Klær

Hehe, ok! :D Jeg har en tendens til å måtte være helt forberedt på alt og jeg merker at det er vanskelig når det gjelder baby :p
Tommelfingerregel som brukes er vel at du skal kle på ungen som det er deg selv:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg trenger ikke kjøpe så mye nytt, men har ikke noe ull til nyfødt, har ull på minsten nå(15mnder). Prøvde ull når han var mindre men han reagerte kraftig, kjøper derfor ikke noe til lillebror. I tillegg så ligger baby godt innpakka, er jo ikke ute i fri luft på vinteren :) men jeg har kjøpt en ulldress, som han skal ha på seg, utenpå, når vi skal dra hjem fra sykehuset. :) har bare myke bomullsklær til baby jeg :) liker ikke så godt ull selv(atopisk eksem), liker ikke å ta i det :p

I tillegg er det str 56 her i gården :p første brukte 50, men minsten her kom ut 53cm lang, så 50 var pølseskinn!

Et godt tips er å kjøpe bodyer og sånne koselige sparkebukser, samt heldresser. Dongeri, hettegensere og finere ting blir sjeldent brukt :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 01.12.14 ❤️

Tommelfingerregel som brukes er vel at du skal kle på ungen som det er deg selv:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Takk for gode svar :) Det skal jeg prøve å huske:) Jobber jo i barnehage så jeg kan jo egentlig dette med klær, men forestiller meg at det er så mye vanskeligere med en baby :p

Jeg trenger ikke kjøpe så mye nytt, men har ikke noe ull til nyfødt, har ull på minsten nå(15mnder). Prøvde ull når han var mindre men han reagerte kraftig, kjøper derfor ikke noe til lillebror. I tillegg så ligger baby godt innpakka, er jo ikke ute i fri luft på vinteren :) men jeg har kjøpt en ulldress, som han skal ha på seg, utenpå, når vi skal dra hjem fra sykehuset. :) har bare myke bomullsklær til baby jeg :) liker ikke så godt ull selv(atopisk eksem), liker ikke å ta i det :p

I tillegg er det str 56 her i gården :p første brukte 50, men minsten her kom ut 53cm lang, så 50 var pølseskinn!

Et godt tips er å kjøpe bodyer og sånne koselige sparkebukser, samt heldresser. Dongeri, hettegensere og finere ting blir sjeldent brukt :p

Takk for tips! :D Jeg begynner å få en anelse om hva jeg trenger å kjøpe nå :)

Kommer til å kjøpe en del ull :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Som deg Mio90 er eg også førstegangs og litt usikker på dette feltet! Kjenner eg har heilt panikk for dette med å få baby når det er kaldt ute! Men kva med vognpose, kva som er bra å kjøpe? Ser liksom for meg at det blir "kokt baby" nedi der :-/ hehe, redd for at baby skal fryse eller vere for varm :P

Desemberbaby <3

Og mens eg husker det, body med korte eller lange armer om vinteren? *forvirret* ...skulle fulgt med ei bruksanvisning!

Desemberbaby <3

Og mens eg husker det, body med korte eller lange armer om vinteren? *forvirret* ...skulle fulgt med ei bruksanvisning!

Desemberbaby <3
Hehe, bruksanvisning ja! Det hadde vært noe :p

Lurer på hva som blir brukt mest av kort- eller langermede bommulsbodyer? :s
Jeg bruker kun langermete. Bruker sjelden tynne gensre oppå på bodyen. Evt tar jeg på en tykkere genser eller joggejakke om det er litt kjøligere. Men er sikkert preferanser, er bare ikke så enkelt å holde den korte ermen på plass når du drar på en genser oppå der. Så den følger jo med opp og lager "skulderputer". Derfor liker jeg kun langermete :p

Jeg har ikkekjøpt noe ull enda. Siden det blir vinterbarn er vi mest inne i starten og da skal vi ha det godt og varmt, er og heldig som har en svigermor som strikker kjempe mye i ull som jeg kan ha som lag nummer 2:):)

