Klagetråd

Så synd du har fått det! Men hvordan fant du ut at du har streptokokker? Hadde du symptomer eller gir det utslag på urinprøve?
Havnet hos en gynekolog som er spesialist på graviditet pga blødninger, og hun tok noen prøver mens hun var der nede og "rotet". Ingen symptomer og venter enda på svar om det er i urinen

Hjemme hele forrige uke med sykt barn, og nå er det jeg som har fått det! Lei av sykdom!

Kvalmen har returnert, svimmel i tide og utide (skjer plutselig og varer bare i ett minutt ca), bekkenløsningen er verre enn vanlig, dovne fingertupper og hovne ankler, energi er lik null hele tiden, sambo er det lite hjelp i. Bah, jeg har en ufattelig dårlig uke....

Kvalmen har returnert, svimmel i tide og utide (skjer plutselig og varer bare i ett minutt ca), bekkenløsningen er verre enn vanlig, dovne fingertupper og hovne ankler, energi er lik null hele tiden, sambo er det lite hjelp i. Bah, jeg har en ufattelig dårlig uke....
Akkurat samme her. Ikke vært plaget med kvalme siden uke 12-13, men nå er den tilbake for fullt :( Også mye svimmel og bekkenløsning

Akkurat samme her. Ikke vært plaget med kvalme siden uke 12-13, men nå er den tilbake for fullt :( Også mye svimmel og bekkenløsning
Kjekt at det ikke bare er meg...
Var ikke plaget med annet enn bekkenløsning og kvalme de tre første månedene med første mann, men fikk alt denne gangen :-P

Kjekt at det ikke bare er meg...
Var ikke plaget med annet enn bekkenløsning og kvalme de tre første månedene med første mann, men fikk alt denne gangen :-P
Føler meg helt utslitt. Jobber fortsatt 40% (60% sykemeldt pga bekken), men onsdag måtte jeg dra hjem fra jobb. Kastet opp og satt i lunsjen og gråt fordi bekkenet er så vondt og jeg er så sliten. Ga beskjed om at jeg ikke kom i dag heller (jobber onsdager og fredager etter planen). Skal til legen på tirsdag og håper jeg kan få 100% sykemelding. Kjenner at jeg klarer rett og slett ikke mer nå.

Føler meg helt utslitt. Jobber fortsatt 40% (60% sykemeldt pga bekken), men onsdag måtte jeg dra hjem fra jobb. Kastet opp og satt i lunsjen og gråt fordi bekkenet er så vondt og jeg er så sliten. Ga beskjed om at jeg ikke kom i dag heller (jobber onsdager og fredager etter planen). Skal til legen på tirsdag og håper jeg kan få 100% sykemelding. Kjenner at jeg klarer rett og slett ikke mer nå.
Så rett du gjør :-) viktig å ta vare på seg selv.
Jeg har vært hjemme i 3 mnder til nå, ufrivillig de første to og sykemeldt nå pga blødninger (ikke skadelig heldigvis). Egentlig veldig glad for at jeg er hjemme, men kjenner at det gjør meg litt mer sliten selv om jeg er utmattet fra før (jeg liker ikke å sitte stille, men er nødt nå).
Men babyen først :-) og skal den ha det bra så må rugemaskinen også ha det bra :-P

Jeg skrev for ca tre uker siden at jeg datt og skada ryggen. Nå er den nesten helt god, men da tar selvfølgelig bekkenet over! Jeg har vært så glad for å slippe å være plaget med bekkenet... Men nå ser ut som jeg ikke slipper unna likevel! :banghead: :dead:
Fysio sa på onsdag at det så ut som bekkenet begynte å skli litt ut, og jeg tenkte jaja, det går sikkert bra. Helt til nå...

Hele uka har jeg hatt store smerter nede i magen på venstre side. Trodde det var luft, men har jo fått gått på do normalt og slipper ut luft hele tida :p Ingenting hjalp mot smertene, og endte opp på føden på torsdag. Alt så fint ut, men hadde utslag på det som gir uvi i urinen. Slo meg til ro med at jeg nå får medisin og at smertene blir bedre. Men neida, dyrkingen kom tilbake negativ... Så de mente det var bekkenløsning og muskler generelt som gav smertene! Pluss at de anbefalte at jeg tok en Canesten-kur for sikkerhets skyld, fordi det kunne være en soppinfeksjon som hadde "krøpet oppover" i systemet og dermed gir smertene. Er så drittlei nå av alle plager. Er så sliten! Føler meg i tillegg skikkelig alene og kjeder meg. Kommer meg ingensteds fordi bilen er på verksted og jeg er alt for stolt til å spørre om folk gidder å hente meg så jeg kommer meg litt ut... Balansen er dritt, og jeg vagger skikkelig når jeg går, så tør ikke gå ute alene. Blir skikkelig deppa av å ha det sånn :(

Sorry at det ble så langt... Har bare vært en skikkelig drittuke! :yuck:

Trøtt trøtt trøtt... :meh:
Håper nesten blodprøver viser lite jern så det går ann å bli kvitt denne døsigheten..

Skikklig hormonbombe idag, gråter av alt, tåler ingenting. Vil bare sove og bli ferdig med svangerskapet...

Klarte å helle nykokt tevann over venstre hånd. Det svir nå.

Kranglete rygg siden fredag!!! Klarer ikke stå oppreist mer enn 5 min om gangen og eneste som funker er å ligge på en dyne rett på gulvet med en pute mellom knæra!! Håper fysiobehandling i morgen hjelper :)

Selvfølgelig skulle det dukke opp flere ting: nå uvi og diabetes! Er så lei! :-(
Dette svangerskapet har vært det verste ever.....

Last edited:
Vinterferie, men har hatt sykdom i hus hele uka. Sliter veldig med rygg og bekken og lite søvn, og gruer meg voldsomt til uke 12-13 da vi skal ha foreldresamtaler på kveldstid!

Altså, nå føler jeg meg så utrolig diger, tung, og stor....Går som en and og peser som en hval bare jeg skal bøye meg o_O

Var ute med datter og hund og skulle kose oss i en park. Kosen ble kortvarig for en fugl fløy over hodet mitt og dreit i håret mitt.

Er ikke ofte jeg har energi til å være ute, det hadde jeg idag, men måtte snu og reise hjem for å få vasket håret.

Fått soppinfeksjon tror jeg :( Og ikke der den vanligvis sitter, men i hudfolden mellom låret og leppa!o_O Og rød og hoven ellers neddi der... Må vel bli enda flinkere til å skifte truseinnlegg.

Fått soppinfeksjon tror jeg :( Og ikke der den vanligvis sitter, men i hudfolden mellom låret og leppa!o_O Og rød og hoven ellers neddi der... Må vel bli enda flinkere til å skifte truseinnlegg.
La musa di få lufte seg ;) jeg går kun med undertøy ute og ved besøk.. hjemme går jeg uten undertøy, løse bukser og sover naken.. sopp trives ikke på sunne tørre plasser.
Når jeg ble gravid så gjorde hormonene slik at jeg fikk ubalanse nedentil.. melkesyre hjalp for meg.. men om det er sopp så er det canesten og lufting som funker..

Back
Topp