Kjenne liv?

Althea

Andre møte med forumet
Er det nokon som har byrja å kjenne liv? Eg lurer på om eg kanskje kjente første gong i dag, sjølv om det er tidleg. Kanskje litt sukkeraktivitet medan eg spiste is. Eg er 12+3 i dag, og det er tredje barn.

Jeg er førstegangs, så regner ikke med å kjenne noe før om en goood stund :p er 11+1!

Kjenner nada :p 13+2- har ingen forhåpninger til å kjenne noe før om en måneds tid sikkert, men gleder meg til små dult :D

Last edited:
Kjenner nada :p 13+2 og morkake på fremre vekk, så har ingen forhåpninger til å kjenne noe før om en måneds tid sikkert, men gleder meg til små dult :D
Andregangs forresten, men endel år siden forrige graviditet :)

Kjenner heller ikke noe enda, men jeg ser veldig frem til den dagen jeg gjør det! Frem til da så skal jeg trøste meg med TUL til fredag :Heartred håper jeg kan leve en stund på det.
Er 11+4 i dag og 2.gangs

Jeg kjenner små dult innimellom. La ekstra merke til det etter å ha spist mye sukker her en dag. Gleder meg også til mer liv i magen og at vi kan kjenne det på utsiden ❤️❤️ Veldig rart og veldig fint når man både ser og føler masse bevegelser på utsiden :D Magen hoppet og danset mot slutten sist! 13+4 i dag, andregangs.

Jeg hadde en slags leamusaktig kriblefølelse midt på og langt nede på magen her i går eller i dag. Tenkte det kanskje muligens var babyen! :D Håper det! Er 12+5 i dag, og førstegangs, så det skal vel noe til å kjenne liv så tidlig. Men det er gøy å late som om ikke annet :)

Jeg er 11+5 og tredjegangs, tror det er litt for tidlig egentlig. Kjenner noe iblant, men kjenner jo også etter noe hele tiden. Så tenker jeg fort kan spille meg sjæl et puss :hilarious:
Kjente i uke 15 helt tydelig sist så håper jeg kjenner like tidlig nå. I første svangerskap kjente jeg i uke 16.

Jeg kjenner små dult. Kjente det første gangen da jeg satt og ventet på legekontoret. Var da 12+0. Nå er jeg 12+5 og kjent noen få hver dag. Er 3 gangs da. Kjente det tidig med de 2 første også.

Førdtegangs så veldig usikker på om det er bebbis, men kjenner, som hun over skriver en leamusaktig følelse noen ganger! Veldig spennende og håper også at det er baby, har kjent det de siste to dagene. Er 14+3

Andregangs her, og ikke kjent noe enda (12+3). Sist kjente jeg rundt 14 uker, da kjentes det ut som en liten gullfisk som svømte, på en måte. Håper å kjenne like tidlig denne gangen. Har mye kynnere, så skal bli fint å kjenne noe positivt i tillegg :P

Bare 12+1 men har kjent " fiskehalene" et par dager allerede. Kjenner de igjen fra forrige graviditet, men da kom de mye senere, kanskje rundt 15/16 uker. Er det virkelig mulig når fosteret er så lite? Andregangs :Heartred

Edit: så i noen gamle notater at jeg var nærmere 17 uker første gang

Last edited:
Ja jeg tror jeg har kjent noen små dult innimellom:love7 Litt usikker på om det har vært det, men har vært nederst i magen, så regner med det:) er 14+3 nå (2.gangs).. Så er vel mulig! Kjente ikke liv med første før i uke 20, men da hadde jeg også morkaka foran, og det har jeg ikke nå!

Jeg er 12+1 eller 13+2 nå og jeg kan vel ikke si at jeg har merket noe liv ennå. Er andregangs og tenker at det jeg har kjent hittil bare er leamus pga av økt aktivitet/strekk i det området... :dance008

Ja jeg tror jeg har kjent noen små dult innimellom:love7 Litt usikker på om det har vært det, men har vært nederst i magen, så regner med det:) er 14+3 nå (2.gangs).. Så er vel mulig! Kjente ikke liv med første før i uke 20, men da hadde jeg også morkaka foran, og det har jeg ikke nå!
Ååh heldig :love7:love7

Jeg kjenner ingenting enda, er 13+2. Kjente det med sikkerhet 20+0 sist og synes det var tidlig :hilarious: men jeg la ikke noe til grunn før jeg var 100 % sikker på at det faktisk var baby, da. Så kan jo ha vært noe litt før også. Men har lest at mange ikke kjenner før etter uke 20 og i ukene framover som førstegangs. Men allerede 20+3 kunne samboeren kjenne det ganske tydelig utapå magen!

Trodde at jeg kjente noe rundt uke 16 sist, da jeg hadde sånn leamus. Men innså at det var for rytmisk til at det kunne være babyen, og da jeg sammenligna med egen puls fant jeg ut at det nok var hovedpulsåra som går ned forbi magen jeg kjente :hilarious: er visst ikke uvanlig å kjenne den når livmora vokser og det blir trangere om plassen :shy:

Regner ikke med å kjenne noe på mange uker enda, det er jo så smått fortsatt. Tipper jeg også har morkaka på framsida sånn som sist, og da vil det jo ta av for små dult en god stund til. Men jeg stresser ikke med å kjenne noe :happy:

Jeg er 11+5 og tredjegangs, tror det er litt for tidlig egentlig. Kjenner noe iblant, men kjenner jo også etter noe hele tiden. Så tenker jeg fort kan spille meg sjæl et puss :hilarious:
Kjente i uke 15 helt tydelig sist så håper jeg kjenner like tidlig nå. I første svangerskap kjente jeg i uke 16.
Jeg signerer denne! Tror stadig jeg kjenner NOE, men jeg tror det er inbilling. Jeg er 12+0, andregangs, så det er litt tidlig å skulle kjenne noe, så det er vel bare magepuls/luft/leamus eller ren inbilling.
Husker ikke når jeg kjente liv sist gang :rolleyes:

Jeg signerer denne! Tror stadig jeg kjenner NOE, men jeg tror det er inbilling. Jeg er 12+0, andregangs, så det er litt tidlig å skulle kjenne noe, så det er vel bare magepuls/luft/leamus eller ren inbilling.
Husker ikke når jeg kjente liv sist gang :rolleyes:
Haha, har det akkurat på samme vis! Er 12+4, tenker det er aaaaalt for tidlig, selv som 2. gangs. :dead:

Er ca 13+4 nå, og kjente et lite dult i går når jordmor brukte doppler, og i dag under ultralyd kjente jeg når han sparket til apparatet :joyful: Lå der med beina i været og sparket han :laughing002

Back
Topp