Kjerringer i trafikken

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg er egentlig litt lei av å få høre at kvinner er helt udugelige i trafikken... Ok kanskje vi ikke er like flinke til å lukeparkere eller rygge, men vi kjører oss iallfall ikke hjel slik som menn. Menn er jo statistisk sett overrepresentert når det kommer til alvorlige ulykker og dødsulykker. Så hvem er mest idiot i trafikken, mon tro?

Dagens eksempel; bilist som bare måtte kjøre forbi en syklist selv om han helt tydelig så at bussen kom kjørende mot han, ca fem meter unna... Snakk om å være idiot.

Neste idiotien jeg ser kjører forbi både buss og syklist rett før en sving vedkommende ikke har sikt gjennom.

Helt sikker på at dette må være menn.

Ok kanskje vi ikke er like flinke til å lukeparkere eller rygge, .

Jeg er flink til å parkere, jeg. ;) Ikke veldig selvsikker da, så blir nervøs om det er trangt osv, eller jeg vet jeg må parkere i sentrum på en lørdag og finne en plass raskt, men syns jeg er flink.

Men jeg er enig i at mange, og spesielt mannfolk, virker så hissige i trafikken og bare MÅ ligge fremst, tar farlige forbikjøringer før svinger og bakketopper, og hvis jeg ligger fremst og ikke har klar sikt til å kjøre forbi, så skviser de seg imellom så jeg må slippe dem inn foran meg. Utrolig provoserende.

Virker også som om mange ikke har fått med seg at vi har en magisk spake på venstre siden som aktiverer disse fancy lysa på utsiden av bilen, for å vise folk at vi har tenkt å bremse og svinge. :p

Jeg er egentlig litt lei av å få høre at kvinner er helt udugelige i trafikken... Ok kanskje vi ikke er like flinke til å lukeparkere eller rygge, men vi kjører oss iallfall ikke hjel slik som menn. Menn er jo statistisk sett overrepresentert når det kommer til alvorlige ulykker og dødsulykker. Så hvem er mest idiot i trafikken, mon tro?

Dagens eksempel; bilist som bare måtte kjøre forbi en syklist selv om han helt tydelig så at bussen kom kjørende mot han, ca fem meter unna... Snakk om å være idiot.

Så enig med deg!

Vet du, ofte når jeg irriterer meg i trafikken er det faktisk ei dame bak rattet. Beklager å måtte si det! :p

Synes det finnes alt for mange kjærringer i trafikken. Jeg har bare hatt sertifikatet i noen år, men er bedre å både lukeparkere og å rygge en både mamma og stefar. De er helt overrasket over hvor "flink" jeg er i forhold til dem. Tror det kommer helt an på hvordan man lærer seg og kjøre bil, med tanke på flyt i trafikken osv. Jeg har en samboer som har jobbet en del år i ambulansen, og han er ekstremt nøye på flyt i trafikken, parkering, rygge osv. Jeg kjører som han, planlegger kjøringen frammover og ser godt fram hva som kan komme osv.

Enig i den. Var en som satt på med meg her om dagen som presterte å si "det er 50 sone her, du kan ligge i 60-65 uten å bli bøtlagt" :confused: Nå er det vel ikke en bot jeg er redd for akkurat:confused::confused::confused::confused::eek:

Artig når gubben sier at "100% sikker på at det der er ei kjærring!". Åsså er det en mann :D "Han var jo gammel da!" Unnskyldning på unnskyldning.

Kjerringer og gamle mannfolk med hatt er de verste i trafikken.
Jeg bommer sjeldent når jeg sier dette er en Kjerring. Så må dessverre si at ja det er en del kjerringer i trafikken :o

Det er alt for mange som har sertifikatet, alt for lett å kjøre opp... Og at det ikke er noen fornyelse på det er helt horribelt. Man skulle ha kjørt opp hver 5. år.

Det er alt for mange som har sertifikatet, alt for lett å kjøre opp... Og at det ikke er noen fornyelse på det er helt horribelt. Man skulle ha kjørt opp hver 5. år.

Da jeg bodde i Irland trengte de ikke å kjøre opp en gang. Det tok teori også måtte de kjøre opp innen to år, og i mellomtiden fikk de kun lov å kjøre i byer og landeveier. Så er ganske strengt her om man sammenligner. Hehe

Kjerringer og gamle mannfolk med hatt er de verste i trafikken.
Jeg bommer sjeldent når jeg sier dette er en Kjerring. Så må dessverre si at ja det er en del kjerringer i trafikken :o

Skulle akkurat til å skrive det selv:o haha

Da jeg bodde i Irland trengte de ikke å kjøre opp en gang. Det tok teori også måtte de kjøre opp innen to år, og i mellomtiden fikk de kun lov å kjøre i byer og landeveier. Så er ganske strengt her om man sammenligner. Hehe
Hjelpes. Vet du hvordan trafikkulykkesstatistikken der er?

Hjelpes. Vet du hvordan trafikkulykkesstatistikken der er?

Det vet jeg dessverre ikke, men fikk inntrykk av at det var mye som skjedde. Ble vant til å høre sirener døgnet rundt.
Nå bodde jeg midt i Dublin da, så var vel mye annet som skjedde også, men skal jammen meg se om jeg kan finne en statistikk

Nordmenn er også generelt kjent for å være gode sjåfører der borte fant jeg ut:)

Last edited:
Kjerringer bak rattet er ikke for meg det samme som kvinner bak rattet. Kjerringer er sånne pysete pinglete kvinnfolk :p som ikke er sikre på seg selv, som ikke tør å kjøre andre steder enn der de er kjent osv

Kjerringer bak rattet er ikke for meg det samme som kvinner bak rattet. Kjerringer er sånne pysete pinglete kvinnfolk :p som ikke er sikre på seg selv, som ikke tør å kjøre andre steder enn der de er kjent osv

Ja, jeg tror usikkerhet er en stor faktor. Menn er nok mer selvsikre, av og til FOR selvsikre, og det er vel derfor de står for de fleste trafikkulykkene, gjerne med døden til følge.

Såe, jeg vil heller suge i å lukeparkere enn å kjøre meg ihjel. ;)

Kvinner bulker, menn havner i rullestol... det er en av tingene jeg husker fra teorien på kjøreskolen.

Ellers er jeg knallgod på å lukeparkere og å rygge. Veldig selvsikker, og bare hatt ett uhell. Husker det like godt som i går. Hadde ei venninne i bilen også, og da jeg rygget inn i den helt nye sportsbilen som akkurat hadde parkert bak min bil, og var så lav og liten at den konstant var i blindsonen min, så venninnen min og jeg på hverandre og sa "hæ?". Ingen av oss hadde sett den da vi satt oss inn i bilen, så den hadde smettet inn på parkeringsplassen i det vi lukket dørene.

Kan tro jeg var irritert da ja. 9000 kroner!

Back
Topp