Klagetråd

Protein i urin hos jordmor i dag, normalt blodtrykk så regner med urinveisinfeksjon. Ble sendt på dyrking! Har begynt å få ganske ubehagelig vondt nederst i magen og korsrygg også, så virker ikke umulig, i noen dager har det svidd litt og tisset ofte men ekstremt lite hver gang! Blæ :( aldri hatt UVI!

Sliten, vondt i rygg og bekken og 50% sykemeldt ut neste uke. Håper jeg får slappet av litt og at det hjelper :-)

Idag har d vært en grusom dag... store smerter, fikk brennende følelse i magen å bena.. lam i noen minutter, mye kramper og rett å slett helt forjævlige smerter... de kom hvert 10 minutt og jeg trodde jeg skulle føde.. kjente noen svake spark så fikk beskjed om å vente.. så kjente jeg at mini fikk slags kramper, og etter det kjente jeg ingen livstegn.. fikk beskjed om å vente... drakk mye kaldt og sukkerholdig.. null livstegn.. og da fikk jeg beskjed om å komme... heldigvis sto alt bra til me babyen og smertene kommer fra meg og ikke mini [emoji173] i morgen skal jeg avlyse alle planer og kun ha hviledag.. alt er så ekstra skummelt når man er gravid og i tillegg mistet flere ganger...

Idag har d vært en grusom dag... store smerter, fikk brennende følelse i magen å bena.. lam i noen minutter, mye kramper og rett å slett helt forjævlige smerter... de kom hvert 10 minutt og jeg trodde jeg skulle føde.. kjente noen svake spark så fikk beskjed om å vente.. så kjente jeg at mini fikk slags kramper, og etter det kjente jeg ingen livstegn.. fikk beskjed om å vente... drakk mye kaldt og sukkerholdig.. null livstegn.. og da fikk jeg beskjed om å komme... heldigvis sto alt bra til me babyen og smertene kommer fra meg og ikke mini [emoji173] i morgen skal jeg avlyse alle planer og kun ha hviledag.. alt er så ekstra skummelt når man er gravid og i tillegg mistet flere ganger...
Huff da :-(
Bra alt sto bra til! Ta deg en velfortjent hviledag eller to, det er den beste medisin :-)

Skummel opplevelse :(

Bra du har mulighet til å ta hviledag i dag! :)

Skummel opplevelse :(

Bra du har mulighet til å ta hviledag i dag! :)
Ja man blir jo så bekymret, men det vet jo du alt om :( kjent lite liv idag også :s men siden der var liv og prøvene var fine så må jeg bare vente til svangerskapskontrollen på mandag.. godt med hviledag, men ikke for tankene [emoji14]

Edit : blir til å reise til føden for å ta en grundig sjekk.. ringte for råd å de ba meg om å komme med en gang

Sent from my SM-J500FN using BV Forum mobile app

Last edited:
Ja man blir jo så bekymret, men det vet jo du alt om :( kjent lite liv idag også :s men siden der var liv og prøvene var fine så må jeg bare vente til svangerskapskontrollen på mandag.. godt med hviledag, men ikke for tankene [emoji14]

Edit : blir til å reise til føden for å ta en grundig sjekk.. ringte for råd å de ba meg om å komme med en gang

Sent from my SM-J500FN using BV Forum mobile app
Hvordan gikk det på føden? Håper alt var fint med både deg og småen. Sender en klem!

Hvordan gikk det på føden? Håper alt var fint med både deg og småen. Sender en klem!
Nettopp ferdig etter 4 tima ..lå 1.5 time med et slags overvåkningsapperat på magen, viste først ujevnheter .. men etter ultralyd ble d konkludert med at det er jeg som har fysiske problemer og ikke mini som er plaget :D magen og høyre side er på en rar måte bedøvd, derfor jeg ikke kjenner liv.. mini var kjempeaktiv med perfekt puls og hjerteslag [emoji173] så blir til jeg må til en sjekk for å finne ut hva som feiler meg, men babyen min lider ikke og virker som hun ikke aner at noe foregår . . Hun lå med hodet tett ned mot fødekanalen, men legen tror ikke det er fødsel i nærmeste fremtid [emoji173] strålende fornøyd

Begynt å bli plaget med en del migreneanfall i det siste.
Hatt diagnosen siden - 99 men ikke vært plaget med anfall mer enn ett par gang i året de siste årene, men nå har det tatt seg opp... Blæh...

Lei av å jobbe 100%, og aldri ha noe overskudd hjemme. Jobben er ikke interessert i å tilrettelegge. Er litt sånn at så lenge jeg er her, så får jeg værsågod å jobbe som vanlig. Jeg er lærer, og synes det er utrolig vanskelig å være borte. Særlig når en føler at ingen bryr seg.

