Klær...

Strikkegal83

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Andre som sliter med å finne noe å ha på nå mot slutten av graviditeten?

Jeg har egentlig handlet veldig lite gravidklær denne graviditeten, kun noen gensre og en bukse. Nekter plent å kjøpe meg noe mer nå, selv om gensrene kryper langt oppå magen og buksa ikke lenger er noe god å gå i. Traver rundt hjemme i en stor genser og tights, prøver å unngå å gå ut, for jakke som passer eier jeg ikke :p dagens antrekk hos legen ble uggs, en stor joggebukse, en lang singlett og to lange store "innejakker" utpå hverandre for å slippe å bli kald :p så litt rufsete ut, men jeg orka ikke bry meg. Gleder meg til å kunne bruke vanlige klær igjen :)

Akkurat som her! Gravidbuksene har blitt for trange over magen, blir sånn delt, så de kan jeg ikke bruke lengre. Jakke har jeg heller ikke og går ofte kledd i samme stil og med samme motto som du!

Gleder meg også veldig til å ha på vanlige klær!! Denne gangen bestilte jeg faktisk litt fra mamalicous gjennom Zalando, og det er jeg glad for :P Har to jeans som kjennes ut som tights + to vanlige gravidtights og noen singleter og to gravidgensere. En litt fin tunika også, og den er ammetopp i tillegg, så tenker at alt dette kommer jeg nok til å bruke en stund etter at lillebror er født også. Godt å ha klær som ikke strammer sånn med en gang liksom :P Jeg hadde nok invistert i hvertfall én tights og gravid/amme-singleter som kan brukes etterpå, hadde ikke klart meg uten det hvertfall nå :P
Jakkene mine passer heller ikke, men går med en ullkåpe uten å lukke den + skjerf :P

Jeg har to svarte kosebukser fra Cubus og en mammabukse i dongeri fra HM, noen singletter og t-skjorter og en fleecejakke. Ikke store utvalget :P

Dette er jo min tredje graviditet, så har samlet seg opp en del tøy. Med første kjøpte jeg ikke så mye og jeansen fra da er altfor trang. Sist så jobbet jeg nesten hele graviditeten, er lærer på en u.skole, og da ønsket jeg å ha litt mer å velge i. Kjøpte en del den gangen. Og denne gangen har jeg kjøpt noe basistøy og har arvet masse fra venninner. Sist kjøpte jeg en vinterkåpe i ull fra ellos, den er gull nå! Men nå på slutten føles alt trangt og jævlig! Gleder meg til å bruke litt mer av klesskapet, men erfaringsmessig vet jeg at det tar litt tid før kiloene går av meg :)

Kjøpte ikke så mye her heller - to gravidbukser fra Lindex, to gensere og noen t-skjorter.. låner en del fra mannen, satser på at det holder de siste ukene og :P

Jeg synes det vanskeligste er jakker.. Har bare lagt på meg på magen så jakkene passer bortsett fra at jeg ikke får de igjen. Det har gått greit frem til nå, men begynner å bli litt kaldt å gå med åpne jakker.... Har kjøpt et megastort skjerf på HM som hjelper noe, men ser for meg at jeg må begynne å bruke mannens boblejakke snart (som er ALT for stor over skuldrene og ryggen, så ser ganske corny ut.. :(

... ser for meg at jeg må begynne å bruke mannens boblejakke snart (som er ALT for stor over skuldrene og ryggen, så ser ganske corny ut.. :(

Kan du bruke belte på den? Eller samle jakken i korsryggen med en votteklype?

Inne går det bra, men begynner å fryse ute :o men kommer ikke til å kjøpe noe mer nå.. Har en lang ullgenser men den klør :P

Utvalget er ikke stort her, nei... Har ikke kjøpt gravidklær til nå, og med ca 5 uker igjen håper jeg at det ikke blir nødvendig. På jobb varierer jeg stort sett mellom to bukser - en dongeribukse med stretch og en rett, vid treningsbukse. Et par vide gensere som jeg hadde fra før, og så har jeg kjøpt en poncho i tynn ull som jeg eeeelsker. :) Begynner å venne meg til å trene i vide singletter, heldigvis. Hjemme blir det fort joggebukser og vide t-skjorter!

