Kjenner dere liv?

Troor jeg kjenner noe innimellom, men er jammen meg ikke sikker altså!
I går skjedde det samme to ganger med sikkert 12 timers mellomrom; føltes ut som jeg ble dulta ett par ganger, deretter ble det noe stikking (nesten som at noen poket en diger finger blandet med litt ligamentsmerter..) i samme området. Deretter enda et par dult, så ingenting igjen. Skikkelig rart, nesten som babyen har snudd på seg eller noe..
Men er ikke sikkert det stemmer da, dette er jo første gang for meg. Noen som har kjent lignende?
Dult var det første jeg kjente også. Da begynte det først som en leamusaktig følelse og så ble de gradvis sterkere. Hos meg føles det litt som om noen poker meg med en finger fra innside, hvis du skjønner hva jeg mener? I starten kjente jeg som oftest noe når jeg gikk fra liggende til sittende stilling, sikkert for at ungen da må flytte på seg. Hvis det er sånn at du har fått litt mage, eller evt hvis du som meg kjenner magen bule litt når du må litt på do, så kan du legge deg på ryggen med hånda på magen en liten stund og se om du kjenner kulen beveger seg. Det gjorde nemlig jeg i dag og det var en merkelig følelse må jeg si :p

Dult var det første jeg kjente også. Da begynte det først som en leamusaktig følelse og så ble de gradvis sterkere. Hos meg føles det litt som om noen poker meg med en finger fra innside, hvis du skjønner hva jeg mener? I starten kjente jeg som oftest noe når jeg gikk fra liggende til sittende stilling, sikkert for at ungen da må flytte på seg. Hvis det er sånn at du har fått litt mage, eller evt hvis du som meg kjenner magen bule litt når du må litt på do, så kan du legge deg på ryggen med hånda på magen en liten stund og se om du kjenner kulen beveger seg. Det gjorde nemlig jeg i dag og det var en merkelig følelse må jeg si :p
Åh, jeg skjønner akkurat hva du mener med fingeren :-) Kjentes ut som at den nermest hang fast i noe i går. Litt ekkelt, men om det er lillebabyen så tar jeg imot hva som helst :-) Gleder meg til jeg kjenner helt sikkert da, er jo så tidlig enda. Og jeg er skikkelig utålmodig når det gjelder dette, kjenner jeg :-P
Ligger på ryggen med hånda på magen rett etter jeg våkner om morgenen. Da er blæra full, men kjenner desverre ingenting likevel. Blir snart, håper jeg ;-)

Åh, jeg skjønner akkurat hva du mener med fingeren :) Kjentes ut som at den nermest hang fast i noe i går. Litt ekkelt, men om det er lillebabyen så tar jeg imot hva som helst :) Gleder meg til jeg kjenner helt sikkert da, er jo så tidlig enda. Og jeg er skikkelig utålmodig når det gjelder dette, kjenner jeg :p
Ligger på ryggen med hånda på magen rett etter jeg våkner om morgenen. Da er blæra full, men kjenner desverre ingenting likevel. Blir snart, håper jeg ;-)
Høres ut som det er babyen da. Kjenner godt igjen de dulta du beskriver :) Er jo så koselig, men tar litt tid å vende seg til at noe beveger seg på innsiden, synes jeg :P Litt ekkelt i starten, spesielt når du kjenner at noe beveger seg og skifter stilling inni der :P Det kommer nok snart nå som du har begynt å kjenne ting, bare vent. Det tok to uker fra jeg begynte å kjenne de første leamusbevegelsene til jeg kjente noe når jeg hadde hånda på magen, og selv ennå er det ganske tidlig. Er 17 uker i morra. For mange tar det jo enda lenger tid bare å kjenne de første bevegelsene :)

Er 18+4 i dag, skal på oul etterpå :) men kjenner ingen tegn til liv :/ men ifølge jm er det liv her:)) gleder meg til jeg kan kjenne dem på utsiden jeg :))

Sitter i sofaen og koser meg med masse liv fra bolla :Heartred Mannen har lagt seg, ringenes herre på TV og bolla sparker og danser rundt i magen min. Rar følelse, men samtidig så fantastisk å tenke på at ungen min ligger inni der og vokser seg stor og sterk :)

Kjente første gang 16+6, er nå 20+2 og kjent daglig liv i godt over 1 uke, kjæresten kjenner også på utsiden så det er stas :)

Back
Topp