Kjenne liv?

Høstdrøm

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Det er så tidlig, for jeg er bare 11+5:joyful: men i går kveld da jeg la meg på magen for å sove, kjente jeg plutselig igjen denne boblete/fiskehale følelsen som man kjenner tidlig i graviditeten! Det var akkurat som i forrige svangerskap, men da kjente jeg ikke noe liv før uke 19-20 pga forliggende morkake :) andre som har kjent liv så tidlig i svangerskap nr 2,3,4 osv? :)
 
Er bare 10+5, og har ikke kjent noe enda. Men interessant det du spør om! Håper du får svar. Lurer også :D Dette blir mitt andre barn, så «forventer» å kjenne liv noe tidligere. Men hvor tidlig kan en forvente? ;)
 
Venninna mi sier jo kjente liv rett før 12+0 i sitt andre svangerskap, så tydeligvis kjenner noen det kile såpass tidlig :D gleder meg til å kjenne det igjen jeg også :Heartred
 
Jeg kjente i uke 15 i forrige (første) svangerskap, håper å kjenne tidligere denne gangen så jeg slipper lure på status på knøttet :Heartred
 
Kjente 17+6 i første svangerskap, og tidlig med nr 2. Kan tenke meg rundt 12 uker. Det er litt vanskelig å vite eksakt hva som er hva i starten, men som regel blir jeg sikker når jeg kjenner det flere ganger/dager på rad, og det ikke kommer noe luft som skal ut etterpå :p
 
Sniker, men chesus christ her skal vi ha barn 10. September og jeg har enda ikke kjent en skjit (19+2)- mens NOVEMBER-gruppa begynner å kjenne ting? Nei nå altså, sender jeg snart klage inn til kropps-byggern min :p
 
Jeg begynner å lure selv her, er i uke 13 nå, siste uka har jeg kjent nye følelser, mest i kantene av livmor. Mest på høyre side, myke små bølger/svak leamus (pil på bildet) Men det kan da ikke være :confused005 Er første svangerskap. Kan fosteret snu seg rundt så tidlig i svangerskapet forresten? Den lille var ekstremt aktiv på UL forrige uke, den snudde seg fra rygg til siden osv. men kan den vende seg fritt?

C6A48568-8574-4CE5-A165-D7E85CD172BA.jpeg
 
Last edited:
Det er så tidlig, for jeg er bare 11+5:joyful: men i går kveld da jeg la meg på magen for å sove, kjente jeg plutselig igjen denne boblete/fiskehale følelsen som man kjenner tidlig i graviditeten! Det var akkurat som i forrige svangerskap, men da kjente jeg ikke noe liv før uke 19-20 pga forliggende morkake :) andre som har kjent liv så tidlig i svangerskap nr 2,3,4 osv? :)

Med første begynte jeg å kjenne liv i uke 14. Sist gang begynte jeg å kjenne liv på slutten av uke 11 - starten av uke 12. Kjente igjen følelsen og brått stoppet det igjen, da var det ikke lenger liv dessverre. Så det er mulig :)
 
Jeg begynner å lure selv her, er i uke 13 nå, siste uka har jeg kjent nye følelser, mest i kantene av livmor. Mest på høyre side, myke små bølger/svak leamus (pil på bildet) Men det kan da ikke være :confused005 Er første svangerskap. Kan fosteret snu seg rundt så tidlig i svangerskapet forresten? Den lille var ekstremt aktiv på UL forrige uke, den snudde seg fra rygg til siden osv. men kan den vende seg fritt?

Vis vedlegget 323663

I starten er et foster så liten at den kan snurre og turne inni der :) Den lille var helt spinnvill og ville ikke ligge i ro eller samme stilling på ultralyd på onsdag :D
 
Kjente liv rundt uke 17 med førstemann med morkaken foran så forventer egentlig at jeg vil kjenne liv fortere denne gangen da det så som morkaken lå litt mer på siden denne gangen, vi får se :) Er så koselig når man kjenne liv i magen, så gleder meg til det.
 
Tror jeg kjente liv når jeg var 15+noe sist, spent på denne gang. Er bare 9+2, så jeg er ikke utålmodig enda :happy:
 
Jeg kjente i uke 17 sist med foranliggende morkake. Spent på når jeg komme til å kjenne denne gangen! Men regner ikke med før tidligst uke 15 (vet ikke hvorfor, men synes alt før høres så tidlig ut) :p
 
Jeg kjente i uke 17 sist med foranliggende morkake. Spent på når jeg komme til å kjenne denne gangen! Men regner ikke med før tidligst uke 15 (vet ikke hvorfor, men synes alt før høres så tidlig ut) :p

Hadde ikke regnet med noe før jeg heller :) men det må være det jeg kjenner! Hadde aldri kjent det igjen så tidlig i første sv.skap da :)
 
Er 13+0 i dag og er sikker på at jeg har kjent den lille noen ganger i dag!
Men er ikke det altfor tidlig???
 
Er 13+0 i dag og er sikker på at jeg har kjent den lille noen ganger i dag!
Men er ikke det altfor tidlig???

Ikke hvis du har vært gravid før og har morkaka bak :) Med første kjente jeg liv i uke 14. Ble korrigert noen dager tilbake på OUL så var kanskje til og med uke 13. Tror jeg har begynt å kjenne nå også, men det er så lite og kortvarig at det er vanskelig å si. Er 11+4 idag.
 
Altså, enten så har jeg fått leamus helt nederst i magen, eller så kjenner jeg den lille :nailbiting: Det er jo fryktelig tidlig (10+3)! :bag: Forrige svangerskap kjente jeg ikke noe før etter OUL...
 
Back
Topp