Klær til barnehagestart

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Ja, jeg vet, litt tidlig ute, men...skal på outlet i dag og tenkte å kjøpe litt dresser og slik til barnehagestart. Er det noen som har noen tips? Har kjøpt vinterdress og vintersko, men skal kjøpe parkdress og kanskje sko til høsten i dag. Hva er viktig for at en parkdress skal være god? Er reflex et ålreit merke på dresser? Vêr de har billige reflexdresser der... Kanskje like viktig: er det noe man bør styre unna? Trenger visst to sett med regntøy også, noen som har noe å anbefale eller ikke anbefale? Her var jeg grønn, kjente jeg!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Henger meg på denne. Her starter ikke knerten før i november, men jeg vil være ut i godtida. Har kjøpt vinterdress, votter, luer og hals. Og regndress. Samt ull. I barnehagen her ville de at barna skulle ha hjelmlue, det hadde jeg ikke tenkt på. Men generelt alt med snorer skulle vi styre unna. Egentlig litt logisk, når jeg får tenkt meg om. Sko venter jeg litt med til han har begynt å gå, sånn at vi får se hvordan foten er og hvor stor str han trenger.

Reflex er vel et bra merke tror jeg. Har sett at regnsett fea didrikson har fått gode kritikker flere år på rad.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg begynte å tenke på det her om dagen, jeg også, at nå var det på tide å forberede seg litt :p Sko er vanskelig, så det venter jeg med til han kan gå og vi kan prøve på foten. Tenkte å kjøpe slike posesko, eller thermosko heter det vel, som han kan bruke ute inntil han begynner å gå rundt. Ellers arver han regntøy etter storesøsteren, et fra Didrikson som vi har vært kjempefornøyde med. Og et ekstrasett fra Reflex, fornøyde med det også ;)
Det som er greit å tenke på med dressen er vannsøylen, er greit at dressen er relativt vanntett. Storesøster her har hatt en kjempegod dress fra Reima, helt super. Kjøpte ny til henne nylig, som hun skal ha til høsten, og da ble det kaxs fra Kappahl. Den kom godt ut i test en gang, så da tenkte vi å prøve den nå (mye snillere pris på den enn på Reima).
Har ikke helt bestemt meg for hvilken dress lillebror skal få. Har tittet litt rundtom på nett i håp om å finne en grei dress på tilbud ;) Men synes det er så vanskelig med størrelser. Han vokser så fort, så jeg er redd det skal bli for lite, men samtidig er det ikke særlig gunstig å ha på seg altfor store ytterklær heller - vanskelig å bevege seg da.
 
Jeg har prøvd reflex parkdress to ganger med noen år imellom, og må si jeg har vært lite fornøyd :( den tåler absolutt ikke vann....
Polarn o pyret og reima er de jeg har vært mest fornøyd med, ganske dyrt men verdt hver krone. Men jeg prøver å få det billigst mulig. Jeg har alltid kjøpt dresser utenom sesong, gjerne når de er på halv pris, eller når man har fått tre til prisen av to på baby shop. Da har jeg kjøpt til begge de to eldste. Også har jeg kjøpt svart og mørke blått til storesøster, har lillebror arvet et år eller to etter. Fordelen med å kjøpe disse merkene, er da også at de holder i mange sesonger, om man har eller skal ha flere barn :)
Håper du finner frem i jungelen av dresser :p
Om du bor i nærheten av vestby, så har de polarn o pyret på outleten der :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, jeg vet, litt tidlig ute, men...skal på outlet i dag og tenkte å kjøpe litt dresser og slik til barnehagestart. Er det noen som har noen tips? Har kjøpt vinterdress og vintersko, men skal kjøpe parkdress og kanskje sko til høsten i dag. Hva er viktig for at en parkdress skal være god? Er reflex et ålreit merke på dresser? Vêr de har billige reflexdresser der... Kanskje like viktig: er det noe man bør styre unna? Trenger visst to sett med regntøy også, noen som har noe å anbefale eller ikke anbefale? Her var jeg grønn, kjente jeg!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg ville ventet med å kjøpe inn for mye.. hvertfall når det kommer til div sko;) man vet aldri når ungen begynner å gå, og da evt åssen størrelse dem skal ha.. de bør absolutt prøves på når ungen er klar for sko!:)

