Kjenner dere bevegelse?

22+3 kjenner massevis! Barn nr1 og morkake forran. Kjenner at han har fått sin eigen døgnrytme og har også begynt å sei ifrå særleg når eg var så syndig å ta meg ein frukt-is. Då blei det både søtt og kaldt og det fekk eg kjenne på!

22+3 kjenner massevis! Barn nr1 og morkake forran. Kjenner at han har fått sin eigen døgnrytme og har også begynt å sei ifrå særleg når eg var så syndig å ta meg ein frukt-is. Då blei det både søtt og kaldt og det fekk eg kjenne på!
heldig

I går kveld (20+3) kjente jeg ordentlige bevegelser for første gang :Heartblue Da romsterte han skikkelig en stund. Har bare kjent svake bevegelser tidligere og vært usikker på om det har vært baby eller luft:laughing002 Har morkaken foran. Håper det blir daglig romstering fremover. Så koselig å kjenne han:Heartblue

Har ennå ikke kjent. Har morkake foran. Avogtil kjenner jeg små bobler, men er usikker om det er baby :hilarious: Begynner å bli utålmodig, men jordmor sa jeg kunne forvente å kjenne liv først uke 24-25. Er i dag uke 20+6

Siste uka har jeg kjent lille sprella mi hver dag og flere ganger om dagen. Før det var det et par uker hvor det var veldig rolig, og før det igjen var det noen dager i uka.
Nå er det daglig og kraftigere sånn at jeg ser små bevegelser på magen og kjenner det mot fingrene hvis jeg holder på magen. 20+0 i dag.

Har kjent bevegelser siden 14-15. Det har vært daglig, men ikke hele tiden jeg kjenner alt like godt. Men det er fordi morkaka ligger litt foran, så hu bruker nok den som litt boksepute. Er 4gangs.

Er 23+3 og kjenner han mange ganger om dagen :happy: er helt overrasket over hvor hardt jeg kjenner han, og hvor mye jeg ser og kjenner det på utsiden, kan ikke huske jeg så og kjente det.så tydelig med datteren så tidlig! Må være en veldig aktiv og sterk liten kar det her:Heartpink

Er 19 uker nå. Kjenner fortsatt ikke noe :hilarious: Hærregud. Kanskje jeg kjenner noe små stikk bobler ett eller annet men ikke noeannet:dead:

20+6 i dag og den siste uken har jeg kjent tydelige spark og bevegelse hver dag. Det er så rart og gøy, samtidig utrolig betryggende og bekreftende :dance008

20+3 og ca siste uka har jeg kjent ho hver dag flere ganger om dagen :Heartpink I dag har ho tydeligvis bestemt seg for å herje helt nederst rett over symfysen og litt innover for det er ubehagelig på blæra :wtf: I går var det full fart ved siden av navelen. Så tydelig at ho har god plass og turner rundt

Kjenner lille bebbis hver dag, mange ganger om dagen❤️ Veldig betryggende, koselig og ikke minst gjør det litt mer ekte! Noen dager er det full fest til visse tider, andre dager er det litt mer rolige og kontrollerte bevegelser. Men kjenner hun fast hver kveld i sofaen før leggetid og når jeg legger meg i senga for å sove. På dagtid er det litt sporadisk.

Begynte med bobler/ål i uke 18, i uke 19 ble det mer sånn følelse av leamus i magen og det ble bare oftere og oftere, og siden uke 20 har man både sett og kjent bevegelse hver dag. Er nå i uke 22. Har morkake plassert på bakre vegg.

Når skal man bekymre seg for dette med å kjenne liv eller rettere sagt lite liv? Jeg går nok under kategorien engstelig førstegangsgravid og klarer å krisemaksimere litt vel kjapt.

Jeg har kjent bevegelse ofte de siste 3-4 ukene og daglig de siste par ukene. Nå har jeg gått ut i ferie og hverdagen er roligere og jeg har bedre tid til å kjenne etter gjennom dagen om det er bevegelse og jeg synes da kanskje at det er litt roligere i magen. Kjenner fortsatt noe bevegelse hver dag, men føles ikke like ofte/sterkt kanskje. Men usikker på om det er reelt eller bare min krisemaksimering eller hva som er normalt.

Kan babyen bli roligere fordi jeg har roligere dager? Kommer det an på hvordan babyen ligger der inne? Er det normalt at det er litt varierende på dette tidspunktet?

Er 21±6 i dag, morkake bak og litt ekstra polstring på magen om det er av betydning. Ringte jordmor for å spørre, men det var ingen jordmor på huset da jeg ringte så må prøve igjen neste uke.

Last edited:
Jm sa til meg at hun ønsker at jeg skal kjenne liv daglig i uke 25. Hun sa at i uke 20/21/22 kan det gå flere dager uten å kjenne noe.

Er 21+3 og har kjent daglig i 7-10 dager. Men kun et par ganger kl 8, 1 kl 12 og 4-5 ganger kl 22. Så ikke veldig sterk eller mye. Har morkake foran.

24+5 og kjenner han maaange ganger om dagen, magen bulker seg og danser stort sett hver gang jeg slenger meg på sofaen, kjenner han jevnt og trutt gjennom hele dagen, veldig aktiv da jeg skal legge meg om kvelden og når jeg våkner :happy: er så betryggende at han er såpass aktiv, jordmor har kommentert det på hver ultralyd at dette er en aktiv krabat :Heartpink

Nå har det begynt å bli skikkelig mye aktivitet. Jevnt over hele dagen fra morgen til kveld. Kan være rolig et par timer mellom øktene men stort sett er det full fart. Kjent daglig sprell et par uker nå. 21+4 i dag.

Når skal man bekymre seg for dette med å kjenne liv eller rettere sagt lite liv? Jeg går nok under kategorien engstelig førstegangsgravid og klarer å krisemaksimere litt vel kjapt.

Jeg har kjent bevegelse ofte de siste 3-4 ukene og daglig de siste par ukene. Nå har jeg gått ut i ferie og hverdagen er roligere og jeg har bedre tid til å kjenne etter gjennom dagen om det er bevegelse og jeg synes da kanskje at det er litt roligere i magen. Kjenner fortsatt noe bevegelse hver dag, men føles ikke like ofte/sterkt kanskje. Men usikker på om det er reelt eller bare min krisemaksimering eller hva som er normalt.

Kan babyen bli roligere fordi jeg har roligere dager? Kommer det an på hvordan babyen ligger der inne? Er det normalt at det er litt varierende på dette tidspunktet?

Er 21±6 i dag, morkake bak og litt ekstra polstring på magen om det er av betydning. Ringte jordmor for å spørre, men det var ingen jordmor på huset da jeg ringte så må prøve igjen neste uke.
Prøv å ikke bekymre deg :Heartred
Det er ikke forventet at du skal kjenne liv til faste tider før i uke 28, har jeg skjønt. For deg kan det hende at barnet har slått kollbøtte og nå sparker bak mot morkaken. Da vil du kjenne mindre. Kjenn godt etter i dag - synes du fortsatt at det er lite og ikke blir kvitt den ekle følelsen, så ring fastlegen eller sykehuset hvor du har fødeplass (hvis jm ikke er tilgjengelig). De kan sikkert gi noen råd over telefon og evt si hva du skal gjøre. :Heartred
Jeg er også førstegangs og ikke helsepersonell, men jeg er nå 22+6 og har kjent liv daglig bare de siste to ukene. Det blir gradvis mer og mer, men det er også dager hvor jeg kanskje bare får to spark på kvelden og dager hvor det er aerobics 5 ganger dagen. (Føles det som)

Back
Topp