Kjenne liv

Mulholland

Betatt av forumet
Novemberlykke 2020
Jeg er førstegangsfødende i uke 18. Jeg vet det er veldig individuelt med det å kjenne liv, men jeg har ikke merket noe spesielt til nå, kanskje bare noen bevegelser av og til som jeg mistenker kan være babyen.

Disse siste dagene har jeg merket at det presser mer noen steder i magen, nesten som em kontinuerlig press noen ganger på et bestemt punkt eller bare av og til. Har noen merket disse slags bevegelser "så tidlig", eller tenker dere dette skyldes noe annet?

Har nemlig ikke følt noe særlig "bobler" tidligere heller, men vet ikke hvor morkaken er heller og om det skjermer litt bevegelsene!
 
Nå er jeg 3gangs da men kjenner ikke spark eller stort da morkaka ligger framme. Men jeg kjenner det du beskriver - både på et sted og som drag fra en side til en annen. Noen ganger er jeg usikker på om det er luft eller baby men stort sett om kvelden når jeg ligger flatt og slapper av så er jeg ganske sikker på at det er baby :)
Da jeg fikk 1mann kjente jeg tydeligere bevegelser på denne tiden - første «sommerfuglvinger» kom i uke 17 :)
Det er altså helt normalt å ikke kjenne så mye ennå. Jeg er forøvrig i uke 18 :)
 
Jeg er i uke 19, og kjenner det samme som du beskriver. Vanskelig å vite om det er baby eller ikke.
 
Kjent bevegelse til eller fra siden æ var 16+4. Kan gå flere dager mellom eller over 1 uke som nå. Veldig til og fra. Kan godt være det er baby du kjenner :) jeg kjenner tydelige dult i magen når jeg kjenner frøkna mi <3
 
Har kjent liv i uke 16 med de te forrige barna. Spent på når jeg kjenner noe med denne, da morkaka ligger foran denne gangen.
 
Eg og er første gangsfødende, uke 17. Eg trur eg kjente babyen for første gong i uke 16. Var nett som om nåken knipsa meg inni magen, men eg har ikkje kjent nåke meir sio. Einaste eg merka er litt bobling, men usikker på om da er babyen. I går og i dag har eg kjent på et slags «sug» i magen som kjem og går, men eg veit ikkje om da er babyen heller :confused004
 
Jeg er 19+2 og har kjent det du beskriver i litt under en uke nå! Har heller ikke kjent meg helt igjen i «boblefølelsen». Men jeg merker på en måte at det er noe der inne som beveger seg. Skikkelig vanskelig å forklare!
 
Barn nr 3 her, og har kjent bevegelse tidlig dette svangerskapet, har kjent et slags lite spark en gang nå, er i uke 19. Men forrige svangerskap kjente jeg ikke noe før uke 20, da var det sommerfuglbevegelse og morkaka foran:)
 
Førstegangs her også. Er 18+1 i dag, og har kjent bevegelser og press i en ukes tid :love7
 
Kynnere kan oppleves som et slags press også :)
 
Er 18+2 nå og har ikke kjent noen bevegelse enda. Dette er tredjemann og morkaken er på fremsiden. Prøver å ta det med ro og satser på at jeg kjenner noe om et par uker når babyen er blitt større og sterkere :)
 
Er 18+2 nå og har ikke kjent noen bevegelse enda. Dette er tredjemann og morkaken er på fremsiden. Prøver å ta det med ro og satser på at jeg kjenner noe om et par uker når babyen er blitt større og sterkere :)
Godt å høre vi er fler, såvidt kjent noe men er så sjeldent, som 3gsngs husker jeg omtrent bare de harde sparkene og store bevegelsene som var daglig-rart å omtrent ikke/veldig sjeldent kjenne noe nå enda....
 
Jeg er førstegangsfødende og er nå i uke 19+4. Har følt litt bobler en ukes tid siden, men usikker på om det var babyen eller bare luft i magen. Har morkaken på fremsiden, så venter i spenning på når jeg merker det helt sikkert:)
 
Jeg er i uke 18, også førstegangsfødeneHar heller ikke merket noen tydelige spark/bevegelse, men har skjønt at dette er vanlig når man er gravid for første gang Har merket at noe skjer i magen av og til men usikker på om det er reaksjoner på hva jeg spiser eller rett og slett fordøyelsen
 
18+5 og idag kjente sambo spark for første gang :Heartred jeg har kjent på utsiden i 2 uker ca og kjenner daglig masse liv :)
Er en sterk liten kar i magen :)
 
Jeg synes i første svangerskapet at det var vanskelig å skille om det var fordøyelsen eller babyen jeg kjente i starten. Men skjønte etter hvert at det måtte være babyen.

I dette svangerskapet (nr 2) har jeg oppfattet bevegelsene tidligere siden jeg visste hva jeg kunne kjenne etter. :)
 
Masse bevegelser som kjennes utenpå magen og synes i tillegg, 18+2 i dag med nr 2. Med nr 1 så jeg ikke bevegelsene utenpå før 19+3 ca :)
 
Er 18+5, kjenner innvendig oftere og oftere men ikke utpå enda :inpain: første gang
 
21+4 og kjent liv lenge, nå kjenner jeg spark hver dag! Baby nr 2 her, og samboeren kjente spark uten på for et par dager siden :happy:
 
Jeg er i uke 18+5 og er førstegangsfødende, å jeg har kjent masse liv siste uka. Jeg og kjæresten kunne til og me kjenne spark utpå mage, da kom det noen tårer altså :joyful::Heartbigred
 
Back
Topp