Klær til baby

Spent.no

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har handlet litt klær, men hvor mye bør jeg egentlig kjøpe i str 50 og 56, og hva bør jeg ha? Jeg har rett og slett ikke peiling. Er jo mye salg i tiden fremover. De hvite omslagsbodyene har jeg kjøpt er sett i 50-56- og 62. Men trenger jo mere
Har kjøpt:
69de6942563fef8a7aaa2deae78291f1.png
01738737f5c5ddedc35818565a1bf3c7.png
b00cb759f4aafdb5fe872a0e02f7ab44.png
 
Omslagsbody er et must til de minste, veldig upraktisk med ting som skal over hodet.

Min erfaring er at selvom jeg hadde skapet fullt av babytøy så hadde jeg noen favoritter som jeg brukte om og om igjen. Jeg kommer derfor til å kjøpe litt mindre tøy og heller legge litt mer i kvalitet denne gangen.

Og får jeg en skikkelig gulpebaby så får jeg heller fylle på litt etterhvert.

Litt avhengig av hvor i landet du bor så ville jeg ikke kjøpt for mye kortermet til en maibaby.
Unntatt midt i juli så bruker jeg alltid langermet eller ull til mine, særlig når de var nyfødte. :)
 
Det er også stor forskjell på hvor lenge de bruker 50/56.

Kanskje er du over på 62 i juni, kanskje i september lissom. Så jeg ville ikke kjøpt så mye i 62 før jeg visste noe om hvor stor babyen er ved fødsel.
 
Akkurat str er litt vanskelig, men hadde ikke mye i str 50 og gikk fort over på str 56. Men det er individuelt egentlig. Har kun kjøpt ull i 68 på tilbud foreløbig. Det er dyrt å kjøpe på høsten. Ofte får man endel gaver også. Enig med kortermet body - det trenger man ikke noe særlig av bår baby er født i mai. Omslags body i str 56 og noe i 50 er veldig greit. Min gulpet også mye, så måtte ha en del bodyer.
 
Bor i Trøndelag, kaldt. Men trenger jeg mye i str 50, holder det med par stk? Er jo ikke alle som bruker str 50
 
Av erfaring hadde jeg kjøpt minst mulig før babyen kommer. Man må jo selvfølgelig ha litt basisklær til de første ukene, men jeg hadde ikke kjøpt klær i 62 allerede. Som noen her skriver så finner du fort ut av hvilke klær du liker/ikke liker, og jeg endte opp med å kun bruke halvparten av klærne jeg kjøpte, for resten var lite praktiske

Jeg hadde kjøpt litt i størrelse 50, men beholdt merkelappen på på de fleste, da kan du bytte de dersom babyen hopper rett på 56 :)

Jeg fikk baby i juli sist, og brukte kortarmet kun et par ganger.
 
Det kommer an på flere ting som er nevnt her: om du får en baby som bruker 50/56 lenge, eller ikke, og på gulping. Noen babyer kan ha samme klær i dagesvis, andre (som min ekstremgulpende datter) måtte å fullt skift etter hvert måltid, minst...!
 
Av erfaring hadde jeg kjøpt minst mulig før babyen kommer. Man må jo selvfølgelig ha litt basisklær til de første ukene, men jeg hadde ikke kjøpt klær i 62 allerede. Som noen her skriver så finner du fort ut av hvilke klær du liker/ikke liker, og jeg endte opp med å kun bruke halvparten av klærne jeg kjøpte, for resten var lite praktiske

Jeg hadde kjøpt litt i størrelse 50, men beholdt merkelappen på på de fleste, da kan du bytte de dersom babyen hopper rett på 56 :)

Jeg fikk baby i juli sist, og brukte kortarmet kun et par ganger.

Lurt! :happy:
 
Det er jo så veldig individuelt det med størrelser. Men min erfaring fra forrige gang var at jeg skulle hatt mye mer klær i str 50, mannen måtte på shopping dagen etter fødsel da vi nesten bare hadde kjøpt inn str 50 som var aaaltfor stort (hu var 3300 gr da hun ble født). Omslagsbodyer synes jeg var gull, det samme med bukser med ben. En erfaring til jeg gjorde meg var at sommerklær bare var bortkastet, og er noe jeg denne gang kommer til å vente med å kjøpe til det eventuelt blir aktuelt. [emoji4]
Hentesett i ull var gull forrige gang (fødte i juni), så det kommer jeg til å ha nå også.
 
