Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Syns alltid det der er så skummelt eg og, så prøvar eg å minne meg på at ho fortsatt kan snu seg i alle moglege slags retningar og at det er spark utover som er lettast å kjenne Er ofte fleire dagar der eg merkar lite, men då er det ofte dagar der det skjer meir i livet ellers og mindre tid til å kjenne etter. Bra at du deler det, for det er nok mange som tenker på det og lurer på når "grensa går" for at man skal kjenne liv kvar dag og ofte for dagen.21+4 og her har det vært heeelt stille i dag.
Selv om jeg vet at det kan være flere dager uten at jeg kjenner noe, er det jo litt skummelt
Spesielt siden det var veldig mye liv der i går.
Deler bare slik at andre som opplever lignende vet at vi er ikke alene
Flere her som opplevde samme.Sniker. Jeg hører egentlig til desembergruppa, men har kjent liv siden sånn ca 14+2. Et eller annet daglig, kanskje flere ganger om dagen. Ikke sånn supertydelig men tydelig at det har vært noe annet enn tarmer. Nå er jeg 16 uker og nå er det ganske så knyst der inne. Jeg lurte på om det er noen som har opplevd det, at etter daglig liv en god stund så blir det stille et par dager før det kommer tilbake igjen?
Det var sånn hos meg også. Jeg begynte å kjenne liv i uke 11+1 sånn 3-4 ganger i uka. Mellom uke 14 og 16 var det daglig liv. Mellom uke 16 og 18 var det rolig og gikk opp til en uke mellom hver gang jeg kjente noe. Fra uke 19 og til nå 21+6 har det vært liv daglig og mange ganger om dagen. Så her var det rolig i uke 16, 17 og 18 til tross for jevlig liv både før og etter.Sniker. Jeg hører egentlig til desembergruppa, men har kjent liv siden sånn ca 14+2. Et eller annet daglig, kanskje flere ganger om dagen. Ikke sånn supertydelig men tydelig at det har vært noe annet enn tarmer. Nå er jeg 16 uker og nå er det ganske så knyst der inne. Jeg lurte på om det er noen som har opplevd det, at etter daglig liv en god stund så blir det stille et par dager før det kommer tilbake igjen?
Takk for beroligende svar! Man begynner jo å lure litt - hvorfor kjenner man i uke 14, men ikke i uke 16? Og hva holder den på med når det er rolig… Ble du bekymret? Jeg blir hvertfall lettet over å høre at du har hatt det sånn!Det var sånn hos meg også. Jeg begynte å kjenne liv i uke 11+1 sånn 3-4 ganger i uka. Mellom uke 14 og 16 var det daglig liv. Mellom uke 16 og 18 var det rolig og gikk opp til en uke mellom hver gang jeg kjente noe. Fra uke 19 og til nå 21+6 har det vært liv daglig og mange ganger om dagen. Så her var det rolig i uke 16, 17 og 18 til tross for jevlig liv både før og etter.
Jeg ble bekymra men jordmor fortalte at de ofte kan ha rolige dager/perioder når de er så små fordi de har så god plass at de kan snu seg som de vil. Ultralyd viste at det var fult av liv men at hun hadde snudd seg å lå å sparka innover og da kjenner man det ofte ikke. De kan ligge i en retning over tid før de snur seg andre veier igjen. Det er heller ikke forventa å begynne å kjenne liv i uke 25 og man skal kjenne det daglig fra uke 28 ifølge sykehuset her.Takk for beroligende svar! Man begynner jo å lure litt - hvorfor kjenner man i uke 14, men ikke i uke 16? Og hva holder den på med når det er rolig… Ble du bekymret? Jeg blir hvertfall lettet over å høre at du har hatt det sånn!
Takk for svar Hvor holder du til?Jeg ble bekymra men jordmor fortalte at de ofte kan ha rolige dager/perioder når de er så små fordi de har så god plass at de kan snu seg som de vil. Ultralyd viste at det var fult av liv men at hun hadde snudd seg å lå å sparka innover og da kjenner man det ofte ikke. De kan ligge i en retning over tid før de snur seg andre veier igjen. Det er heller ikke forventa å begynne å kjenne liv i uke 25 og man skal kjenne det daglig fra uke 28 ifølge sykehuset her.
Jeg bor i SarpsborgTakk for svar Hvor holder du til?
Frå ca veke 24 bør man kjenne litt kvar dag. Men usikker på om det samme gjeld for dei med morkake forran?Når MÅ man kjenne liv daglig?
Var mindre liv i går og i natt og ingenting i dag ennå.
Førstegangs og morkake foran. 23+5
Edit: følte en små dult rett etter jeg hadde postet her. Skal på fly nå og vurderer å ringe føden når jeg landet i oslo. Men føler meg litt hysterisk