Klager over at jeg er sliten og har vondt i lungene. Hardt å komme seg igjen etter blodpropp i lungen.

Usj, i dag er ikke ryggen helt bra :( sitter i korsryggen og stråler nedover rumpa/lårene.

Klager over å ha svangerskapspenger og kjede meg i hjel hjemme. Dagene går så forbaska sakte :-( Spesielt når mannen jobber fra 8-20 på en fredag. :-( Er heldigvis gått inn i uke 26 idag pg har bare 107 dager igjen. Gleder meg også over mye som skjer framover. Vogna kommer endelig 13. februar, mormoren min har bursdag, vi skal på fødselsforberedende på sykehuset og diverse annet. Da går i allefall tiden LITT fortere :-)

Jeg er så lei av at jeg konstant bekymrer meg. Først bekymringer for alle blødningene, nå når de har stoppet så er det mengde liv som bekymrer meg (har hele veien kjent lite, og siste dagene har det vært enda mindre siden han nok har snudd seg). Og så går tiden så forbasket sakte nå, januar har vart i ei halv evighet. Glad jeg har jordmortime på onsdag så får jeg snakket litt om bekymringene mine.

Lei av å jobbe 100%, og aldri ha noe overskudd hjemme. Jobben er ikke interessert i å tilrettelegge. Er litt sånn at så lenge jeg er her, så får jeg værsågod å jobbe som vanlig. Jeg er lærer, og synes det er utrolig vanskelig å være borte. Særlig når en føler at ingen bryr seg.

Du har krav på tilrettelegging på jobben under graviditeten! Be jordmor eller lege skrive et krav for deg som du leverer på jobben. Om jobben ikke kan imøtekomme kravet har du rett på svangerskapspenger og 'fri' fra jobb. Jeg jobber selv som lærer på barneskole og har fått tilrettelagt jobbhverdag [emoji5] gir meg mye mer energi og overskudd!

Du har krav på tilrettelegging på jobben under graviditeten! Be jordmor eller lege skrive et krav for deg som du leverer på jobben. Om jobben ikke kan imøtekomme kravet har du rett på svangerskapspenger og 'fri' fra jobb. Jeg jobber selv som lærer på barneskole og har fått tilrettelagt jobbhverdag [emoji5] gir meg mye mer energi og overskudd!

På hvilke måte har de tilrettelagt for deg? Jeg har tre dager med full undervisning fra 08.15-13.45 og to dager hvor jeg har halv dag med undervisning og resten bunden tid/kontortid. Jeg har tilrettelagt for meg selv litt de to dagene og sagt ved et par anledninger at jeg kommer litt seinere osv, og det har blitt godtatt med et "ja vel.." Føler dog at det kun går utover meg selv, da jeg uansett må ta igjen den jobbinga på kveldstid, for planlegging og etterarbeid må jo gjøres uansett. Også har jeg så dårlig samvittighet ovenfor ungene "mine" dersom jeg blir borte fra undervisning. Ikke lett dette her.

Jeg føler at jeg ikke har klart å nyte dette svangerskapet da jeg har hatt underskudd på energi hele veien. Når jeg er hjemme så vil jeg gi 2 åringen den oppmerksomheten hun ønsker og fortjener,og da blir det lite igjen til meg selv.

På hvilke måte har de tilrettelagt for deg? Jeg har tre dager med full undervisning fra 08.15-13.45 og to dager hvor jeg har halv dag med undervisning og resten bunden tid/kontortid. Jeg har tilrettelagt for meg selv litt de to dagene og sagt ved et par anledninger at jeg kommer litt seinere osv, og det har blitt godtatt med et "ja vel.." Føler dog at det kun går utover meg selv, da jeg uansett må ta igjen den jobbinga på kveldstid, for planlegging og etterarbeid må jo gjøres uansett. Også har jeg så dårlig samvittighet ovenfor ungene "mine" dersom jeg blir borte fra undervisning. Ikke lett dette her.

Jeg føler at jeg ikke har klart å nyte dette svangerskapet da jeg har hatt underskudd på energi hele veien. Når jeg er hjemme så vil jeg gi 2 åringen den oppmerksomheten hun ønsker og fortjener,og da blir det lite igjen til meg selv.

Jeg jobber som spesialpedagog da, så nå jobber jeg med andre elever enn dem som er utagerende, jeg slipper å være med på uteskoledager med høy aktivitet osv. Men hør med jordmor uansett, og hør med arbeidsgiver... klarer de ikke å lette arbeidet ditt så kan du få svangerskapspenger

3 natten på rad jeg våkner av at jeg brekker meg og spyr... 1 trimester var i grunn flott, 2 trimester blir bare værre og værre... grur meg til 3 trimester...

Sønnen har fått vannkopper, og moren min husker ikke om jeg har hatt det. Herlig! Sånt husker man da vel(?)

Back
Topp