*Klagetråd*

Få en legetime og ul i morgen :)
Mye som kan være normalt i svangerskap men uansett greit å få roet seg med det ene eller andre :Heartred
Jeg hadde mye smerter og store blødninger med lillestoresøster (startet på nattevakt - var sikker på at det gikk galt) fikk hastetime hos gyn til ul dagen etterpå og det gikk jo bra.. så det er jo håp :Heartred:love022
Ja, tenker jeg ringer gynpol i morgen og snakker med dem. Blir litt småkokko av dette! I ene øyeblikket tror jeg det skal gå til helvette, i neste øyner jeg et håp.
Takk for beroligende ord :Heartred startet på vakt her også. Fikk litt noia. Vært nøye med og ikke løfte tyngre enn jeg må den siste uka. Har garantert ikke stort å si men:dance008 Godt og høre at det kan gå bra tiltross for blødninger!

Ikke lenge siden jeg klagde på ingen symptomer, men det har jo virkelig snudd nå. Kvalm hele tiden, sovner på sofaen hver dag og klarer ikke å få i meg nok mat. Har fått enorm mageknip fordi det bare er krøll med fordøyelsessystemet og skikkelig murring i magen hele tiden. Tungt å jobbe, men har ikke lyst å bli sykemeldt heller så da er det bare å holde ut.. de sier det blir bedre etter uke 12, så da er det bare 5 uker og 2 dager igjen ☺️

Blødningene har tatt seg opp, og jeg har hatt sinnsyke magesmerter i natt. Fader altså, detta kan da ikke være normalt? Ååååå :(
Jeg sliter også med sinnsyke magesmerter på natten..Husker jeg hadde det med storesøster også. Det er helt grusomt! Jordmor sa når jeg var gravid med storesøster at det er helt normalt og det har med at livmoren utvider seg osv..Jeg fikk tips om å ligge på alle fire og skyte rumpen opp i været, hjelper litt :)

Aner ikke om det kan klages.. Blir vel til at vi går privat igjen ja, klarer i alle fall ikke vente til OUL og i verste fall si «hva var det jeg sa». Utrolig at de mener det ikke er kapasitet til å sjekke noen som ikke egentlig har et «problem». Jeg forstår at det ikke er risikosvangerskap jeg har, for all del, men det kan umulig være sunt å gå rundt så bekymret i så mange uker heller. Takk og pris for at vi har økonomi til å gå privat - det er ingen selvfølge!
Nei, privat er jo veldig dyrt flere steder.
Jeg tror heller ikke det er optimalt å gå med så store bekymringer for mor/barn. Men jeg personlig hadde nok bare gått privat og latt være å klage.. det innebærer sikkert mye arbeid for "ingenting" hvis du skjønner.

Jeg bekymrer meg sånn for om det er noe inni magen min... gruer meg ihjel til UL på onsdag. Skal til JM imorgen men føler det er waste of time!

Blødningene har tatt seg opp, og jeg har hatt sinnsyke magesmerter i natt. Fader altså, detta kan da ikke være normalt? Ååååå :(
huff så kjedelig å lese :sorry: Krysser alt for at alt er bra med lille spiren :Heartred

Jeg bekymrer meg sånn for om det er noe inni magen min... gruer meg ihjel til UL på onsdag. Skal til JM imorgen men føler det er waste of time!
Ikke en kjekk følelse å ha. Lille spire har det helt sikkert kjempe fint.
Trøsteklem :love022

Ikke en kjekk følelse å ha. Lille spire har det helt sikkert kjempe fint.
Trøsteklem :love022
Nei, vet jo at jeg er gravid inntil det motsatte er bevist. Men er bare så vanskelig å tro på... takk :rolleyes:

