Klær til baby

Vanskelig å si akkurat hvor mye du trenger. Til meg sa alle at man ikke trenger mye i str 50 men jeg fikk en gutt på 3140g som bruke str 50lenge. I tillegg var han en gulpebaby noe som førte til hyppig skift både på han og meg :hilarious:...

Arvet en del basic fra venninner som vi brukte mye i starten. Husker ikke når vi gikk over til 56.. :hilarious::) min erfaring er at det er greit å ha litt selv i de minste str så slipper man å stresse med klesvask så mye i starten.
 
Jeg hadde ikke noe i str 50, da fikk han heller ha litt store klær i 56! Men det gikk veldig fint! Og vokste så alt for fort ut av 56! Han var 3810 og 51 cm når han var født! Men tror kanskje jeg må handle noe i 50 nå siden det er tvillinger og de kanskje er litt mindre enn når det er en (?) men sist så fikk vi så ubeskrivelig mye klær i str 56 at vi knapt fikk tid til å bruke alt! Og jeg angret på at jeg hadde handlet så mye klær selv! Hadde holdt med alt vi fikk i gaver!

Ene barnet mitt var 3700 ved fødsel (51 lang). Der brukte vi str 50 i maks en uke. 56 brukte han noe lenger, men var raskt oppe på 62. Yngste var 2900 og 49 lang. Han brukte 50 i over en mnd, så derfor måtte jeg ut og spe på med str 50. Trodde dette var en "bortkastet" str å kjøpe, men er ikke kult når babyen drukner i 56 og klærne ikke henger på. Begge var født ved termin. Ville nok handlet 50 hvis du venter twins [emoji4] kan jo droppe å ta av lappen og selge det igjen eller forsøke å bytte det i 56 hvis det ikke blir brukt [emoji4]
 
Alle mine har brukt str 50 di første ukene, barna har vært fra 3355gr og 50 cm til 4270gr og 52 cm men som sakt brukt 50 fra noen uker til 1 mnd. Syntes det ser så ustelt ut med for små eller for store klær.
 
Jeg husker faktisk ikke om vi brukte noe 50 [emoji23] Jeg fikk en hel sort søppelsekk med klær fra 50-68 av en kompis, så jeg tok vare på det jeg likte derifra og så fikk vi jo en del klær i gaver. Kjøpte svært lite selv, glad for det [emoji4] Denne gang kommer jeg ikke til å kjøpe noe klær i hele tatt, men heller strikke et par plagg jeg har lyst på [emoji1]
 
Alle sa hele tiden: ikke kjøp noe særlig i str. 5p. Vel jeg kjøpte 4 sett og alle var gulpet ut den første dagen på sykehuset. Vi måtte ut med en gang å handle mere....
 
Jeg har sett at det er mange som selger pakker med fint brukte babyklær for en veldig billig penge i grupper på facebook. Tips hvis man ikke vil bruke for mye penger på en str man ikke vet om man får bruk for [emoji4]
 
Kunne ønske smekke holdt unna for gulpet til vår jente. Det var så store mengder at vi alltid måtte bytte body i tillegg til smekka, og ofte bukse óg. Samt mine egne klær[emoji23]

Hehe. Noen ganger ble det fullt klesskift på både baby og meg [emoji23] Men det gikk som regel ut over gulpekluten og øverste del av body dersom hun ikke hadde smekke på. ;) Håper nestemann ikke blir en gulpebaby. Det er så slitsomt å tørke gulp hele tiden [emoji1]
 
Med nr 1 brukte vi 50 leeeeeeeeenge! Hadde med bare 56 til sykehuset etter råd fra andre så pappaen måtte ut og kjøpe 50 1 dag etter fødsel fordi han svømte i 56 :D Med nr 2 brukte vi 50 bare et par dager. Men trenger uansett ikke MYE klær i de størrelsene, går fort opp i 62-68.

Og ofte får man en del arvaklær fra helt uventa hold :smiley-angelic003
 
Back
Topp