Kjenne liv.

villter

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Dette ble nesten en kopi av et tidligere innlegg, så det ikke når jeg la det ut og vet ikke hvordan jeg sletter det.

-------
Dere som har vært gravide før, når begynte dere å kjenne liv?
Har noen her begynt å kjenne noe enda?

Er 11+ 4 nå, kjenner ingen ting enda.

I mitt første svangerskap kjente jeg det i uke 12 + ett eller annet.
Var som små bobler som sprakk og kilte lett i magen [emoji4] kjente det daglig.

Andre svangerskap så hadde jeg ikke antydning til å kjenne noe før i uke 16.
Da begynte det plutselig å fly sommerfugler i magen min, veldig tydelig [emoji1]

Nå er jeg spent på den lille som er i magen nå! De vi har er så forskjellige, både nå og når de var i magen!

Last edited:
Tror jeg har kjent litt allerede, 11+2..
Tredje barn..
Har du det altså? Var pga jeg lurte litt på det i sta, da jeg lå krokbøyd på sofaen. Men har ikke kjent noe etterpå, så får se om det kommer igjen eller om det bare var tarmene som spillte meg et puss [emoji6]

Kjente det i uke 17 med første. 15+3 nå, usikker på om jeg har kjent noe eller ikke ennå.

Tror jeg kjente rundt uke 17 sist:) er nå 15+4 og er litt usikker på om jeg har kjent noe, men har morkaka på fremrevegg denne gangen:)

Første gang jeg tror jeg kjente noe var jeg i uke 12. Nå er jeg 15+1 og har kjent liv daglig den siste uken.
Var på ultralyd i går og lilleskatten er jo allerede 150 g stor. Så er nok ikke umulig å kjenne bevegelser nå. :Heartpink

Var på ultralyd i dag, og spurte når man kan begynne å kjenne liv.
Han sa at det ikke er før i uke 20. For de som har vært gravide før, kjenner det gjerne som luftbobler en uke før dette.
Men at dette var TIDLIGST.
At man da kan kjenne det i uke 11-12 høres jo litt merkelig ut
Men jeg at jeg mener å huske at jeg begynte å kjenne liv i uke 17-18 forrige gang. Men det er 6 år siden, så husker ikke helt

Han sa at det ikke er før i uke 20. For de som har vært gravide før, kjenner det gjerne som luftbobler en uke før dette.
Men jeg at jeg mener å huske at jeg begynte å kjenne liv i uke 17-18 forrige gang. Men det er 6 år siden, så husker ikke helt
Han har åpenbart aldri vært gravid. ;) Jeg har sett og følt bevegelser i real time på TUL i uke 12, så det er fullt mulig.

12 uker med første og kjente 2 sprell når jeg hostet kraftig for noen dager siden, 12 uker igjen ☺️ mange som mener det ikke er mulig så tidlig men det er det absolutt! Og det er helt fantastisk å vite at det er liv inni der ❤️

Bare tull! Jordmor spurte meg om jeg kjente noe på 12-ukerskontrollen, og da jeg så at jeg trodde det, sa hun at det var fullt mulig. Det er gjerne tidligere hvis det ikke er første gang, og hvis man er slank, visstnok.

Når jeg var hos jordmor forrige fredag 14+3, sa jordmor at det var godt mulig jeg kjente noe, da jeg nevnte at jeg kjente en slags kiling som jeg ikke har kjent før, og kommer omtrent på samme sted.

Husker ikke når jeg kjente liv med første, men vet at i uke 18 kjente både jeg og mannen liv på utsiden av magen. Da hadde jeg kjent det en stund på innsiden. I uke 18 måtte jeg ligge heeeelt i ro for at vi skulle kjenne det, men det var helt tydelig bittesmå spark.

Det er tull ja [emoji4] kjente det i uke 12 med første, og når jeg kjente det i uke 16 med andre så var det så tydelig at det kunne hvertfall ikke være noe annet.

Back
Topp