Mmmmajamamma
Andre møte med forumet
Jeg er 13 + 2 og mener bestemt at jeg kan kjenne liv. Leser at det er høyst uvanlig at man kan kjenne det så tidlig, men er det flere som opplever dette? Dette er mitt andre svangerskap.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Absolutt. Under første graviditet kjente jeg ingenting før i uke 20-21.Jeg har kjent det! Mer inn mot ryggen, da jeg har morkaken foran.
Viktig å ikke forvente at man skal kjenne det, så man blir bekymret om man ikke merker noe på en stund.. det er tross alt flere uker til det er vanlig å kjenne liv
Jeg er 13 + 2 og mener bestemt at jeg kan kjenne liv. Leser at det er høyst uvanlig at man kan kjenne det så tidlig, men er det flere som opplever dette? Dette er mitt andre svangerskap.
Jeg tror det begynte for meg i uke 11, jeg bare trodde det var kramper eller stikninger, altså typ ting jeg har kjent i livmor før siden jeg er førstegangs. Noen dager etter TUL i uke 12 der jeg så hvor mye den bevegde seg begynte jeg å lure (se innleggene mine lenger opp) og nå i uke 13 er jeg sikker!11+0, og det skal jo ikke gå an å kjenne noe- men i dag har det bobla og kilt noe helt vakent i magen. Kjennes likt som de første bevegelsene sist, men jeg kan ikke tro at det skal kunne være det.
Ja, men i motsetning til deg er jeg ganske rundt, så skulle ikke tro det var mulig. Men nå, like etter mat så er det SKIKKELIG aktivitet inni der, og det likner ikke på noe annet enn babybevegelser (dette er nr to for meg). Det er noe med forskjellen i bevegelsene. Når det er baby er det så uforutsigbart (fordi det jo er en annen person som gjør det, og en annen hjerne som styrer bevegelsene). Med kramper/stikninger så er det akkurat som om hjernen ubevisst vet det millisekundet før den bevisst merker det.Jeg tror det begynte for meg i uke 11, jeg bare trodde det var kramper eller stikninger, altså typ ting jeg har kjent i livmor før siden jeg er førstegangs. Noen dager etter TUL i uke 12 der jeg så hvor mye den bevegde seg begynte jeg å lure (se innleggene mine lenger opp) og nå i uke 13 er jeg sikker!
Etter det alle sier så er det jo mulig, men virker som jordmødre og leger insisterer på sånn uke 18, var jo derfor jeg ikke skjønte det først
Syns jeg merker det ofte etter mat jeg også, men i dag f.eks. merket jeg det en gang i halvsøvne, også en gang etter jeg nøs Det er ganske uforutsigbart, så det har vært ganske vanskelig å kjenne etter når det skjer så fort!Ja, men i motsetning til deg er jeg ganske rundt, så skulle ikke tro det var mulig. Men nå, like etter mat så er det SKIKKELIG aktivitet inni der, og det likner ikke på noe annet enn babybevegelser (dette er nr to for meg). Det er noe med forskjellen i bevegelsene. Når det er baby er det så uforutsigbart (fordi det jo er en annen person som gjør det, og en annen hjerne som styrer bevegelsene). Med kramper/stikninger så er det akkurat som om hjernen ubevisst vet det millisekundet før den bevisst merker det.
Jeg syns det begynte som noe lignende, så det kan godt være!Jeg tror jeg kjenner liv innimellom. I dag var det en underlig «dunking» langt nede på venstre side, som ikke var rytmisk. Men, det kan jo også være muskelsammentrekninger. Vanskelig å si!
Man kan jo like greit tro at det er det, for bevegelsene kommer jo uansett før eller siden.Om det er babyen eller luft jeg kjenner, aner jeg ikke. Synes deg er utrolig vanskelig å skille mellom de to så tidlig. Nå sliter jeg mye med luft i magen (både før og under svangerskap) og det har så og si alltid kunne kjennes ut som et levende vesen!
Men har til tider på morgenen når jeg ligger halveis på magen kjent på det som kunne kjennes som babyens bevegelser og ikke luft, så lar bare kroppen tro at det er det og koser meg med det, så kan jeg heller være sikker senere når den tid kommer