Kjenne liv

Hva er babyen og hva er promp liksom?
Føler jeg kjenner noe hver dag, men det er nok litt for diffust for å kunne si "der sparket babyen!"
Er 16+6 og dette er min første :)
 
Lurer på hvordan dere kjenner det er babyen? Jeg er 16+3 idag å kan ikke akkurat si jeg har kjent babyen til nå. Har kjent noen luftbobler av å til men det hadde jeg noen ganger før jeg ble gravid å
 
Kjenner tydelige dunk :) morkaka er foran så hadde ikke tenkt at jeg kunne kjenne det nå. Men er andregangs. 17+5 i dag, kjent i kanskje en uke eller to?
 
Lurer på hvordan dere kjenner det er babyen? Jeg er 16+3 idag å kan ikke akkurat si jeg har kjent babyen til nå. Har kjent noen luftbobler av å til men det hadde jeg noen ganger før jeg ble gravid å

Har berre opplevd éin gang til no at det har vert tydelig baby (15+3 idag). Ellers er det små dunk som like godt kan vere noko anna :rolleyes: Forventar ikkje så mykje meir konkret på iallefall ei veke til, kanskje to.
 
Syns liksom at det romsteres der inne, men usikker på om det er baby eller tarmene :p er andregangs og kjente liv ganske tidlig sist. Har morkaka bak, så håper jeg merker mer og mer nå fremover. Er 14+2 nå.
 
Tror jeg kjenner det av og til! Men det er ikke så ofte.. Men mener å huske at det ikke er så ofte i starten :)
 
Lurer på hvordan dere kjenner det er babyen? Jeg er 16+3 idag å kan ikke akkurat si jeg har kjent babyen til nå. Har kjent noen luftbobler av å til men det hadde jeg noen ganger før jeg ble gravid å
Man vet ikke om det er babyen med mindre du vet hva du skal kjenne etter. Plutselig en dag snart kommer du til å kjenne det med sikkerhet og da komme du til å skjønne at det har vært babyen du har kjent i noen uler allerede. Det er som om det plutselig går på et lys :p

Det er vanskelig å forklare på noe annen måte. Som andregangs husker man det fra første gang så man vet det er babyen mye tidligere :)
 
Er det noen andregangsfødende i uke 17 som ikke kjenner noe ennå? Innbiller meg noen ganger at jeg kjenner noe men så er jeg i tvil. Har mye luft i magen og tror mange ganger at det kan være det jeg kjenner. Har OUL om to uker, men jeg stresser så mye i hodet, for jeg føler ikke at jeg kjenner noe. Vurderer å sende en meld til jordmor imorgen og høre, men vil ikke høres desperat ut.
Problemet er at da jeg var på TUL så sa gyn at jeg hadde morkaka bak og at jeg kom til å kjenne tidligere. Også har jeg selvfølgelig hengt meg opp i det. Er 17+5 i dag
 
Er det noen andregangsfødende i uke 17 som ikke kjenner noe ennå? Innbiller meg noen ganger at jeg kjenner noe men så er jeg i tvil. Har mye luft i magen og tror mange ganger at det kan være det jeg kjenner. Har OUL om to uker, men jeg stresser så mye i hodet, for jeg føler ikke at jeg kjenner noe. Vurderer å sende en meld til jordmor imorgen og høre, men vil ikke høres desperat ut.
Problemet er at da jeg var på TUL så sa gyn at jeg hadde morkaka bak og at jeg kom til å kjenne tidligere. Også har jeg selvfølgelig hengt meg opp i det. Er 17+5 i dag
Hvis du er bekymret ville jeg tatt en tur til jordmor for å lytte etter hjertelyd. Det er godt å få roet ned :)
 
Yay! I dag kunne jeg be samboeren legge hånden på magen min og han kunne si «der» hver gang han kjente spark. Han kjente helt tydelig. Jeg er førstegangs og er 18+0 i dag. Tror det er ca 3 dager siden jeg begynte å bli sikker på at det var spark og ikke bare luft. På kveldstid er det ekstra mye liv!
 
