Kjenner dere mye spark?

Jeg er 20+4 og har kjent liv nå hver dag de siste to ukene. Ikke veldig harde spark men sånn at man kjenner det utenpå magen. Før det var det bare av og til og ikke så tydelig.
Har morkaken på baksiden.

Jeg er 19+4 og har kjent spark i 1,5 uke nå. Kjenner flere ganger om dagen, veldig koselig [emoji170] Kun kjent et par utenpå så samboeren har ikke fått gleden enda, til tross for iherdige innsats [emoji23]

Fikk vite på ultralyd fredag at morkaken lå foran og dempet for spark så ble litt beroliget av det[emoji4]. Kjenner mer og tydeligere spark nå også så endelig! Hehe det er så betryggende å få disse små dultene<3

Helt Texas i magen! Magen hopper når baby sparker! Bf har kjent det i to uker [emoji4] 21+3, kjent liv i 5 uker nå!

Spurte jordmor om dette og for oss som har født før så har babyen enda bedre plass denne gangen enn første gangen. Så det er faktisk motsatt av det man tror. Det vil si at man ofte kjenner sparkene senere eller evt sjeldnere til å begynne med i svangerskap 2/3/4 osv ;-)

Så er bare å «slappe av» for inntil uke 28 skal man ikke bry seg fryktelig om bevegelse/spark da de er inntil da ganske uregelmessig og har god plass. Men fra uke 28 skal man begynne med daglig registrering sv bevegelse.

Verdt å sjekke ut siden www.kjennliv.no [emoji1303]

Jeg kjente ikke det noe før med nr 2 :) 16+3 med begge

Dere er litt lenger enn meg, angivelig. Jeg er 18+2. Kjente liv nærmest daglig i uke 15-16, begynte å kjenne liv omkring uke 14, men nå har det stilnet veldig siste uken. Er det vanlig det? Er egentlig lite engstelig av meg, men når det var mye og avtar, så blir man litt tussete, selv om jeg vet det er tidlig enda.

Dere er litt lenger enn meg, angivelig. Jeg er 18+2. Kjente liv nærmest daglig i uke 15-16, begynte å kjenne liv omkring uke 14, men nå har det stilnet veldig siste uken. Er det vanlig det? Er egentlig lite engstelig av meg, men når det var mye og avtar, så blir man litt tussete, selv om jeg vet det er tidlig enda.

Helt vanlig[emoji4] de har så stor plass. Jeg har hatt noen stille dager før det tok seg opp igjen! Sparker de innover kjenner vi det ikke!

Jeg kjente ikke noe før ca uke 20-22 sist. Denne gangen har jeg kjent det tydelig siden uke 14. Veldig aktiv krabat denne gangen. Siste to ukene har jeg kjent det daglig. Er 18+2 i dag <3

Kjente heller ikke noe før ca. uke 20 sist. Har kjent liv siden uke 16 denne gangen. Samboer kjente utvendig for første gang i går (uke 19+0). Veldig stas:Heartred

Jeg kjenner masse spark hele tiden. Ser det utpå magen også. Men hver gang mannen eller barna legger hånden på magen blir det helt rolig.

22+6, og kjenner masse liv. Dette er første, og jeg har morkaka på fremsiden. Han er veldig aktiv om morgen og kveld, og i små perioder i løpet av dagen. Spesielt etter måltider☺️ De små dultene kjennes fremdeles litt som luft, bare at det aldri blir noe mer :hilarious: Mens de litt kraftigere er det ordentlig fart i. Akkurat nå er det kalas i magen. Han sparker så hardt at jeg virkelig lurer på hvordan det kjennes ut for de med morkaka på baksiden!! :eek: Det må jo være direkte ubehagelig :bored:

Jeg er 19+1 å kjenner stort sett ingenting. Fikk høre på ultralyd at jeg hadde morkaken foran. Jeg hadde det med de to andre også. Håper på å få kjenne litt spark snart[emoji4]

Er 22+0 i dag og kjenner fremdeles ingen spark. Men har morkaka foran så mistenker det er god del av grunnen. Ei venninne opplevde akkurat det samme i sitt svangerskap (med 3.mann), at det tok lang tid før ho kjente spark pga morkaka lå foran.

Bestilte ekstra time hos jordmor et par uker etter OUL for å kunne høre hjerteslag siden jeg ikke kjente noen spark og syntes det var lenge å vente 1 måned etter OUL til jeg skulle på neste svangerskapskontroll, som i tillegg er hos legen. Innbiller meg de ikke lytter på hjertet hos legen? Det ble ihvertfall ikke gjort det på 1. Svangerskapskontroll hos legen, men har gjort det flere ganger hos jordmor. Så da hadde jeg ikke tålmodighet til å gå å vente på å kjenne noe og fikk bestilt en time hos jordmor. Fikk søkt om fødeplass i samme slengen. Hjertet slo fint så må bare smøre meg med tålmodighet selv om jeg synes det er kjedelig å vente:rolleyes:.

Kjente første skikkelige sparket i går kveld [emoji16] Er 19+0 med morkaken bak

Mye liv her også. Er 19+2 og kjente første bevegelsene i omtrent uke 15 :) morkaka ligger bak så vi kommer å kjenne mye :) utrolig deilig å kjenne den lille der :Heartblue

Er 21+2 i dag i følge OUL. Kjenner masse spark nå, særlig på kvelden. I går kjente mannen min spark på utsiden for første gang :love7

Er nå 20+2, synes ikke det er så mye liv. Kjenner "luftbobler" på kveldstid, kjennes ut som jenta prøver å "presse" seg ut gjennom magen :p Og til tider kommer det denne beryktede "fiskehalen". Men utenom det kjenner jeg ikke så mye. Merkelig ettersom hun spreller helt villt på hver UL :p Men er jo førstegangsgravid så forstod det kan ta litt lenger tid for oss å kjenne noe? :)

Er 20 uker i dag og kjenner lite. er 3 gangs og har morkaka på framsiden. Håper at sparkene blir så sterke at jeg kjenner de oftere snart[emoji4]

19+5 kjenner å ser masse spark, han sparker og beveger seg Stortsett hele dagen :)
Veeeeldig aktiv :)

Jeg er 20+2 i dag og kjenner lite. Er overvektig så er nok det som er grunnen

Back
Topp