Kjenner dere bevegelse?

Ikke i bruk1

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Er det noen som har begynt å kjenne bevegelser? :)
Jeg er 12+4 i dag, med baby nr 2 og 3. Er det for tidlig å kjenne noe enda?:D
 
Kjente noen små dult tror jeg forrige uke! Tenkte kanskje det var luft, siden jeg først fikk beskjed om at det så ut til at morkaka ligger foran! Men på siste UL sa hun at det så til at den ligger bak, og da kan det være babyen jeg kjente❤️
 
Jeg er 12 uker i morgen. Har kjent noen dult og bobler. Men ikke hver dag enda. Dette er barn nummer 3 og fjerde svangerskap.
 
Jeg har tenkt på det selv den siste uken faktisk og tror jeg kjenner noe. Jeg er nå 14+2. Første ganske kjente jeg det ikke tydelig før etter OUL.
 
Jeg kjenner mye på kvelden. Er nesten som den hopper og tar salto der inne. Helt fantastisk å kjenne :) Er 12+5. 3.barn
 
Ingen aning, vet jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter... Er førstegangs, og 13+2.
 
Ingenting. Jordmor sa det var helt umulig å kjenne noe så tidlig, men blir jo usikker når mange her skriver at de kjenner noe.
 
Avogtil tror jeg at jeg kjenner noe men tror egentlig det bare er luft. Er 13+0. Er andregangs så håper jeg kjenner det tidligere enn første gang
 
14+2 og annengangs. Kjenner ikke noe enda.
 
Kjenner ikke noe enda.. tok lang tid forrige svangerskap før jeg kjente noe, håper det går raskere denne gangen. Gleder meg til å kjenne liv :)
 
Har følt et par ganger at jeg har kjent noen 'sommerfugl bevegelser' inni der, men ikke godt å si om det bare er luft :hilarious:
 
Innbiller meg at jeg kjenner noe, men jordmor sa til meg også at det er umulig så tidlig... Var 13+2 da hun sa det, er 14+3 nå. I forrige svangerskap kjente jeg små myke bevegelser i uke 16. Håper det snart ikke bare er innbilning denne gangen. :)
 
14+2 her og jeg kjenner litt kiling og bobling i ny og ne. Er andregangs så vet hva jeg skal kjenne etter:) skjer ofte ifm når jeg spiser sure ting! Er definitivt ikke umulig å kjenne noe nå, merkelig å si noe så bastant.
 
De jordmødrene som mener det er umulig å kjenne liv så tidlig må jo være bra uerfarne. Eller kanskje de aldri har vært gravid selv. Må bare le jeg, det er det teiteste:hilarious:
 
De jordmødrene som mener det er umulig å kjenne liv så tidlig må jo være bra uerfarne. Eller kanskje de aldri har vært gravid selv. Må bare le jeg, det er det teiteste:hilarious:
Jeg tenker at så veldig teit er det jo ikke. For med tanke på hvor lite fosteret er så skal det nok ganske mye til for å føle bevegelsene. Så jeg tenker at jordmødrene sier det Er umulig for å slippe hysteriske gravide som ikke kjenner liv i uke 12... For om jordmødrene hadde sagt det er veldig vanlig å føle liv i uke 12 så hadde jeg vært alvorlig bekymret om det ikke gjaldt meg...
 
Jeg tenker at så veldig teit er det jo ikke. For med tanke på hvor lite fosteret er så skal det nok ganske mye til for å føle bevegelsene. Så jeg tenker at jordmødrene sier det Er umulig for å slippe hysteriske gravide som ikke kjenner liv i uke 12... For om jordmødrene hadde sagt det er veldig vanlig å føle liv i uke 12 så hadde jeg vært alvorlig bekymret om det ikke gjaldt meg...
Det er mulig med en mellomting mellom veldig vanlig og umulig da :) min lille spire var over 10cm på kontroll 14+0, og jordmor spurte om jeg hadde kjent liv :)
 
Jeg tenker at så veldig teit er det jo ikke. For med tanke på hvor lite fosteret er så skal det nok ganske mye til for å føle bevegelsene. Så jeg tenker at jordmødrene sier det Er umulig for å slippe hysteriske gravide som ikke kjenner liv i uke 12... For om jordmødrene hadde sagt det er veldig vanlig å føle liv i uke 12 så hadde jeg vært alvorlig bekymret om det ikke gjaldt meg...
Det er stor forskjell på det man kjenner/kanskje kjenner/lurer på om er noe i starten i forhold til et spark fra et foster som har blitt større og sterkt nok til det. Så den jordmora mente kanskje at man ikke kunne kjenne spark på dette tidspunktet (altså så tidlig). I første svangerskap så kjente jeg det første sparket i uke 19 og da var jeg ikke i tvil om hva det var. Før det hadde jeg ikke merket noe av den tidligere bevegelsen til fosteret.

Den boblingen/kilingen/«svømmetakene» flere beskriver over her er ikke så håndfast som et spark og det kan være vanskelig å beskrive og kjenne på hvis man ikke har kjent det tidligere. Denne gangen, med nummer 2 så kjenner jeg disse småbevegelsene og kanskje det er fordi jeg husker hvordan følelsen var av å ha en litt større baby der inne som beveget seg og at det kan minne om noe man har følt på tidligere. Det er ikke godt å vite.
 
Kjenner ingenting. Er førstegangs, så regner med det blir en stund til :)
 
Jeg kjente ikke noe før i uke 14 med første. Så vet at det ikke er alle som kjenner så tidlig som fra uke 10 og ut
 
Jeg kjente i uke 14 forrige gang, synes jeg har kjent antydning i går og i dag. Er i uke 12, er usikker på om det er baby eller luftbobler, men kjennes likt ut som det gjorde med førstemann :happy:
 
Back
Topp