Klør i gommene :(

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Er der flere som har baby som er så frustrert over at de klør i munnen? Noen som har noe tips?

Jepp, han er helt desperat etter å gnage på hendene sine innimellom. Gir han en gulpeklut å gnage på eller gnir han litt på gommene med en finger.

Ja tror det er det som skjer her.. Gnager seg rød på knokene på hendene, tar fort klut rett i munnen for å gnage på. Når jeg skal sjekke om hun er sulten for hun kunne stappe hendene i munnen da og så suger hun litt også skriker hun!

Samme greia her! Stapper hele hånda i munn omtrent. Jeg har kjøpt en sånn bitesmukk fra mam som jeg har begynt å presentere for snuppa. Kjøpes på apoteket

Foreløpig så går det greit her å bære på han og distrahere, men han har hånden i munnen konstant stakkars. Tror han er midt i utviklingstrinn nå også. For han oppfører seg helt annerledes enn normalt. Vil ha pupp, og skriker med én gang. Om igjen og om igjen. Måtte opp på soverommet og roe han ned og ligge i sengen og amme for at han skulle slutte å skrike. Tror han er ganske trøtt og sliten og frustrert stakkars :( <3

L sitter ennå på hendene sine men bruker både sutten og kulpeklutene gått...ikke minst bryst vortene mine ...lol

Her er hun også helt desperat... Har vært det lenge, men ikke hatt kontroll nok på hendene til å få hjulpet seg selv. Nå er hendene i munnen hele tiden! Jeg kjenner klumper i gommene, men vet ikke om de skal være helt rette egentlig (husker ikke fra sist). Hun liker at jeg gnir litt virker deg som, og hun biter til på fingeren min...!

Foreløpig så går det greit her å bære på han og distrahere, men han har hånden i munnen konstant stakkars. Tror han er midt i utviklingstrinn nå også. For han oppfører seg helt annerledes enn normalt. Vil ha pupp, og skriker med én gang. Om igjen og om igjen. Måtte opp på soverommet og roe han ned og ligge i sengen og amme for at han skulle slutte å skrike. Tror han er ganske trøtt og sliten og frustrert stakkars :( <3
Er akkurat likt her.. Og når samboer da hele tiden vil ut på ting syns jeg han er egoistisk.. Når en kompis spør om han kan bli med på noe så er det liksom alltid at han skal spør meg. Han sier alltid når vi har vært på besøk hos familien hans og han har vært ute, og latt meg være alene med hun som gråter konstant, at han har dårlig samvittighet for at det ble sånn. Da er det jævla rart at han ikke kan tenke seg om å ta den avgjørelsen selv med å ikke la meg være alene med hun sånn så ofte istedenfor at jeg skal bli hu kjipe som holder han hjemme! :( blir så frustrert..

Vi bruker avent soothie smokk og den er visst kjempe god å tygge på. Den er hul så jeg kan ha fingeren inni smokken mens han tygger på den. Det hjelper kjempe mye. De har de smokkene kun på sykehus apotekene.

Er akkurat likt her.. Og når samboer da hele tiden vil ut på ting syns jeg han er egoistisk.. Når en kompis spør om han kan bli med på noe så er det liksom alltid at han skal spør meg. Han sier alltid når vi har vært på besøk hos familien hans og han har vært ute, og latt meg være alene med hun som gråter konstant, at han har dårlig samvittighet for at det ble sånn. Da er det jævla rart at han ikke kan tenke seg om å ta den avgjørelsen selv med å ikke la meg være alene med hun sånn så ofte istedenfor at jeg skal bli hu kjipe som holder han hjemme! :( blir så frustrert..
Uff da! Jeg er heldig/uheldig som har mann hjemme pga kronisk sykdom og han har ikke noe valg da :p men han bruker av og til mot meg at han aldri får gjøre noen ting. Jeg trenger han jo hjemme og jeg er mer hjemme enn han. Jeg inviterer heller venner hjem til oss for å sosialisere. Men det har ikke vært så lett nå når småen er så frustrert. Heldigvis går alt i perioder!

Back
Topp