Det jeg har stående i barnehagen er regntøy og støvler (støvlene faller fort av hos de minste og kan være vanskelig å gå med, så du kan evt ha noen andre som gir god støtte rundt ankelen men som også er vanntett)

Ellers har jeg bare tatt med det dem i barnehagen foreslår at man har til den årstiden man er i.. her blir det fort kaldt, for sola forsvinner i sept.. så da har jeg alltid med ullklær og fleece som dem kan ha på som mellomplagg..spesielt noe som varmer i rompa siden dem sitter mye på bakken;) og gode sko som holder på varmen..
 
Luer fra Reima er å anbefale! De har ofte ull i seg, og ull med vindstopper ved ørene ;)

Jeg har kjøpt mye av ytterplagg på G-sport.. for syns dem ofte har bedre kvalitet og ofte billigere pris enn Reflex:) vintervottene jeg kjøpte der i fjord var utrolig bra.. dem hadde ull på insiden, og ungene var aldri kalde på hendene :) men akkurat de var ikke vanntette da!
 
Jeg har hatt reima til ungene i vinterdress stort sett, de er kjempe gode og som nevnt over her, verdt hver krone(de jeg kjøpte til førstemann har andremann kunnet arve, og de er fortsatt fine sånn at minstemann og kan bruke de). Regntøy har jeg brukt reflex/didriksons og de har vi og vært fornøyde med. som overgangsdress (høst/vår) har jeg likt didriksons sine. Luer og votter har vi prøvd litt forskjellige merker men er mest fornøyd med reima her og. Sko ville jeg ventet å kjøpe til de skal brukes da foten endrer seg veldig nå når de er så små :) Ellers er ull og fleece godt å ha sett av i bhg, da kan de regulere klærene til barna når de ser hvordan været er når de skal ut :)
 
Hvilke str kjøper dere i de forskjellige klærne? Dere som allerede har kjøpt? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Og hvordan er det med vannsøyle?
Må man ha helt opp i 10000 for at det skal være vanntett?
Så et fint sett med 5000, blir man klissblaut da eller:p?

Så ser jeg det er noen dresser og regnsett det står 100% vanntett, men ikke noe om vannsøyle. Så da skal de klærne i teorien ha en vannsøyle på 10000 da eller;)?

Vi skal ikke begynne i fast barnehage på lenge, men jeg vil uansett ha noe vanntette uteklær til lek på hytten og hjemme. Så blir vi også å delta 2 ganger i uken på åpen barnehage!:)
 
Og hvordan er det med vannsøyle?
Må man ha helt opp i 10000 for at det skal være vanntett?
Så et fint sett med 5000, blir man klissblaut da eller:p?

Så ser jeg det er noen dresser og regnsett det står 100% vanntett, men ikke noe om vannsøyle. Så da skal de klærne i teorien ha en vannsøyle på 10000 da eller;)?

Vi skal ikke begynne i fast barnehage på lenge, men jeg vil uansett ha noe vanntette uteklær til lek på hytten og hjemme. Så blir vi også å delta 2 ganger i uken på åpen barnehage!:)

Jeg har aldri sjekket dette med vannsøyle egentlig:p det er nesten umulig at de små ikke blir våte uansett! Vann siger inn gjennom armene og beina på klærne.. Derfor jeg vil ha sånn barnevader.. for der er det støvler festet i regnbuksen;) men det blir som sagt ikke enda! Hehe..
 
Jeg har aldri sjekket dette med vannsøyle egentlig:p det er nesten umulig at de små ikke blir våte uansett! Vann siger inn gjennom armene og beina på klærne.. Derfor jeg vil ha sånn barnevader.. for der er det støvler festet i regnbuksen;) men det blir som sagt ikke enda! Hehe..

