Kjenner ikke bevegelse..

Guttemamma92

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Har ikke kjent bevegelse i magen idag, men har hatt ett par kynnere- bør jeg fortsatt ringe føden? Er 39+0 idag..

Skal hjem å legge meg på sofaen å kjenne etter igjen nå.. Hvis jeg finner hjertelyd med doppler, men fortsatt ikke kjenner bevegelse- bør jeg ringe da også?
Samboern er veldig urolig :p jeg er egentlig ikke det, å tenker han bare sover :-)

Jeg hadde ringt. Heller en gang for mye.... Så er det så godt å få sjekket at den lille har det greit :):)

Om det er noe galt stopper babyen å røre på seg for å prioritere hjerteslag, så med mindre du kan vurdere antall slag og hjertefrekvens osv ville jeg ringt for å få en sjekk hvis du ikke kjenner noe når du slapper av med sterk saft og kjenner etter.

Man skal ikke kjenne mindre bevegelse nå på slutten selvom de forandrer seg.
Drikk noe kaldt og søtt og spis noe. Hvis du ikke kjenner noe da,, ikke nøl med å ringe føden!!!!!

Gå utifra normalen sier jeg. Jeg er litt for avslappa iforhold til bevegelse på babyen da hun hele tiden fra første spark har vært veldig rolig på dagtid for så å våkne på ettermiddagen/kvelden. Så jeg blir egentlig ikke urolig om jeg ikke kjenner noe særlig på dagen, selv om jeg bør bli det. Men er du usikker, ring :-)

Doppleren var såklart tom for strøm.. Har drukket saft nå, og ligger å slapper av så får vi se :-)

Jeg kjente mindre bevegelse i helga. Kjente at hu beveget seg, men altså mindre. Ringte til føden, og de ville ha meg inn til sjekk. Alt va fint da. 36 uker

Ring bare:)

Lett å si men jeg vet med meg selv at det likevel sitter langt inne å ta den telefonen. Vet ikke helt hvorfor det er slik:(

Jeg kjenner sjelden veldig mye på dagen - særlig hvis jeg er mye på beina og ikke kjenner etter. Følg magefølelsen er vel et godt tips :)

Var hos jordmor idag og fikk et infoskriv om "opplevelse av lite liv eller fravær av liv i svangerskapet". Etter uke 24 står dette: Man skal ikke skal stole på preparater som måler hjertelyd. Hvis man er usikker på om babyen beveger seg mindre enn den pleier, skal man spise og drikke, gjerne noe søtt og så legge seg ned og konsentrere seg om å kjenne bevegelser i en til to timer. Hvis man ikke kjenner bevegelser, eller færre en ti bevegelser på to timer skal man ringe føden umiddelbart. Hvis du kjenner godt med bevehelser og blir betryggget, trenger man ikke kontakte føden.

Jeg var inne på føden pga jeg kjente lite liv og fikk streng beskjed om at hvis man kjenner forskjell på sparkene skal du ringe. Bedre en gang for mye enn for lite.

Ville ringt føden. Jeg gjorde det på lørdag da babyen var ekstremt rolig i forhold til vanlig, selv etter å spise is og to saftis. De ville selvsagt ha meg inn på sjekk, alt var bra. Men de sa det var godt jeg ringte for sikkerhets skyld, man skal alltid det hvis man er bare litt bekymret og.

Back
Topp