Jeg også følte jeg hadde for lite i str 50. Daniel var 3790 og 50 cm, og brukte str 50 ganske lenge. Så 56. Str 62 var faktisk en størrelse vi hoppet over, for han brukte 50 og 56 så lenge. Hadde i tillegg kjøpt bodyforlengere på ebay, som er helt geniale! Bodyer blir som regel kort i ryggen først, mens ermene passer godt enda en stund. Da er bodyforlengere geniale [emoji122][emoji122][emoji122]
Vi har heldigvis masse klær på loftet til babyen som kommer, men om det er en jente som bor i magehuset får jeg spe på med litt lilla, rødt og rosa [emoji1] Og noen kjoler [emoji16]
 
Min var 52cm når hun ble født så hun brukte knapt str 50. Har flere ubrukt bodyer i den størrelsen selv om hun var en gulpebaby. Får man en gulpebaby kan jeg anbefale smekke. Det reddet meg fra maaaange klesskift. Byttet bare smekke. [emoji4]
 
Eldstejenta vår var 52cm når ho blei født, men ganske tynn.. brukte 50 og 56 i 2-3 mnd. Minstejenta var 50cm, men litt tjukkere, ho brukte 50 like lenge.. men det er jo bare snakk om noen få uker. Opplevde at de fleste gaver vi fikk var 62-68-74..
 
Med jenta måtte jeg ut og kjøpe flere klær i str 50 da hun var liten. Gutten passet aldri størrelse 50 og var kun 56 den første måneden.
Butikkene finnes etter fødselen også. Det lærte jeg.

Jeg skal kjøpe litt ullklær til den første tida. Og så kommer jeg til å gjøre som sist. Få plagg men heller kvalitet/plagg jeg liker.
 
Synes det du har kjøpt holder jeg..så ser du det når babyen kommer om du trenger mer..jeg handlet som en gal i fjor på tilbud..faktisk helt opp til 1 år. Fikk masse ull til halv pris som vi bruker nå. Har kun kjøpt etter litt bodyer og strømpebukser:) samme gjør jeg denne gangen, nå er sommerklær på tilbud å i fjor var det varmt allerede i slutten av mai her. Over jul kommer ull og vinterklær. Så man kan spare noen kr om man ikke handler i sesong;)
 
Min var 52cm når hun ble født så hun brukte knapt str 50. Har flere ubrukt bodyer i den størrelsen selv om hun var en gulpebaby. Får man en gulpebaby kan jeg anbefale smekke. Det reddet meg fra maaaange klesskift. Byttet bare smekke. [emoji4]
Kunne ønske smekke holdt unna for gulpet til vår jente. Det var så store mengder at vi alltid måtte bytte body i tillegg til smekka, og ofte bukse óg. Samt mine egne klær[emoji23]
 
Når jeg vet kjønn så skal jeg se på finn.no der er det mange som selger pakker med klær. Og de er jo ikke mye brukt i de str der
 
Jeg hadde ikke noe i str 50, da fikk han heller ha litt store klær i 56! Men det gikk veldig fint! Og vokste så alt for fort ut av 56! Han var 3810 og 51 cm når han var født! Men tror kanskje jeg må handle noe i 50 nå siden det er tvillinger og de kanskje er litt mindre enn når det er en (?) men sist så fikk vi så ubeskrivelig mye klær i str 56 at vi knapt fikk tid til å bruke alt! Og jeg angret på at jeg hadde handlet så mye klær selv! Hadde holdt med alt vi fikk i gaver!
 
Hadde bare noen få bodyer i str50 sist. Jenta var 49cm v fødsel og de små bodyene brukte vi bare i noen uker før 56 måtte på.
Jeg hadde heller kjøpt 56, og hvis lille er liten kan du alltids gå ut og kjøpe 50 etter fødsel. (Eller gi pappa'n oppgave mens du er på barsel). [emoji846]
 
Back
Topp