Nei, ok...Har bare hørt så mye snakk om det:p Jada, skal jækla godt gjøres at de ikke blir våt...Men minst mulig er jo gjerne greit;) De barnevader ser veldig greie ut, og morsomme og:D
 
Nei, ok...Har bare hørt så mye snakk om det:p Jada, skal jækla godt gjøres at de ikke blir våt...Men minst mulig er jo gjerne greit;) De barnevader ser veldig greie ut, og morsomme og:D

Hehe når de absolutt skal sitte midt oppi vanndammer, så blir det fort sånn ja:p

Jeg skal kjøpe til Leoh og Liana til våren tenkte jeg :)
 
Hehe når de absolutt skal sitte midt oppi vanndammer, så blir det fort sånn ja:p

Jeg skal kjøpe til Leoh og Liana til våren tenkte jeg :)

Huff ja:p
Ok:) Jeg får se når jeg kjøper til Oliver:) Har iallefall begynt se på. Er så mye ute på hytten, så må ha der!:) Så xxl hadde et fra HH til ok pris, aner ikke med kvaliteten på det men...
Jeg har hørt at regnsettet eller dressen ikke må være for tynn i stoffet, men samtidig ikke for stiv for da blir det ubehagelig...Hm:p
 
Huff ja:p
Ok:) Jeg får se når jeg kjøper til Oliver:) Har iallefall begynt se på. Er så mye ute på hytten, så må ha der!:) Så xxl hadde et fra HH til ok pris, aner ikke med kvaliteten på det men...
Jeg har hørt at regnsettet eller dressen ikke må være for tynn i stoffet, men samtidig ikke for stiv for da blir det ubehagelig...Hm:p

Det jeg har sett mest på hos regntøy, er at det ikke blir for klamt og at det ikke er strikk i livet, for stikken har lett for å være for stram ;) og jeg liker godt todelt regntøy, for om det bare er vått i gresset for eks, så er det greit å bruke buksa utenpå genser eller tynn jakke :)
 
Det jeg har sett mest på hos regntøy, er at det ikke blir for klamt og at det ikke er strikk i livet, for stikken har lett for å være for stram ;) og jeg liker godt todelt regntøy, for om det bare er vått i gresset for eks, så er det greit å bruke buksa utenpå genser eller tynn jakke :)

Det er nok ubehagelig ja!
Ja, godt poeng! :)
Ser de har mye salg på regntøy på familiebutikken.
 
Det er nok ubehagelig ja!
Ja, godt poeng! :)
Ser de har mye salg på regntøy på familiebutikken.

De fleste fungerer nok bra ;) jeg har vært mer nøye på sko/vintersko og vinterdresser.. for sko skal sitte så godt og om vinteren er det viktig at det holder på varmen.. og samme med vinterdress.. den ene jeg har etter Emira og Liana, er det gummi rundt leggene og på rompa, og det har vært veldig kjekt! For da har dem ikke blitt våte når det har vært våt snø.. også har jeg alltid kjøpt dresser som jeg kan ta ut foret på, og som ikke er så voldsom tykke.. liker å regulere det selv med ull/fleece.. og tar man ut foret, så kan dem brukes som parkdress også;)
 
Jeg har faktisk fått anbefalt regntøy fra Lindex! Var visst best i test er år.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
De fleste fungerer nok bra ;) jeg har vært mer nøye på sko/vintersko og vinterdresser.. for sko skal sitte så godt og om vinteren er det viktig at det holder på varmen.. og samme med vinterdress.. den ene jeg har etter Emira og Liana, er det gummi rundt leggene og på rompa, og det har vært veldig kjekt! For da har dem ikke blitt våte når det har vært våt snø.. også har jeg alltid kjøpt dresser som jeg kan ta ut foret på, og som ikke er så voldsom tykke.. liker å regulere det selv med ull/fleece.. og tar man ut foret, så kan dem brukes som parkdress også;)

Aha, høres lurt og riktig ut:D
Vi skal ha troll sin dress til veslegutt. Hørt mye bra om den. Der er det løs fleecedress inni.
Kjøpte gummistøvler til veslegutt i dag, var salg på viking. 50%:D
 
Aha, høres lurt og riktig ut:D
Vi skal ha troll sin dress til veslegutt. Hørt mye bra om den. Der er det løs fleecedress inni.
Kjøpte gummistøvler til veslegutt i dag, var salg på viking. 50%:D

Har aldri testet ut Troll, men også hørt mye bra ;) jeg har fått en vinterdress til Leoh, etter søskenbarnet hans..bare håper den passer til vinteren :p hehe
 
Back
Topp