Er det noen andregangsfødende i uke 17 som ikke kjenner noe ennå? Innbiller meg noen ganger at jeg kjenner noe men så er jeg i tvil. Har mye luft i magen og tror mange ganger at det kan være det jeg kjenner. Har OUL om to uker, men jeg stresser så mye i hodet, for jeg føler ikke at jeg kjenner noe. Vurderer å sende en meld til jordmor imorgen og høre, men vil ikke høres desperat ut.
Problemet er at da jeg var på TUL så sa gyn at jeg hadde morkaka bak og at jeg kom til å kjenne tidligere. Også har jeg selvfølgelig hengt meg opp i det. Er 17+5 i dag

Er tredjegangs, 16+4, og kjenner lite. Kan seie at eg eg er sikker på at eg har kjent spark (typen dunk-dunk) kanskje 4-5 gangar siste halvanna veke. Men går laaang tid imellom, ofte fleire dagar. Og prøver å legge meg ned litt kvar dag for å kjenne om eg merka noko..

Kjenner at det snart er på tide at det blir litt tydeligare..sjølv om eg veit at det ikkje er unormalt å kjenne noko kvar dag før 20+.

Fekk høyre hjertelyden 15+0, så veit jo det dura på inni der. Og er nok eindel faktora som gjer at bevegelsane er vanskelig å oppfatte. Har livmora allerede i navlehøgde, så god boltreplass. I tillegg har eg eindel ekstra polstring på magen, dempar vel litt det også. Usikker på plassering av morkake, på TUL i veke 12 kunne det sjå ut som den drog seg bakover, men veit ikkje. OUL om 13 dagar..
 
Jeg er førstegangs og syns det er vanskelig å skille mellom barnets bevegelser og andre lyder og bevegelser fra magen... Har vært nylig på oul og fikk vite at morkaka ligger veldig høyt foran, så er det mulig at jeg ikke kommer til å kjenne liv før i uka 20-22... :(
 
Er tredjegangs, 16+4, og kjenner lite. Kan seie at eg eg er sikker på at eg har kjent spark (typen dunk-dunk) kanskje 4-5 gangar siste halvanna veke. Men går laaang tid imellom, ofte fleire dagar. Og prøver å legge meg ned litt kvar dag for å kjenne om eg merka noko..

Kjenner at det snart er på tide at det blir litt tydeligare..sjølv om eg veit at det ikkje er unormalt å kjenne noko kvar dag før 20+.

Fekk høyre hjertelyden 15+0, så veit jo det dura på inni der. Og er nok eindel faktora som gjer at bevegelsane er vanskelig å oppfatte. Har livmora allerede i navlehøgde, så god boltreplass. I tillegg har eg eindel ekstra polstring på magen, dempar vel litt det også. Usikker på plassering av morkake, på TUL i veke 12 kunne det sjå ut som den drog seg bakover, men veit ikkje. OUL om 13 dagar..


Snakket med jordmor i går og hun sa at de forventer ikke å kjenne liv før nærmere uke 24, noe jeg synes høres veldig rart ut...med nr en kjente jeg liv fra uke 21. Hun kunne ta med inn hvis jeg var i nærheten, men det var jeg dessverre ikke da. Innbiller meg også at jeg kjenner noe noen ganger, men som andre nevner her, synes jeg det er vanskelig å skille. Merkelig at jeg ikke husker mer fra sist. Nå er det 1 1/2 uke igjen til OUL, så får bare holde ut og krysse fingrene for det beste ❤️
 
Jeg er førstegangs og syns det er vanskelig å skille mellom barnets bevegelser og andre lyder og bevegelser fra magen... Har vært nylig på oul og fikk vite at morkaka ligger veldig høyt foran, så er det mulig at jeg ikke kommer til å kjenne liv før i uka 20-22... :(


Men "normalen" for førstegangs er å kjenne liv rundt uke 23, mener jeg. Så ikke stress ❤
 
Det er ganske snedig at ukene man skal forvente å kjenne liv, og grensen for at legene prøver å redde barnet ved fortidlig fødsel er omtrent det samme :) uke 23-24.
 
Back
Topp