Har en mamma bokse og et par joggebukser som passer nå. Ellers ett par gensere eller singletter med hette jakke (som ikke går igjen)
Men jeg ser jo nå hvor mye klær jeg egentlig har nå som alt jeg ikke får brukt ligger samlet i klesskapet :p hehe

Jeg har kjøpt en del jobbklær, men lite annet. Så nå ligger jeg på sofaen og daffer i kjole og dressjakke. I helga satte jeg opp tapet i skjørt og bluse...

Hehe, viktig med stil når man pusser opp! Og når man sløver :D

Jeg går i tights :) alltid, ellers går jeg noen få dager i gravidbukse, men den presser for mye på magen så får vondt.
Genserne mine passer fortsatt, og har en gravidjakke fra Stormberg som jeg bruker. Kjøper vanlige singletter på Cubus/HM og de strekker seg jo. Så antrekket er ofte mammatights, singlet og cardigan :p

Jeg gleder meg ikke til å gå i vanlige klær, for magen henger omtrent nedpå knærne, strukket etter svangerskap:p

Jeg har heldigvis nesten bare lagt på meg på magen og litt på rumpen, så har bare kjøpt meg 2 gravidjeans på HM... kjøpte en gravid genser helt i starten, men den bruker jeg ikke :P
ellers så har jeg kjøpt en del lengre gensre på Cubus i strikk, noen kjoler og strømpebukser i L slik at de går over magen, lange singleter og 2 nike juggebukser og 2 Basic bukser på cubus :) alle klærene jeg har kjøpt ser jeg for meg at jeg kan bruke etter på også :) jakkene får jeg ikke igjen lengre hehe... men tar heller på meg en tykk genser og ett skjerf, slik at det ikke blir så kalt på magen, så går det fint, er heldigvis ikke så kalt på dagtid fortiden. (nyyydelig høst vær)

1 trodde jeg at alt måtte være gravid klær, og brukte masse penger på klær som gikk i bosset etter på...
2 bodde jeg i joggeklær og mamma topper, mye gikk i bosset etter på den gangen også
denne gangen vil jeg ha litt mer stil, og tenkt på hva jeg kan bruke etterpå også, så har rett og slett prøvd å ungå gravid klær så langt det kan la seg gjøre.. Syntes det er så mye fint på moten nå som har litt lengde osv så da har det gått veldig greit :) også kjøpte jeg meg noen hvite sneakers som går til alt :P

Jeg trenger klær til jobb, så har måttet kjøpe noe.

Jeg har kjøpt inn noen kjoler som både kan brukes på selskaper og på jobb, og som funker etter graviditeten og :) og strømpebukser. noen av dem er gravid kjoler, andre ikke.

Også bukser da. Der har jeg gått fra str 34 til str 40 i bukse........ Så først hadde jeg to gravidbukser i str 34, deretter to i str 36, så en i str 38 og nå en i str 40... Blir ikke flere buksekjøp nå - kun to uker igjen på jobb - får heller fryse litt på morgenen...

Har kjøpt en god del gravidklær,men veldig mye er blitt for smått den siste måneden. Er 38+0 i dag. Flere bukser har sprukket i lår og skritt, og mange av skjortene er blitt for korte og trange.

Dette begynner å bli rimelig utfordrende. Ingen ting passer! Bortsett fra en treningsbukse fra H&M som er så digg at den framhever cellulittrumpen, en gravidbukse som gir meg dobbelrumpe, har noen singletter som er lange nok, så trer på meg en cardigan eller noe åpent som passer over. Tror jeg er ett rimelig hett syn om dagen! Sokker bruker jeg snart ikke, får helt klaus. Har heller ingen tykke jakker som passer, så går med en tynn vindjakke som heldigvis går an å regulere i livet. Buksene har revnet i tur og orden, alle genserne er for korte. Nei, enda godt det nærmer seg :p

Har vært heldig og lånt en jakke av min mor for alle svangerskapene. Den har sånn A form med bare knapper øverst i halsen. Sort ull. Vært helt gull. Ellers kjøpte jeg en sort veldig strechy gravidebukse på HM som sitter som et skudd. Hadde en fra før også som er litt stor, men heller det. Funker også med tights med strikk i livet. Mange gensere blir snaue nå, men veksler på 5-6 stk. Har så det holder. Lyst på noen nye kosebukser til tiden etterpå og på sykehuset og må ha noen nye amme bher. Har et par boob gensere og bruker ellers vanlig tøy til ammetøy.

Back
Topp