kjerringrådene..

Som andre og har sagt, sex og flere andre av kjerringrådene hjelper kun om du allerede har begynt å modne, sæd inneholder jo noen av de samme stoffene som modningsdryppet man får om man blir satt igang:)

Har også lest ett sted at de som er seksuelt aktiv de siste 3 ukene, som oftest føder til termin eller etter, så vet ikke jeg.. En jeg kjenner fikk rier nærmest med en gang etter sex, men da var hun 1 dag på overtid, så var nok det at modningen var begynt..

Jeg er selv i uke 37 nå, tenkte å begynne på bringebærbladte eller kapsler, de skal jo gjøre fødselen enklere, og få livmoren til å trekke seg fortere sammen og, skader ihvertfall ikke å prøve det:)

Hvor får man kjøpt bringebærkapsler? Finner de ingen steder, vært på utkikk i flere måneder [&:]

ORIGINAL: Hekla85

laxerolja....avføringsmiddel for de som tar sjansen [8D] Og takvask [8D] Det var sånt min kjære samboer fikk fart på seg som liten gutt i følge svigermor [;)]

nei huff og huff..

Er nesten som å banne i kirka det.. man kan ende opp med en haug av maserier, og en stressa baby..

Hehe, nei du det er ikke godt og si :P jeg hadde MASSE kanel nå i stad :P så får vell bare se om det har noe effekt !  om det har det så kan dere være sikker på at dere hører fra meg ! :D[:)]

ORIGINAL: Eltana

ORIGINAL: live79

hei! Dette er et råd som ikke sliter ut kroppen! Har hørt at det har funka på mange av mine venner... sprik med hånden og klyp/masèr huden mellom tommel og peikefinger. Sliter deg jo ikke ut av å prøve det i allefall... men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk selv, skal prøve det selv om jeg blir superlei! har ennå litt å gå på.. lykke til!

Det rådet har jeg tidligere hørt om hodepine.... Men kan jo være at det fønker på å starte fødsel også...

Forøvrig har jeg hørt at bringebærprodukter skal hjelpe....

Søstern satte i gang å klippe plen på sånn traktorklipper. Humper godt...

Jeg klippet også plenen med traktorklipper..humpet og vagget skikkelig.. fødte dagen etter.. Skal være sagt at jeg var 4 dager over termin da[:D]

Med meg startet fødeslen etter gikk gikk trappene fra 8. - 1. etg på sykehuset [8D]

Meeen, en vet jo faktisk ALDRI om det var AKKURATT det kjerringrådet som gjor att fødselen startet. Hadde det skjedd uansett liksom!? :P

ta knebøy med noe tungt på skuldrene [;)] kanskje det funker som å gå tur, presser ungen ned?? ikke vet jeg, men har hørt om noen som startet fødsel etter noen knebøy i stua [:D]

Det beste rådet er vel å vente til barnet er klart[;)] har vi gått så lenge så klarer vi litt til. Kan fort gå i 42 uker-så å bli utålmodig no blir veldig tidlig for meg iallefall[:)]

Stimulere brystvortene. Jm sa at det var det beste tipset sammen med sex. Rull brystvorta mellom pekefinger og tommel i 20 min. Ha en pause og sett i gang igjen. 2 av mine venninner fødte etter å ha gjort det[;)]

Jeg må bare spørre.. skjønner at folk blir leie etterhvert og at vi alle vil se babyene våre, men kan det bli litt for mye av det gode? Tenker at når man er dager før termin eller på overtid er det greit å begynne med kjerringråd o.l. , men synes det virker som at noen begynner for tidlig med triks for å sette igang fødselen (her på forumet har jeg ikke oppfattet at folk driver sånn, men gravide jeg ar lest om og gravide som jeg snakker med)..

Synes det er litt skummelt å "stresse" kroppen inn i fødsel [8|]

Håper ingen føler seg angrepet, jeg bare sier det uten at det har med noen her inne å gjøre (:

ORIGINAL: *Ikke planlagt*

Jeg må bare spørre.. skjønner at folk blir leie etterhvert og at vi alle vil se babyene våre, men kan det bli litt for mye av det gode? Tenker at når man er dager før termin eller på overtid er det greit å begynne med kjerringråd o.l. , men synes det virker som at noen begynner for tidlig med triks for å sette igang fødselen (her på forumet har jeg ikke oppfattet at folk driver sånn, men gravide jeg ar lest om og gravide som jeg snakker med)..

Synes det er litt skummelt å "stresse" kroppen inn i fødsel [8|]

Håper ingen føler seg angrepet, jeg bare sier det uten at det har med noen her inne å gjøre (:

Helt enig- ser enkelte begynner før uke 37, synes det er alt for tidlig. Ett svangerskap varer faktisk i 40+2 uker[;)]

Jeg ville aldri begynt før jeg visste bebi var fullbårent [:D]
å jeg vet bebi kommer når hun er klar, men er jo disse teite kjerringrådene som gjør dagene litt mere morsommere for at jeg gjør det, har jo ingen tro på det, men når man kjeder seg ræva om dagene, så hvorfor ikke vaske vinduer i sammeslengen som du gjør ett kjerringråd? [;)][:D]

ORIGINAL: fridab

Jeg ville aldri begynt før jeg visste bebi var fullbårent [:D]
å jeg vet bebi kommer når hun er klar, men er jo disse teite kjerringrådene som gjør dagene litt mere morsommere for at jeg gjør det, har jo ingen tro på det, men når man kjeder seg ræva om dagene, så hvorfor ikke vaske vinduer i sammeslengen som du gjør ett kjerringråd? [;)][:D]

Signerer denne![:D]

Jeg er å i uke 37 nå, å dagene fremover går sååååå sakte, så det er gøy å fylle de med noen kjerringråd[:D]

JM sier at d er gjør ingen allverdens ting.. Som sakt før her inne så kommer barent når det e klart for d, å kommer barnet av at man spiser kanel, da e jo d klart:p hehe

Disse kjerringrådene er jo noe såm man ubevist jør, såm eks bringebær te (noe jeg alltid har drukket) kanelsnurrer, kanel på grøten, gå turer, løfte ting og vaske:p

Vi alle jør jo dette heeelt ubevist så man kan jo ikke si at man ikke skal starte med noen kjerringråd såm man allerde holder på me[:D]

Det er min mening vertfall

Ser ikke noe gærent i å gjøre ufarlige ting som kan gi litt "spenning" i hverdagen og få dagene til å gå... Barnet kommer uansett ikke før det er klart, som nevnt over, og mange av oss har allerede et fullbårent barn i magen per dags dato. [:)]

Nypete fungerer bra også. Sette bena i så varmt vann du orker skal fungere bra og.

Husvask og slike ting vil jeg ikke anbefale. Hvorfor???? Jo, fordi du sliter deg ut, og det kan faktisk utsette hele prosessen. Kan være greit å ha noen krefter til selve fødselen. Salmiakkpastiller i litt mengder skal også fungere, for det virker lakserende....... Da får man tømt en viss anna passasje som kan være greit å slippe å gjøre under selve fødselen.....

Lykke til jenter.

ORIGINAL: SillyDilly

ORIGINAL: MammaTilMilla

Sterk mat, husarbeid, vaske vinduer, schweppes lime, fersk ananas...

Oii, oiii jeg som eeeelsker ananas[8D]

og jeg elsker rømmegrøt!! har iallefall dilla på det i svangerskapet [:D] ananas er ikke dumt det heller [:)]

Back
Topp