Nei, vet jo at jeg er gravid inntil det motsatte er bevist. Men er bare så vanskelig å tro på... takk :rolleyes:
skjønner deg veldig godt. Jeg føler meg ofte også "tom", men så kommer det sånne små bekreftelser innimellom. F.eks. sånn som i dag: Hadde ribben i ovnen og skulle inn på kjøkkenet for å ta av folie og starte steiking etter dampingen. (døren til kjøkkenet var lukket) Når jeg gikk inn og lukten slo mot meg holdt jeg på å spy, det luktet rett og slett helt forferdelig av herlig ribbe:confused005:laughing025 Heldigvis smakte det godt da :happy090

skjønner deg veldig godt. Jeg føler meg ofte også "tom", men så kommer det sånne små bekreftelser innimellom. F.eks. sånn som i dag: Hadde ribben i ovnen og skulle inn på kjøkkenet for å ta av folie og starte steiking etter dampingen. (døren til kjøkkenet var lukket) Når jeg gikk inn og lukten slo mot meg holdt jeg på å spy, det luktet rett og slett helt forferdelig av herlig ribbe:confused005:laughing025 Heldigvis smakte det godt da :happy090
Rart det der.. hehe, ribbe det liker jeg ikke! Pinnekjøtt derimot... nam!

Får bare smøre meg med tålmodig noen dager til. Da vet jeg iallefall sikkert.

Rart det der.. hehe, ribbe det liker jeg ikke! Pinnekjøtt derimot... nam!

Får bare smøre meg med tålmodig noen dager til. Da vet jeg iallefall sikkert.
Husker forrige graviditet, eneste jeg ønsket meg til middag var kjøttdeig og spaghetti, også kommer mannen hjem og lager fårikål.. Herregud, det var den største skuffelsen jeg har kjent på så lenge jeg kan huske... Det luktet så grusomt hjemme når han lagde det, og ikke klarte jeg å spise det da, eller senere etter denne dagen :P

Jeg er så redd for julemiddagen denne gang, er redd jeg ikke skal klare lukten :P

Husker forrige graviditet, eneste jeg ønsket meg til middag var kjøttdeig og spaghetti, også kommer mannen hjem og lager fårikål.. Herregud, det var den største skuffelsen jeg har kjent på så lenge jeg kan huske... Det luktet så grusomt hjemme når han lagde det, og ikke klarte jeg å spise det da, eller senere etter denne dagen :p

Jeg er så redd for julemiddagen denne gang, er redd jeg ikke skal klare lukten :p

Ja jeg og er skikkelig bekymret for julemiddagen også. Tenk om pinnekjøtt lukten(som er sååååå godt) bare er helt forferdelig:depressed::woot: Nei, huff, orker ikke tanken engang. Ingen år tulle med julemiddagen :happy: tilogmed ikke lille rampenurket i magehulen:love7

Nei, privat er jo veldig dyrt flere steder.
Jeg tror heller ikke det er optimalt å gå med så store bekymringer for mor/barn. Men jeg personlig hadde nok bare gått privat og latt være å klage.. det innebærer sikkert mye arbeid for "ingenting" hvis du skjønner.
Ja, det er jo nettopp det vi ender med å gjøre, men jeg syns bare det er så trist for dem i samme situasjon som ikke har råd til det samme...

Klager over en sinnsyk kvalme ikveld! Forrige svangerskap var jeg ALDRI kvalm så håpet dette skulle bli likt! Men nei...

Jeg er så redd for julemiddagen denne gang, er redd jeg ikke skal klare lukten :p
Samme her :laughing005
Av alle bekymringer man allerede har i svangerskapet så lurer jeg på om jeg kommer til å orke å spise julemiddag.. og holde den nede! :scared001 :laughing005 Jeg elsker jo julemiddag! :)

For tiden er følelsen konstant fyllesyk. Det kommer sånne bølger med kvalme gjennom hele dagen. Vil ha mat hele tiden, mn når den er lagd vil jeg egentlig ikke ha den og jeg klarer ikke spise. Er også ekstremt kald og trett om ettermiddagen og sovner veldig lett.

Jeg vil at dette skal gå over....

Ja, det er jo nettopp det vi ender med å gjøre, men jeg syns bare det er så trist for dem i samme situasjon som ikke har råd til det samme...
Ikke bare ikke råd til, men ikke mulighet til. Der jeg bodde før var det 4 timer hver vei til nærmeste private ul.

Jublet nok for tidlig i går, for i natt har det murret en del igjen. Blir heldigvis ikke like bekymret nå. Og kvalmen sier mer og mer fra. Håper den ikke blir alt for ille denne uken, for det er en helvetesuke på jobb:wtf:

Back
Topp