Kjenner dere liv?

Fikk bekreftet at morkaka var forann! Har vært helt sikker på det og nå vet jeg hvorfor lille virker så rolig

Jeg er førstegangs og kjente bevegelse første gang i uke 16. Så gikk det et par uker, og har nå kjent daglig i ei uke. Var på UL på mandag, og fikk vite at morkaka ligger foran, så litt overrasket over at jeg har kjent så mye.

Hvor i magen kjenner dere sparkene? Under navlen, midt på magen? Jeg er litt i villrede på om de bevegelsene jeg kjenner er baby eller luft, og vet ikke helt hvor livmoren er hen nå. Er 19+1 indag..

Hvor i magen kjenner dere sparkene? Under navlen, midt på magen? Jeg er litt i villrede på om de bevegelsene jeg kjenner er baby eller luft, og vet ikke helt hvor livmoren er hen nå. Er 19+1 indag..
Fortsatt godt under navlen. Barnet ligger med hode til venstre og føttene til høyre hos meg.

Jeg har morkaka midt foran så kjenner enten helt oppe (rett over navlen) eller helt nede før skambenet. Den siste uka har jeg kjent litt helt ut i sidene

Alt jeg kjenner er under navlen, men det er jo fordi livmoren hos meg bare går opp til navlen enn så lenge :p
Av og til kjenner jeg bevegelsene rett under navelnivå, andre ganger ca 5cm over skambeinet. Og av og til på siden av magen, da alt mellom 5-10cm fra midtlinjen og ut, om det gir mening.
Noen ganger kjenner jeg bevegelsene som små bobler som sprekker, andre ganger som tydelige dult og noen ganger som noe som trykker utover over et større området (tror det da er ryggen jeg kjenner som presser ut over mot magen).
Ikke noe av det jeg kjenner kan kjennes eller ses på utsiden av magen enda, men er bare 17+6 da.

Jeg kjenner det nå helt ut i siden de gangene jeg kjenner noe, og livmora er 1-2 cm over navlen ifølge jordmor. Jeg har morkaka foran, over og bak - visste ikke at det gikk an en gang.:wacky: Er nok derfor jeg kun kjenner det i siden, er ikke så mange andre steder det er lite polstring!

Jeg er 20+1 med foranliggende morkake. Har kjent spark siden uke 18, har kjent (og ser) det på utsiden de siste dagene. Er 4. gangs.

Back
Topp