Får en liten en i julegave <3 termin 03.desember:)

Dere er gode å ha ! :) Mye man lurer på som førstegangs merker jeg og selv de enkleste ting kan man begynne å stille spørsmål ved :p Det er så mange som sier at man finner fort ut av ting etter at barnet er født og det stemmer sikkert, men jeg har behov for å finne ut av det litt før (helst i går:p) og hvertfall prøve å være litt forberedt :)

Jeg har tre barn fra før, som alle er født høst/vinter. Jeg har strikket en del til alle sammen, men ikke kjøpt ull utover det. Jeg føler ikke det er behov for ullumdertøy (body/strømpebukse) før de blir større. De ligger godt pakka inn i vinterpose yttertøy/strikkatøy olg. og de ikke ikke ute over lengere tid når det er veldig kaldt. Så min mening er at bomull holder innerst når de er så små :)
Har kjøpt minimalt i 50, og noe mer i 56. Men de vokser så alt for fort, så de minste str varer ikke mange ukene ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Til novembergutten hadde jeg ett par ullbodyer og strømpebukser. Brukte det hvis vi skulle ut. Kjøpte joha, str 56/62 så de varte ei stund. Inne brukte vi nesten bare bomull. Kun langarma bodyer, kortarma hadde vi ikke bruk for. Hadde noen klær i 50, kun et par sett. Fikk brukt de i noen uker. Men fint å kle på ungen klær som passa og som han ikke svømte i på sjukehuset. Og gutten var stor, 53 lang og over 4 kg. Så noen sett er fint, men ikke kjøp masse før du veit om du trenger det. Vi hadde mest i 56. Og man får gjerne mye gaver i 62 og 68. Så mitt tips på de størrelsene er kun å kjøpe inn de klea du virkelig vil ha, for mest sannsynlig får du masse. Og min erfaring er at sparkebukser ikke er så gull. De vokser fort ut av de i forhold til vanlige bukser, og min som sprella som et uvær endte opp med i henge fast beina i skrittet på buksa hvis du skjønner. Fikk beinet ut av beinet på buksa. Det skjedde ikke med vanlige bukser og heller ha på sokker. Er sikkert smak og behag, men jeg ville ikke hamstra det før du veit om du liker de. Men anbefaler newbie på kappahl, har pleid å være mye gode og fine klær der.

Synes det er veldig vanskelig å finne balansen mellom bomull og ull, men det finner man kanskje fort ut etter hvert :)
Ja, men for å sikre at man ikke bruker unødvendig masse penger.
Kjøp de minste størrelsene i bomull og heller ull når du ser det trengs.
Kanskje får man barn med allergi eller eksem og da er jo ull mindre gunstig.

Så fint med masse gode tips. :D Gull verdt for en førstegangs altså. :) Jeg er den som fyller bagen med masse klær når vi skal på tur, og bruker 1/3 :P Må prøve å tenke at vi kan handle etter babyen er født også, selv om det er såå mye fint! :D

Dere aner ikke hvor mye dette hjelper! :) Dere er helt gull!:D Nå føler jeg meg klar til å begynne å handle til lillegull :D

Ja, jeg gleder meg i allefall til å ta med vogna på shopping :-D

Noe som denne:Vis vedlegget 67322

Føler meg helt blank på dette med klær... Men brukte du utedress under vognposen og evt. bilpose?

Jeg brukte ikke det. Det var kaldt den vinteren Lillemann var baby, men allikevel holdt det stort sett med ullundertøy og en tynn strikkegenser under posen. På de eller kaldeste dagene hadde vi på en ullpysjer under vognposen. Jeg er skeptisk til sånne plysjdresser. Kan ikke se for meg at de gir så mye varme egentlig og tenker at de blir fort klamme? Jeg sverger til ull.:)

1. Mann skal bli storebror

Back
Topp