Klær i str. 50?

Kommer til å kjøpe inn litt i str 50 også. Er så kjedelig å måtte gå på butikker rett etter fødselen :P

Kommer til å kjøpe inn litt i str 50 også. Er så kjedelig å måtte gå på butikker rett etter fødselen :P
Ja, det er sant. Det er ikke sikkert man føler for å gå inn på et kjøpesenter kun dager etter fødsel. :p
Da ender det med at mannen må dra alene, og da veit man aldri hva han kommer hjem med! :p :confused:

Er jo bare å sende noen andre, eller kanskje be noen nære vente med å kjøpe barselgave til dere ser hvor stor babyen er? Vi ble neddynget i klær, og mye upraktisk, folk kjøper liksom kjoler, skjørt og gensere. :o nei, body og strømpebukse, det holder jeg meg til. Og gulpekluter :D

Ja, det er sant. Det er ikke sikkert man føler for å gå inn på et kjøpesenter kun dager etter fødsel. :p
Da ender det med at mannen må dra alene, og da veit man aldri hva han kommer hjem med! :p :confused:

Haha, nei det er akkurat det :P Min er ikke glad i å shoppe så da er like greit å unngå det når man kan tenker jeg :)

Er jo bare å sende noen andre, eller kanskje be noen nære vente med å kjøpe barselgave til dere ser hvor stor babyen er? Vi ble neddynget i klær, og mye upraktisk, folk kjøper liksom kjoler, skjørt og gensere. :eek: nei, body og strømpebukse, det holder jeg meg til. Og gulpekluter :D

Vi bor ikke så sentralt til, så vi må egentlig handle babytøy i nærmeste by (det blir altså der jeg skal føde) og det frister ikke å gå å handle etter fødselen, og som nevnt over er ikke samboeren glad i å shoppe så da tenker jeg det er unødvendig når vi bare kan handle på forhånd :P I tillegg kommer vi ikke til å få så mye klær i barselgaver. Meeen dette er jo VELDIG individuelt, så man må jo nesten bare kjenne på det selv, for oss føles det riktig å ha litt i str 50 også bare i tilfelle :)

Vi bor ikke så sentralt til, så vi må egentlig handle babytøy i nærmeste by (det blir altså der jeg skal føde) og det frister ikke å gå å handle etter fødselen, og som nevnt over er ikke samboeren glad i å shoppe så da tenker jeg det er unødvendig når vi bare kan handle på forhånd :P I tillegg kommer vi ikke til å få så mye klær i barselgaver. Meeen dette er jo VELDIG individuelt, så man må jo nesten bare kjenne på det selv, for oss føles det riktig å ha litt i str 50 også bare i tilfelle :)

Klart, litt er greit å ha, og som jeg skrev, selv min svære baby på 4,5 kg og 54 cm passet 50 en liten stund :p prøvde bare å komme med forslag til mulige løsninger :)

Mine to første har vært små, men har bare brukt 56 på dem, litt stort , men brettet opp føtter og armer. Har erfaring med at 50 brukte vi bare et par uker , så bortkastet penger. Begge jentene var 48 cm.

Frøkna her var 51 cm og nesten 3400. Hadde et par bodyer, en bukse og et par pysjer i str 50. Passet i rundt 4 uker mener jeg. Hadde en del i 56 som vi brettet litt opp. Kommer til å ha noen plagg i 50 denne gangen også❤️

Eg kjøpte bodyer og strømpebukser i 50. Sånn at eg hadde nok kler til i begynnelsen, men ikkje for masse tilfelle dei voks fort utav dei :-) første brukte 50 i ca 1 veke. Nr 2 brukte 3-4 veker.
Nr 1 var 3340 og 51cm.
Nr 2 3226gr og 50cm.

Jeg hadde litt klær i str 50 til første mann og kommer til å ha noe til lille spira nå også :joyful: vet jo aldri kan jo bli større baby nå, men liker å være forberedt..

Datteren min ble født 11 dager før termin og var 3514gr og 51 cm lang. Til henne hadde jeg noen hentesett og enkeltplagg i str.50 og de ble brukt i 1-2 mnd. Greit å ha noe som ikke ungen drukner i selv om hen vokser ganske fort :p Mye av tøyet kjøpte jeg på H&M. Anbefaler oxo bodyer med knapper i siden fremfor i skrittet, i allefall i starten, da det for min del ble mye plundring med en skjør og ustø liten kropp man skulle tre i en slik body :D Mulig det går lettere med nr.2, da :p
Datteren min er for øvrig lang for alderen nå (5 1/2 år og 124cm lang) og kan lett tas for å være 7 år :p Både jeg og faren er høye selv ( hhv.176 cm og 189 cm) ;)

Når vi ventet jenta vår i 2014 hadde vi kun kjøpt klær i 56. Hun var 3140 går og 49 cm og vokste sakte så måtte kjøpe litt i 50 og hun brukte 56 til hun var nesten 4 mnd

Man bruker kanskje bare ullbodyer i januar? Kanskje ikke vits med bomull i det heletatt? :-)

Man bruker kanskje bare ullbodyer i januar? Kanskje ikke vits med bomull i det heletatt? :-)
Greit å ha noen i bomull eller sånne som er bomull innerst og ull ytterst tilfelle baby reagerer på ull. Men 100% ull eller en blanding av ull/silke er absolutt det beste :) Vi bruker omtrent bare ull hele året på gutten vår på 18mnd. Kommer til å hamstre mye ull når vi forhåpentligvis får vite kjønn på tirsdag :D

Vi brukte mest bomull til forrige (februarbaby), har det jo så varmt inne at det holdt i massevis med body og strømpebukse inne selv på vinteren. :)

Back
Topp