Klær i str. 50?

Fasit får man ikke før den lille er ute i verden :-) Jentene i familien har alle vært små, selv ved termin. En liten sammenheng. Men brått kan det komme en som er større og.
Ja det er sant. Kan hende det er det som skjer her og; plutselig får vi en kjempelang baby som såvidt passer 56! :p :confused:

Jer var frøkna 4,3 kg og 52 cm, både jeg og bf var rundt 3,5 og 51-52 cm :) Vi brukte 50 i to uker, men jeg synes likevel det var koselig å få brukt den minste størrelsen en liten stund :) Men her hadde nok 56 holdt i massevis :p

Men har ofte inntrykk av at man kan sammenligne litt med mødrene sine :) så hvis det stemmer vil ikke jeg gå over termin, og de neste babyene blir litt mindre :p krysser egentlig fingrene :D
Dersom det skal ha noe å si, kommer jeg til å få store babyer! Min mor har fått 3 relativt store jenter.
Du får bare krysse fingrene! :p

Jer var frøkna 4,3 kg og 52 cm, både jeg og bf var rundt 3,5 og 51-52 cm :) Vi brukte 50 i to uker, men jeg synes likevel det var koselig å få brukt den minste størrelsen en liten stund :) Men her hadde nok 56 holdt i massevis :p
Det har visst mye å si hvilke merker de ulike klærne har og... Noen klær(som de jenta di brukte) passet selv om hun var 52 lang. Mens andre er trange i størrelsen. :-)

Ja det er sant. Kan hende det er det som skjer her og; plutselig får vi en kjempelang baby som såvidt passer 56! :p :confused:
Sant det. Vår datter var faktisk lang, til å være så liten! Hun var 42 cm. En lang, tynn baby kan jo være liten i vekt, men for lang til at str. 50 passer som du sier :-)

Sant det. Vår datter var faktisk lang, til å være så liten! Hun var 42 cm. En lang, tynn baby kan jo være liten i vekt, men for lang til at str. 50 passer som du sier :-)
Jeg tror vi bare får kjøpe litt av alt, så får vi heller kjøpe mer av det som trengs når babyen kommer! :p

Er kanskje ikke så unormalt? Er vel slik at den siste tiden legger de stort sett på seg, men vokser og utvikler seg ikke så mye? :)

Både jeg og pappaen var over 50 cm. Min gutt var 49 cm 3125. Jeg hadde igrunn ikke kjøpt noe i 50. Hadde et fåtalls ting. Buksene i 50 passet fint lenge. Men jeg brukte mest 56 istedet for å kjøpe noe for så kort tid. Så ville nok anbefalt deg å kjøpe mest i 56. Kanskje en body-2 i 50. Jeg kjøpte omslagsbody på ullared. Den var i grunn veldig merkelig i str. Passet aldri fint på

Jeg var født 2 uker før termin, veide 3990g husker ikke hvor lang.
Pappaen var født på overtid var 2820g

Babyen vår ble født 4 dager over termin, han var 4690g og 55 lang.
Han bruke litt 56 men mest 62.

Denne ganga kommer jeg ikke til å kjøpe noe i 50, det får evt mamma nødhandle for meg og snuppa viser seg å bli liten i forhold til hva broren var ;)

Min sønn var 3230g og 50cm. 2 dager før oul termin
Eg var 2490g (født midt mellom 2 terminer) og 48cm og barnefar 3650g og 50cm. Født på termin

Kjøpte kun noen få plagg i 50, men måtte ut å kjøpe mer da min sønn gikk sakte opp i vekt. Butikkene har jo åpent etter fødsel og :) Så ville kjøpt er par plagg og heller sett behovet etter barnet er født :)

Str.50 får du mest sannsynligvis bare brukt noen uker, viss ikke du får en veldig liten unge. Jeg kjøpte noen få plagg i 56 og masse i 62, det var litt stort i begynnelsen men gikk fint å brette opp noen uker. Min unge vokste superraskt på fløten min! Var 4200 ved fødsel, jeg var 4000 og mannen er født 4uker før tiden men var 3400

Jeg var født 2 uker før termin, veide 3990g husker ikke hvor lang.
Pappaen var født på overtid var 2820g

Babyen vår ble født 4 dager over termin, han var 4690g og 55 lang.
Han bruke litt 56 men mest 62.

Denne ganga kommer jeg ikke til å kjøpe noe i 50, det får evt mamma nødhandle for meg og snuppa viser seg å bli liten i forhold til hva broren var ;)
Oi han var lang ja! Da var det bra du ikke kjøpte mye i 50! :p
Det er sant det, at man evt får handle etter fødsel. Men jeg synes det er så koselig å handle inn nå i rugetida! Men får vel bare skjerpe meg litt så ikke jeg handler alt for mye unødvendig! :p

Min sønn var 3230g og 50cm. 2 dager før oul termin
Eg var 2490g (født midt mellom 2 terminer) og 48cm og barnefar 3650g og 50cm. Født på termin

Kjøpte kun noen få plagg i 50, men måtte ut å kjøpe mer da min sønn gikk sakte opp i vekt. Butikkene har jo åpent etter fødsel og :) Så ville kjøpt er par plagg og heller sett behovet etter barnet er født :)
Ja, jeg får heller handle litt mindre enn jeg hadde tenkt, og så handle mer når babyen er her! Men jeg synes det er så koselig å bruke denne ventetida til å titte på babyklær! :p

Jeg var 4300 og 53 cm når jeg ble født (4 dager etter termin) jeg er 159 nå. litt usikker på hvor stor mannen var da han ble født... Men han er 186 nå :)

Frøkna vår derimot var 55 cm og veide 3970, vi hadde ikke noe i str 50 og fikk bare brukt 56 i et par uker før jeg syns hun var for lang (bodyer i 56 kunne vi bruke lengre). Jeg tar meg selv i å ikke se på noe i 56 engang denne gangen så de få innkjøpene jeg har gjort hittil har vært 62 (ser for meg at han her blir større enn snuppa :P ) kommer nok til å kjøpe noe i 56 men ingenting i 50 :)

Brukte str 50 i nesten en mnd. . 56 var altfor stort og klumpete den tiden.. ville hatt noen få antrekk. . Hvertfall bodyer og strømpebukse. . Min jente var 2980 og 50 cm ved fødsel. .

Ja, jeg får heller handle litt mindre enn jeg hadde tenkt, og så handle mer når babyen er her! Men jeg synes det er så koselig å bruke denne ventetida til å titte på babyklær! :p
Er jo bare til å kjøpe 56, 62 og 68 i ventetiden, de vokser jo inn i dette før eller senere :-) Lurt å kjøpe klær i størrelse de kommer til å trenge når en kommer over gode tilbud :-) Nå har eg kjøpt noen klær helt opp i 104 når eg kommer over gode tilbud på for eks ull til min sønn på 18mnd som bruker 80, sorterer etter størrelse i skapet hans :-)

Back
Topp