Kløe

Hei! Har ligget våken I stort sett hele natt-med intens kløe på fotsålene og uro I kroppen. Flere som er plaget med kløe plutselig? Mitt tredje svangerskap og aldri klødd slik før. Gallestensopererte I nær familie.

Jeg har klødd lenge på magen, men begynte å klø oppå foten for litt siden. Det er kun oppå fotbladet og litt oppover legg. Det kommer og går. Holder det litt under oppsikt.
Svangerskapskløe er jo aller oftest ufarlig, men man skal jo undersøke det hvis det blir mye for som du sier kan det ha med leveren å gjøre i få tilfeller.:)

Svigerinna mi fikk svangerskapskløe i begge svangerskap, og måtte settes i gang en mnd før termin med begge to. Ville nevnt det for jordmor eller lege for å holde et øye med det:) de kan ta prøver for å sjekke det.

Den siste uka har jeg også begynt å klø! Jevnt fordelt utover hele kroppen. I natt klarte jeg ikke å sovne igjen, måtte opp og dusje. Det hjalp litt å vaske bort noe svette og tørke seg med håndkle (aaaah :)), nok til at jeg fikk sove igjen.

Foreløpig går intensiteten opp og ned fra dag til dag, og det er ikke spesielt på fotsåler og hender... Så jeg vil tro det er vanlig svangerskapskløe og ikke noe fare på ferde. Hvis det ikke utarter seg mer, tenker jeg at det holder å ta det opp på legetimen om en uke. Noen med andre erfaringer?

Jeg slet med kløe under foten en stund tilbake. Jordmor anbefalte at legen tok en blodprøve, den var heldigvis helt fin (",) klørne har og avtatt :)

Back
Topp