Klagetråd

Sønnen har fått vannkopper, og moren min husker ikke om jeg har hatt det. Herlig! Sånt husker man da vel(?)
Sånn hadde jeg også det da min fikk vannkopper, mamma husket ikke, men hun trodde. Det er ikke alt man klarer å huske dessverre ;-)

Jeg sklei og datt skikkelig på rompa i helga :( Har vært i kontakt med føden og alt er bra med lille i magen. Men jeg! Klarer nesten ikke gå :arghh: på lørdag klarte jeg ikke snu meg i senga engang uten hjelp. Mannen måtte hjelpe meg opp, hjelpe meg å gå og hjelpe meg på do. Jeg har så vondt og kjeder meg snart ihjel siden jeg bare klarer å ligge! Klarer heldigvis å gå bittelitt nå og komme meg på do alene, så mannen kunne dra på jobb i dag. Men blæææææ! Håper ryggen blir helt bra igjen nå så fort det går. Føler meg fanget hjemme og er livredd for å falle igjen :nailbiting: Fysio skal ta en sjekk nå på onsdag. Krysser alt jeg har for at jeg ikke har ødelagt noen muskler... (er muskelsyk og da er sånt litt mer skummelt.)

Har vondt i bekkenet, og er kø hos fysio :(

Hurra... Da har man fått påvist streptokokker gruppe B i tillegg til alle andre plager man har..... Dette svangerskapet er forhatt akkurat nå....

Hurra... Da har man fått påvist streptokokker gruppe B i tillegg til alle andre plager man har..... Dette svangerskapet er forhatt akkurat nå....
Du har min fulle sympati... synes jeg har hatt mer enn min del plager sålangt jeg og, men heldigvis ikke streptokokker!

Du har min fulle sympati... synes jeg har hatt mer enn min del plager sålangt jeg og, men heldigvis ikke streptokokker!
Hadde det ikke med første mann, så ble sjokkert over at det ble påvist nå... Heldigvis jordmor time imorgen.
Nå har det vært bekkenløsning med Låsning (det overlever jeg), mye kynnere (tar gjerne det også), blødninger siden uke 5 (visste seg først for halvannen uke siden at det ikke gikk ut over mageboeren, heldigvis), testing for svangerskapsdiabetes (en gjort, en igjen), dovne hender og til tider føtter mest sannsynlig pga vann i kroppen og nå de hersens streptokokkene!
Jeg er så sliten av dette her. Det er de som har det verre enn meg, så kanskje ikke helt rett til å klage slik, men jeg har fått nok kjenner jeg....

Samme her. Jeg har fått to antibiotika-kurer ettersom verdiene i urinen var svært høye, og jeg har hatt en del blod i urin. Allikevel har jeg skjønt at det ofte kommer tilbake igjen, til tross for behandling.

Samme her. Jeg har fått to antibiotika-kurer ettersom verdiene i urinen var svært høye, og jeg har hatt en del blod i urin. Allikevel har jeg skjønt at det ofte kommer tilbake igjen, til tross for behandling.
Venter på svar på urinprøven min enda, så er spent på hva de kommer med. Har påvist i skjeden så vet jeg må ha antibiotika under fødselen hvertfall. Hadde det ikke med første.
Har ikke hatt blod i urinen, men så har jeg en lett blødende livmortapp så det skal lite til der, celleforandringer i tillegg som gyn absolutt vil sjekke hele veien (noe som igjen ikke er en god ting for den lett blødende tappen min).
Syns jeg hadde nok plager inn i der, men tydeligvis ikke :-/

Halsbrannen kom for fullt i natt, ligger der og ulmer ennå.... Bah, hadde håpet den skulle komme litt lengre ut i svangerskapet.

Fikk tilrettelegging på jobben pga fare for slag og spark mot mage, har fått en større arbeidsmengde/arbeidsbelastning enn hva jeg hadde tidligere [emoji849] sjefen min mente jeg ikke hadde noen rett til å klage på dette, og at jeg måtte huske på "at man er ekstra hormonell når man er gravid".

Fikk tilrettelegging på jobben pga fare for slag og spark mot mage, har fått en større arbeidsmengde/arbeidsbelastning enn hva jeg hadde tidligere [emoji849] sjefen min mente jeg ikke hadde noen rett til å klage på dette, og at jeg måtte huske på "at man er ekstra hormonell når man er gravid".
:O
Seriøst?

Har det samme. Påvist i skjede og endetarm. Hatt høye nivåer i urin 2 ganger og da ble det antibiotikakur, også blir det antibiotika intravenøst under fødsel. Det skal nok gå fint :)

Har det samme. Påvist i skjede og endetarm. Hatt høye nivåer i urin 2 ganger og da ble det antibiotikakur, også blir det antibiotika intravenøst under fødsel. Det skal nok gå fint :)
Satser på det, håper svaret kommer snart på om det er i urin. Har påvist i skjeden foreløpig.

Så synd du har fått det! Men hvordan fant du ut at du har streptokokker? Hadde du symptomer eller gir det utslag på urinprøve?

Back
Topp