Kjenner dere liv hver dag?

Kjenner ikke liv hver dag.

Nei,jeg åpnet med kjenner dere liv hver dag?

Jeg leste innlegget som at du fikk panikk fordi du ikke kjenner liv hver dag ;) da er det naturlig å gi tips om hvordan unngå å få panikk.

Forøvrig så kjente jeg stortsett liv hver dag fra uke 15+0 er nå i uke 16+1, så du er enda tidlig på vei til å kjenne hver dag.

Nei, overhodet ikke! Et par ganger i uken kanskje :) er 14+0 etter midnatt!

Jeg er 15 + 5 og andre gangs. Jeg kjenner dessverre ikke mye enda, men på ul i uke 14 fikk jeg vite at morkaka ligger ut mot magen. Legen mente jeg ikke ville kunne kjenne stort før uke 18-19 :( Tror likevel jeg har kjent noe, men langt fra daglig..

Har helt panikk inni meg nå.. har kjent liv hver dag,men i natt drømte jeg noe rart og våknet litt panisk. Har ikke kjent noe liv i dag:( blir helt utafor jeg

Det er ikke før i uke 25 at man SKAL kjenne liv i de hele tatt, og ikke før i uke 28 at man skal kjenne det daglig. ;)

Det er enda mange mange uker til man skal kunne kjenne noe hver dag. Det er mange som enda ikke er begynt å kjenne liv. Om du er så bekymret så kanskje en telefon til legen er en ide? Det er nok ikke så sunt å være så bekymret gjennom svangerskapet.

Det er heldigvis kun for mor det er en påkjenning. Det skal veldig, veldig mye mer stress til før babyen påvirkes, typ å bo i krigsherjede områder e.l. :)

Det er heldigvis kun for mor det er en påkjenning. Det skal veldig, veldig mye mer stress til før babyen påvirkes, typ å bo i krigsherjede områder e.l. :)
Ja, det er jeg klar over :) men mener likevel at om man er unormalt bekymret så bør man få hjelp til å takle sine følelser.

Ja, det er jeg klar over :) men mener likevel at om man er unormalt bekymret så bør man få hjelp til å takle sine følelser.

Ja, det er jeg helt enig i, og en doppler og/eller samtaler med jordmor/lege kan være veldig nyttig, så ikke bekymringene blir til angst.

Har ikke kjent noe ennå, 15+4 og andregangs. Morkaka fremme.

Ikke kjent noe! Er 13 uker og tredjegangs.

Det her er en sannhet med modifikasjoner :) jeg er i svangerskapspermisjon pga. Særdeles psykisk belastende (stressende) jobb. Dette kan påvirke fosteret negativt. Trenger ikke være så ekstremt som krig. Det står i lovverket at stressende jobb kan gi krav på sv.penger pga. risko for foster.

Tror absolutt en sterk angst/panikk for at foster ikke har det som det skal, kan påvirke negativt.. når en stressende jobb kan.

Det her er en sannhet med modifikasjoner :) jeg er i svangerskapspermisjon pga. Særdeles psykisk belastende (stressende) jobb. Dette kan påvirke fosteret negativt. Trenger ikke være så ekstremt som krig. Det står i lovverket at stressende jobb kan gi krav på sv.penger pga. risko for foster.

Tror absolutt en sterk angst/panikk for at foster ikke har det som det skal, kan påvirke negativt.. når en stressende jobb kan.

Ikke i følge jordmødre og spesialister ved fødepoliklinikken ved sykehuset der jeg fødte, men det er sikkert delte meninger der også. :)

Men - tror nok mange leger sier at neeeida, "deeeet er ikke farlig" for at kvinnen ikke skal bekymre seg over at hun bekymrer seg, og skape ytterligere belastning.

Og btw,det er helt vanlig å bekymre seg når man er gravid,spesielt blir man mer bekymret når man opplever dødfødsler og annet forferdelig i svangerskapet.

Og btw,det er helt vanlig å bekymre seg når man er gravid,spesielt blir man mer bekymret når man opplever dødfødsler og annet forferdelig i svangerskapet.

Sier ikke noe på det :-) De fleste bekymrer seg litt, men det er forskjell på å bekymre seg litt, bekymre seg mye, stresse over det, ha konstant angst, og det å få panikk. Opplever man panikk eller har vedvarende angst fordi man er redd ting ikke er som det skal, så ville jeg nok ha gjort alt i min makt for å redusere det :-)

Er jo ting som er viktig å snakke om, da ikke alle tenker over det :-).

Kjenner ikke noe hver dag. Er 3.gangs og har kjent liv fra uke 14 ca.
Hvis jeg syns det er lenge siden sist, har jeg doppler.
Men den kan være mer bekymring enn hjelp om man har vanskelig for å finne hjertelyden. Så ikke alltid en doppler er så lurt.

Er ikke alltid jeg kjenner noe hver dag jeg heller. Har foranliggende morkake. 16+4uker nå :)

Back
Topp