Kladder!

Det var lurt med kladd og ekstra lurt med håndkle under lakenet. Husker jeg ikke orket kladd under lakenet sist fordi det blei så klamt. Da skal jeg kjøpe kladd i dag. Tenkte jeg måtte kjøpe noen store truser og bind/bleier også. Noen som har tips??

Har bare kjøpt inn vanlige tisselaken som man gjerne har i barnesenger. Men er kladd bedre om uhellet først skulle være ute og vannet går i senga? Samboer er bittelitt nervøs for At jeg skal grise til tempurmadrassen :p

Har bare kjøpt inn vanlige tisselaken som man gjerne har i barnesenger. Men er kladd bedre om uhellet først skulle være ute og vannet går i senga? Samboer er bittelitt nervøs for At jeg skal grise til tempurmadrassen :p
Spørs hvor mye vann som kommer. Kladden kan du jo bare kaste etterpå. De jeg har er helt tette, i tillegg til at de suger opp en del. Som er kjempestort tynt bind liksom :)

Jeg har forresten fått tak i sånne mega kladder som de bruker på gamlehjem. Aner ikke om disse selges på apotek, men er utrolig praktiske.

Hm, får bli en tur på apoteket da. Bruker jo sånne som stelleunderlag i Italia, men er tom for de jeg kjøper med derfra, og svigermor skal ha med oppover, men kommer ikke før 1 mai. Greit å være sikra før det ;) dog gikk ikke vannet før jeg hadde 5-6 cm sist, og etter jeg fikk epidural så da var det bare sykehussenga det gikk utover. Men ingen fødsler er vel like:p

Jeg gikk på apoteket, men jeg skjønte virkelig ikke hva jeg lette etter. Tør ikke be om hjelp, så kan noen være så snill og legge ut bilde av pakningen? :p

Jeg gikk på apoteket og spurte. Damen bak kassa gikk inn på bakrommet og fant frem en 50pkn. Hehe.. jeg fikk lov å bare kjøpe med meg de jeg trengte. Men det kan være du må spørre for å finne de. Hvertfall på enkelte apotek. Jeg skyldte på at jeg visste at vannet pleide å gå tidlig :-P

Enten må jeg se pakken, eller så blir det ikke kjøpt inn. Nå er jeg heldigvis ikke helt evneveik, så da sjekket jeg det på nettsiden til apoteket. ;)

Last edited:
Enten må jeg se pakken, eller så blir det ikke kjøpt inn. Nå er jeg heldigvis ikke helt evneveik, så da sjekket jeg det på nettsiden til apoteket. ;)
Fant du ut av det på nett? Jeg aner ikke hvordan de ser ut, ellers så skulle jeg lagt ut bilde :)

Her er de fra tena og et annet merke som apotek1 selger, de går under kategorien madrassbeskyttelse : http://www.apotek1.no/produkter/madrassbeskyttelse-12796

Ellers får du denne på de fleste matbutikker fra DryNights: http://www.apotek1.no/produkter/drynites-underlaken-90x80cm-7stk-903309p

Vitusapotek har de samme, samt disse flotte nettingtrusene vi får på sykehuset, i tilfelle man skulle ønske et par ekstra, jeg snek med meg et par i bagen når jeg dro hjem sist gang :rolleyes:
http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Intim og underliv/Inkontinens/default.aspx

Last edited:
Endte på boots apotek, dagens fangst :cool: Kjøpte sånne bleietruser og da jeg husker det var litt knapt med det på sykehuset, og blør man mye er de kjekke å ha hjemme også.
fca7dbec51bf431a4469bb73969d4932

7577a465f8f2bf8167ad73331e8e447d

Endte på boots apotek, dagens fangst :cool: Kjøpte sånne bleietruser og da jeg husker det var litt knapt med det på sykehuset, og blør man mye er de kjekke å ha hjemme også.
fca7dbec51bf431a4469bb73969d4932

7577a465f8f2bf8167ad73331e8e447d
Er det mønster på trusene? :)

Er det mønster på trusene? :)
Ha ha, måtte åpne å se! Jepp det er mønster og sommerfugl på :hilarious: Minner jeg om guttungens up-n-go bleier :laughing021 Ja ja, tror det er greit å ha de første dagene hjemme, og ev. På sykehuset om det blir tomt fort. På barselhotellet (Ullevål) for 3 år siden satte de ut en kurv i gangen hvor man kunne forsyne seg med bleier til barnet og liknende truser. Merket at folk "hamstret" for det var flere ganger jeg fant kurven tom. Så tenker det er greit å he eget backup, må du skifte vil du gjerne gjøre der der og da, ikke stå i korridoren å vente på at de skal hente mer...

Ha ha, måtte åpne å se! Jepp det er mønster og sommerfugl på :hilarious: Minner jeg om guttungens up-n-go bleier :laughing021 Ja ja, tror det er greit å ha de første dagene hjemme, og ev. På sykehuset om det blir tomt fort. På barselhotellet (Ullevål) for 3 år siden satte de ut en kurv i gangen hvor man kunne forsyne seg med bleier til barnet og liknende truser. Merket at folk "hamstret" for det var flere ganger jeg fant kurven tom. Så tenker det er greit å he eget backup, må du skifte vil du gjerne gjøre der der og da, ikke stå i korridoren å vente på at de skal hente mer...
Ja ja... Det er vel ikke så annerledes enn å ha truser med mønster på. :p Du sier noe der. Tror jeg skal gå til innkjøp av en pakke jeg også. :) Har du med bleier i fødebagen også da, eller?

Ja ja... Det er vel ikke så annerledes enn å ha truser med mønster på. :p Du sier noe der. Tror jeg skal gå til innkjøp av en pakke jeg også. :) Har du med bleier i fødebagen også da, eller?
Ja, pakket med en 5-6 stk. Heller ta de med hjem igjen om jeg ikke trenger de, enn å løpe etter en jordmor for å få bleier. Har også lest et annet sted på forumet at noen sykehus kun har str. 2 bleier, og de kan bli litt store og lekke for enkelte småtasser.

Ja, pakket med en 5-6 stk. Heller ta de med hjem igjen om jeg ikke trenger de, enn å løpe etter en jordmor for å få bleier. Har også lest et annet sted på forumet at noen sykehus kun har str. 2 bleier, og de kan bli litt store og lekke for enkelte småtasser.
Ok. Da skal jeg definitivt pakke ned noen selv. Alt som kan gjøre det mindre stressende. :)

Back
Topp