Klagetråd! :P

Hei jenter er det noen fra dere der som tar magnesium tilskudd? Hvis ja, hvor mye daglig?:) jm anbefalte meg å ta pga kynnere i uken18. Lurer på hvor lenge burde jeg ta magnesium? :)
Jeg tar magnesium i håp om at det skal hjelpe mot kramper i bena. På boksen min står det 1-2 tabletter daglig, men jeg tar bare 1. Litt usikker på hvor stor dose det er.

Hei jenter er det noen fra dere der som tar magnesium tilskudd? Hvis ja, hvor mye daglig?:) jm anbefalte meg å ta pga kynnere i uken18. Lurer på hvor lenge burde jeg ta magnesium? :)
Står på nettet at anbefalt mengde til gravide er maks 450mg daglig. Varierer fra produsent til produsent hvor mye hver tablett inneholder, men holder som regel med en daglig. I forhold til hvor lenge du skal ta de så skader det ikke å ta de ut svangerskapet. De skal hjelpe mot kramper i leggene også, og er ikke skadlig for deg eller babyen :)

Kan fint ta det ut svangerskapet :)
Magnesium er vannløselige så det kroppen ikke trenger går ut med urinen, men vet mange har god effekt på legg kramper ihvertfall :)

Jeg tar magnesium i håp om at det skal hjelpe mot kramper i bena. På boksen min står det 1-2 tabletter daglig, men jeg tar bare 1. Litt usikker på hvor stor dose det er.
Se på boksen din, ville ikke tatt mer enn 300 mg, men føler de fleste er på 300 mg ihvertfall gevita sin som jeg liker best da

Nå de siste dagene har bekkenet mitt begynt å krangle :( Har skikkelig vondt ved lysken på venstre side når jeg går... Og jeg som trodde jeg skulle få slippe unna siden jeg ikke hadde merket noe til nå...

Var så fornøyd i går og sakte på tur i 5 km (med matpause osv) - i dag klarer jeg så vidt å komme ut av sofaen- AUUUU....

Nå de siste dagene har bekkenet mitt begynt å krangle :( Har skikkelig vondt ved lysken på venstre side når jeg går... Og jeg som trodde jeg skulle få slippe unna siden jeg ikke hadde merket noe til nå...

Samme her, bare mest på høyre side... Har et kranglete halebein, men det går det som regel helt fint å gå med. Håper bare det ikke blir så veldig mye mer!

Samme her, bare mest på høyre side... Har et kranglete halebein, men det går det som regel helt fint å gå med. Håper bare det ikke blir så veldig mye mer!
Det er så kjedelig! Jeg føler meg jo helt fin helt til jeg begynner å gå:p
For håpe det holder seg som det er nå for oss begge og ikke blir noe verre!

Åh, man skal ikke klage over action i magen, men nå har snuppa snudd seg med hodet opp og føttene herjer villt med blæra og underlivet generelt. OMG så ubehagelig og tidvis skikkelig vondt :-o :-P

Se på boksen din, ville ikke tatt mer enn 300 mg, men føler de fleste er på 300 mg ihvertfall gevita sin som jeg liker best da
Ser det står at en er 300mg, derfor tar jeg bare en :-) Mener jeg har lest at man ikke skal ha mer som gravid.

Jeg får ikke lov å ta magnesium av legen min nå i siste trimester..

Drittlei lang ferie for skolebarn! Det er jammen meg mange uker fri for de små. En uke igjen! 7 dager de må aktiviseres! Jeg er lei, de er lei av hverandre, jeg har null tolmodighet og føler meg tykk og ufin om dagen! Mannen hadde poker i kjelleren i går. Han la seg kl 07!! Så ingen støtte derfra i dag. Det var siste sprell før ny hverdag som han sier...Det var dagens utblåsning!

Kan jeg bare være så snill å få sove litt mer en 3 timer inatt?? :wideyed::wideyed:

Føler jeg ikke har klaget så fælt dette svangerskapet, men nå er jeg virkelig lei! Bruker evigheter på å finne noe å ha på meg morgenen - alle klærne jeg prøver ser det bare ut som jeg har prøvd å presse på meg, noe som forsåvidt kan stemme. Haha.
Er også lei av å ikke sove en hel natt. Lei av å ikke kunne gå 50m uten at magen blir steinhard, og en baby som sparker febrilsk. Lei av å være sliten, trøtt og hormonell!
Lei av å være på biljakt, lei av at alt det "kjedelige" gjenstår som å vaske leilighet og klær til babyen kommer.. Pjuh, dagens utblåsning fra hormonella ;)

Back
Topp