Klagetråd

llunah

Elsker forumet
Februarbarna 2020
vi er alle veldig glad for den lille spiren i magen!! :smiley-bounce016

Men disse første ukene er ikke alltid like enkle...

Her tenkte jeg vi kunne "klage" litt og da også se at andre kanskje sliter med mye likt så kanskje man kan bli beroliget av dette også?at det er normalt..:fart005

Aldri vært så kvalm som jeg er nå for tiden....
Hele døgnet! Får ikke en eneste liten pause!
Kan ikke huske det var sånn med de andre to :yuck:

:crybaby2

Må klage på kvalmen i dag jeg også. Kom brått rundt klokka 14, klarer ikke duftlys blandet med mannelukt ispedd motoroljedunst. Måtte evakuere til en rom nærmere toalettet...

Lei av bekymringer og googling. Føler ikke jeg finner det jeg lurer på, er på ferie og har ikke time hos jordmor før om to og ei halv uke...

Er det fler enn meg som sliter med søvn?
Hadde dermed begge de første også...
Når jeg fødte nr 1, hadde jeg ikke sovet på nesten 5 døgn og etter at spiren satt, har det begynt igjen.
Sovner ikke før mellom kl 4 og 7 på morgenen og klarer nesten ikke å sove på dagtid heller så får ikke på noen måte hentet meg inn.
Heldigvis har jeg veldig lite søvnbehov men seriøst... Haha

Når jeg fødte nr 1, hadde jeg ikke sovet på nesten 5 døgn og etter at spiren satt, har det begynt igjen.
Sovner ikke før mellom kl 4 og 7 på morgenen og klarer nesten ikke å sove på dagtid heller så får ikke på noen måte hentet meg inn.

Sånn var jeg og denne gangen... våknet i 4 tiden og sovnet ikke igjen før i 7 tiden... veldig slitsomt :wtf:

I dag har jeg hatt utrolig vondt i hodet, i tillegg til dårlig matlyst og kvalme. Ligger bare på sofaen og orker ingenting :(

Jeg er driiiitlei av å være kvalm døgnet rundt :hungover: Det er selvfølgelig verdt det og jeg er veeeldig takknemlig for at jeg er gravid❤️ Men seriøst.. hva er poenget med denne kvalmen??:wacky:

Trodde jeg skulle slippe unna kvalmen som jeg gjorde sist, men nei..fra uke 5+5 å til nå 8+5 blir jeg bare mer og mer kvalm utover dagen og kvelden :yuck: Sover også dårlig..Sååå dumt å bruke ferien på å ligge på sofaen:banghead: Har itillegg en veldig aktiv 11 åring som trenger 100% tilsyn, godt med god hjelp fra samboer og familie da:angelic:

Sympati! Jeg sliter også med søvnen :( Riktignok ikke med innsovningen (sovner fort), men våkner gjerne i fire-/halv fem-tiden og får da ikke sove igjen før det nærmer seg tid for å stå opp igjen kl syv...

Sympati! Jeg sliter også med søvnen :( Riktignok ikke med innsovningen (sovner fort), men våkner gjerne i fire-/halv fem-tiden og får da ikke sove igjen før det nærmer seg tid for å stå opp igjen kl syv...
Jeg har det på akkurat samme måte! Jeg har både problemer med å sovne om kvelden, og så våkner jeg som regel av at jeg må tisse i 4-5-tiden, og så ender jeg opp med å ligge våken i et par, eller i går: tre timer (!) før jeg sovner igjen utpå morgenkvisten.

Jeg synes imidlertid å ha lagt merke til at jeg ofte sover dårligere hvis jeg ikke får spist kveldsmat for da føler jeg meg mer uggen når jeg våkner på natta/morgenen...

Jeg føler meg veldig uattraktiv nå. Er 10+1 nå og føler magen bare er en kvapsete... Håper gravidmagen kommer fort, fordi nå føler jeg meg bare tjukk :arghh:

Så ufattelig kvalm og uggen. Var som en bryter som ble slått på. Blææ

Våknet midt på natta av å måtte spy! Drømte om lunket eplejuice.. Ligger å kaldsvetter og gulper.. Fy så kvalm jeg er! Umulig å fungere skikkelig.. Men i følge legen min, så er jo ikke graviditet noen sykdom. Så det er jo bare å hoppe opp og gå på jobb :dead: Har heldigvis fri i dag. Møkkalege! Han skulle ha forsøkt selv!

Har så sinnsykt ømme pupper!
Sover urolig og våknet å må på do. Gjerne både kl0430 og i 6 tiden(da får jeg ikke sovet igjen heller)

Dette er sikkert helt tabu og fortelle men:

Jeg kaster mye opp. Og siden jeg sikkert har vært altfor dårlig med knipeøvelser , så tisser jeg på meg veldig ofte når jeg brekker meg/kaster opp.. Blir kjempevanskelig på jobb da jeg er ute å kjører og er da avhengig av toalett :(

Dette er sikkert helt tabu og fortelle men:

Jeg kaster mye opp. Og siden jeg sikkert har vært altfor dårlig med knipeøvelser , så tisser jeg på meg veldig ofte når jeg brekker meg/kaster opp.. Blir kjempevanskelig på jobb da jeg er ute å kjører og er da avhengig av toalett :(

Huff! Det høres utrolig kjipt ut Jeg har ikke opplevd akkurat det selv, men synes generelt at det er bra å få slike tabu-plager også fram.

Håper det bedrer seg etterhvert...!

Back
Topp