Klær

Man er forskjellige skjønner jeg. Jeg likte å ha ull innerst på babyen når vi skulle ut, og hadde arvet ett ett i den minste str. Kommer til å kjøpe et sett i silke/ull til i str 56tenker jeg. Lillemann sovna hele tida når jeg amma fordi han ble så varm, nå skal jeg prøve litt ull fordi det jo er luftigere enn bomull.

1. Mann skal bli storebror

Jeg brukte ikke det. Det var kaldt den vinteren Lillemann var baby, men allikevel holdt det stort sett med ullundertøy og en tynn strikkegenser under posen. På de eller kaldeste dagene hadde vi på en ullpysjer under vognposen. Jeg er skeptisk til sånne plysjdresser. Kan ikke se for meg at de gir så mye varme egentlig og tenker at de blir fort klamme? Jeg sverger til ull.:)

1. Mann skal bli storebror
Vi kommer nok bare til å ha strikkaklær som ytterklær :) Tror det holder med det første hvertfall :)

Det jeg husker fra sist jeg hadde nyfødt baby var at omslagsbodyer var best, da slepper du å dra bodyen over hodet:) vi brukte kun ull og bambus til jenta vår, født i slutten på september. Helst 2 delt sett med body og bukse, fremfor heldrakt. Fant ut at bukser uten for var best, de holdt lengre. Og vi brukte størrelse 50 til henne iallefall i en måned ( hu var 3480g). Hadde et par ulldresser som jeg tok oppå når vi skulle ut, men kunne klart oss med en ulldress egentlig. Jeg la henne i god og varm bilstolpose før jeg gikk ut med henne i kulden:) brukte bare koseklær til henne de første månedene, ingen av pynteklærne ble brukt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vil foresten annbefale nattdrakt/ kosedrakt fra lilleba. De er av supermyk bambus som ventilerer godt, de ble favorittplaggene våres. Bruker de sommer og vinter. Sverger enda til lilleba kosedress til snuppa mi på snart 2 år:) dessuten er de laget slik de går over 2 størrelser i slengen. Jenta mi kan fremdeles bruke 68/72 i de dressene, og i andre klær bruker hu 90- så de varer lenge:)

Og der har jeg bestilt diverse fra bestseller.no :P Billige bommulsbodyer fra name it, og noen bukser. Og et par gensere til meg selv. Var jo så mye tilbud. :D

Og der har jeg bestilt diverse fra bestseller.no :P Billige bommulsbodyer fra name it, og noen bukser. Og et par gensere til meg selv. Var jo så mye tilbud. :D
Jeg også handla der idag, men til meg selv da, en gravid-kåpe til høst/vinter på salg, jeei :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 01.12.14 ❤️

Jeg også handla der idag, men til meg selv da, en gravid-kåpe til høst/vinter på salg, jeei :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 01.12.14 ❤️
Høres herlig ut! :D veldig greit å handle fra flere butikker i en på en måte :)

Mens vi er inne på klær... bør jeg kjøpe mest omslagsbodyer i de små størrelsene eller? Ser for meg jeg kommer til å være livredd for å tre noe over hodet til babyen den første tiden. :O

Det jeg husker fra sist jeg hadde nyfødt baby var at omslagsbodyer var best, da slepper du å dra bodyen over hodet:) vi brukte kun ull og bambus til jenta vår, født i slutten på september. Helst 2 delt sett med body og bukse, fremfor heldrakt. Fant ut at bukser uten for var best, de holdt lengre. Og vi brukte størrelse 50 til henne iallefall i en måned ( hu var 3480g). Hadde et par ulldresser som jeg tok oppå når vi skulle ut, men kunne klart oss med en ulldress egentlig. Jeg la henne i god og varm bilstolpose før jeg gikk ut med henne i kulden:) brukte bare koseklær til henne de første månedene, ingen av pynteklærne ble brukt.

Uten fot ;)

Mens vi er inne på klær... bør jeg kjøpe mest omslagsbodyer i de små størrelsene eller? Ser for meg jeg kommer til å være livredd for å tre noe over hodet til babyen den første tiden. :O
Dette er veldig smak og behag, tror jeg. Mange liker pmslagsbodyer veldig godt, mens andre, sånn som meg, liker best vanlig. Om du er livredd for å tre noe over hodet på babyen, varer ikke det lengre enn kanskje én dag ;) jeg var i allefall slik, var redd for å ødelegge henne, men de tåler faktisk at man tar i de ;) jeg likte vanlig body best, pmslagsbodyer var så åpen i halsen, synes jeg. I tillegg synes jeg det var tungvint å først legge bodyen på stellebordet, for så å legge babyen "oppi" :) Tror bare man må prøve seg fram egentlig ;)

Jeg syns det er veldig greit de første ukene. Men ellers syns jeg det går mye raskere med andre bodyer :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er jo smak og behag, men jeg brukte bare det og så lenge jeg kunne, til 74 eller noe. De vi måtte tre over hodet ble kassert bort. For mannen og klumpe hendene hans var ikke noe annet tema engang:)

Takk for svar alle. Høres ut som vi må finne ut av det selv rett og slett. :) Kan ikke noen legge ut bruksanvisningen for babyer til meg? :p

Jeg foretrekker omslagsbodyer første tiden :)
Men jenter husk at vi får vinterbarn og mange søte klær i butikkene nå er til sommerbruk.
Vet noen som har brent seg på det før. :p

Men ta gjerne med omslagsbody på sjukehuset. Er skummelt å tre ting over hodet på babyen med en gang. Men går fort over altså:) Men akkurat den første dagen, når man prøver å venne seg til å håndtere den lille, var omslagsbody gull :)

Jeg foretrekker omslagsbodyer første tiden :)
Men jenter husk at vi får vinterbarn og mange søte klær i butikkene nå er til sommerbruk.
Vet noen som har brent seg på det før. :p
Ja, det er ikke så stort utvalg i varme klær for tiden. Har bare kjøpt litt bodyer, og kommer til å vente til høst/vintervarene kommer med de største innkjøpene. :)

Anbefaler forresten noe som kalles flanellbleier fra sparkjøp. Brukes som et håndkle. De er myke, mye mer skånsomme mot babyhud enn håndklær, og de absorberer bra. Legger gjerne ungen oppå en håndkle og bruker de flanellbleiene til å tørke med. Har også noe som kalles gassbleier som funker gull som gulpekluter :)

Og min erfaring er at de beste strømpebuksene, både bomull og ull, finner du på sparkjøp. De fra safa. De holder lenge. Kjøpte noen ullstrømpebukser på name it, krympa masse i vask. Samme med bomullsstrømpebukser fra cubus. Mens de fra sparkjøp kan jeg holder over flere størrelser og tåler vask.

Jeg liker best ull fra Janus, fikk akkurat bestilt litt til 50% på Babybanden.no

Haha, nå blir du sikkert lei, men brukte du strikkaklær + bamsedress + vognpose?:) Eller var det nok med body og strømpebukse under dressen?:)
Vi hadde vinterbaby med første, og hadde kjøpt bamsedress. Men han ble våt av svette, selv om det var svinekaldt. Så endte opp med vanlige klær innerst, og strikkajakke/lue - ingenting mer i vogna. Hadde lammeskinnspose, så den gav god varme nok:-)

Back
Topp