Kjenne liv

Fra utsiden også? Oj! Men da er du kanskje slank eller? Jeg har nemlig litt polstring på magen fra før av så tror nok det tar tid før jeg kjenner det på utsiden iallefall ;)
Ja, på grensen til undervektig, så det er ikke så mye som ligger foran. Har ikke hørt om noen andre som har kjent liv på utsiden så tidlig, selv om de sikkert finnes :)

Jeg sammenligner det ikke med bobler eller fiskehale, syns det kjennes ut som leamus jeg :) Kjente det første gang i uke 16, men skjønte ikke før nå i uke 19 at det var babyen den gangen.. Nå kjenner jeg liv hver dag :) Førstegangsgravid som også har noe polstring ;) Når du kjenner det, er du ikke i tvil :) man skjønner det bare..
Det er faktisk den beste beskrivelsen jeg har sett, kunne ikke vært mer enig :)
Jeg har kjent bevegelse siden uke 14 og er 17+2 nå...... dette er andre min <3

Fra ganske tidlig har jeg kjent bevegelse når jeg klemmer på magen, er vanskelig å forklare hvordan det kjennes ut, men jeg kjenner at babyen snur seg, før det kommer et dult, fra uke 15 har lille hatt et fast mønster, hvor det kjennes ut som magen trekker seg sammen (snur seg da) og hvor det kommer dult, kjenner det ikke på utsiden enda, men babyen er veldig lett å vekke med å klemme litt på magen

Sniker fra april. Startet å kjenne det starten av uke 19, men var usikker. I uke 20 ble jeg sikker. Jeg syns det kjennes ut som noen tar en fing som poker fra innsiden av magen. Nå er det blanding av litt treige pokes til raskere knips på en måte :-P hehe. Syns det er litt vanskelig å beskrive, men har aldri syns at det har følt ut som bobler eller fiskehale :-) i starten gikk det 1,5-2 dager mellom hver gang. er nå nå 21+4 og kjenner det flere ganger daglig og hardere :-)
Så utrolig morsomt, gleder meg :)

Det må ha vært så herlig å kjenne:)
Han banket på igjen i dag, 3 ganger. Jippiiii. Men ser du "bare" er 15 + et eller annet? Du må være litt tålmodig som førstegangsfødende har jeg lært. Jeg var ganske utolmodig jeg også, men på OUL nå på torsdag så fant jeg ut morkaken lå foran, og da kan det jo være enda vanskeligere å kjenne noe nå. Kanskje det er tilfelle for deg også?

Han banket på igjen i dag, 3 ganger. Jippiiii. Men ser du "bare" er 15 + et eller annet? Du må være litt tålmodig som førstegangsfødende har jeg lært. Jeg var ganske utolmodig jeg også, men på OUL nå på torsdag så fant jeg ut morkaken lå foran, og da kan det jo være enda vanskeligere å kjenne noe nå. Kanskje det er tilfelle for deg også?
Var 16uker i går ja, så er jo tidlig:) mye mulig den ligger foran, ultralyd 22.12:) må bare smøre meg med tålmodighet :)

Med første kjente jeg spark i uke 12 (ul) /14 (mens). Trodde ikke jeg kom til å kjenne/skjeldne spark tidlig med denne da jeg har vært "plaget" med bobler og leamus i den regionen i mange år uten å være gravid. Så begynte jeg å kjenne spark i uke 14 allikevel. Kjente dem som popcorn eller små bobler denne gangen. Forrige gang var det en fiskehale jeg kjente. Jeg har en livmor som er høyt oppe og boblene har fulgt dem. Samtidig har jeg sett på UL hvor hode og beina ligger og der kjenner jeg at det skjer noe. I tillegg er det relativt regelmessige bevegelser som kommer til gitte tider og ikke minst når jeg nyser, da regelrett spreller småtten vilt. Kan forresten legge til at jeg har litt polstring, og det jeg har har i hvert fall ingenting å si.

Har kjent bevegelser jeg trodde kunne være spark siden ca uke 15, men ble ikke sikker før sist lørdag(18+4, dagen etter ultralyd).. tror lille tulla likte å bli tatt bilde av, for etter det har hun turnert verre ♡

Kjenner masse liv nå:) 17+4! Ul viste en veldig aktiv liten krabat, så kan forvente mye bevegelse fremover:)

Back
Topp