Kjenne liv

Bkno6545372

Betatt av forumet
Hvordan føles det ut? Kan man ta feil av det og luft i magen liksom? Er første barnet mitt, og jeg er så utålmodig etter å kjenne noe;)

Jeg syns det kjennes ut som bobler som sprekker/sprellende fisk på innsiden av magen :) kjente de første sparkene i uke 18, er nå i uke 32

Jeg kjente første gang 14+3 som en lett kiling på innsiden av magen. Er min første og jeg var 90% sikker på hva jeg følte da. Kunne ikke sammenlignes med noe annet som bruker å skje i min mage hvertfall :) Tror man skal være heldig og at babyen treffer en nerve så tidlig for å kjenne det. Nå er jeg 18+5 og bevegelsene har gått over til små dult. Fortsatt veldig svakt, men jeg har også livmor foran så det kan jo påvirke.

Hvordan føles det ut? Kan man ta feil av det og luft i magen liksom? Er første barnet mitt, og jeg er så utålmodig etter å kjenne noe;)

Jeg kjente liv i slutten av uke 15, er førstegangsgravid. :) Veldig svakt, men ikke til å ta feil av for min del. Kjentes litt ut som bobler. I dag er jeg 17+3 og kjenner liv med jevne mellomrom. :)

Med førstemann så skjønte jeg ikke at det var spark før uke 20.. Hadde da kjent det svakt i par uker men jeg trodde det var noe annet:)

Kjennes ut som en fiskehale i starten, synes jeg. Nå er jeg 18+3 og dunkene er tydelige, kjenner dem også på utsiden av magen. Dette er mitt andre barn. Jeg har kjent liv fra rundt uke 16 i begge svangerskapene, men dette er jo veldig forskjellig fra person til person.

Kjennes ut som en fiskehale i starten, synes jeg. Nå er jeg 18+3 og dunkene er tydelige, kjenner dem også på utsiden av magen. Dette er mitt andre barn. Jeg har kjent liv fra rundt uke 16 i begge svangerskapene, men dette er jo veldig forskjellig fra person til person.
Fra utsiden også? Oj! Men da er du kanskje slank eller? Jeg har nemlig litt polstring på magen fra før av så tror nok det tar tid før jeg kjenner det på utsiden iallefall ;)

Jeg sammenligner det ikke med bobler eller fiskehale, syns det kjennes ut som leamus jeg :) Kjente det første gang i uke 16, men skjønte ikke før nå i uke 19 at det var babyen den gangen.. Nå kjenner jeg liv hver dag :) Førstegangsgravid som også har noe polstring ;) Når du kjenner det, er du ikke i tvil :) man skjønner det bare..

Jeg sammenligner det ikke med bobler eller fiskehale, syns det kjennes ut som leamus jeg :) Kjente det første gang i uke 16, men skjønte ikke før nå i uke 19 at det var babyen den gangen.. Nå kjenner jeg liv hver dag :) Førstegangsgravid som også har noe polstring ;) Når du kjenner det, er du ikke i tvil :) man skjønner det bare..
Så godt å høre, da har jeg ikke kjent noe ennå ihvertfall ;)

Kan samenlikna det med bobbler under vatn :P
Og ein kan ta feil av det og luft i tarmen ;)

Begynner som små luftbobler som sprekker på en måte.
Så kjennes det som små rompetroll.
Og så blir tydlige bevegelser og spark.

Detter er mitt tredje barn, men siden morkaken ligger foran og demper, kjenner jeg ikke så sterke bevegelser ennå, og jeg er i uke 19. kommer ikke til å kjenne så mye der morkaken ligger, midt på magen, men kjenner på sidene da, hvor morkaken ikke tar imot for sparkene! :-)

Vil også sammenligne det med bobbler, og du kjenner etter noen dager forskjell på om det er luft eller ikke. Og det blir etter hvert mer og mer tydelig.

Jeg kjenner det også som leamus, et par stk liksom ;) kjente det først i midten av uke 14, er nå 15+3 og har tenkt at det jeg har kjent må være noe annet enn luft og annen romlig :P ja, rart at man plutselig innser at "det MÅ være babyen!"

Jeg har mitt 3 barn i magen.
Jeg er 15+4 og kjent spark i over 1 uke.
Jeg har bevisstheten der jeg vet man kjenner spark hele tiden og kjenner det spesielt godt da jeg sitter sammenkrøllet.

Beskrivelse:
Bobler/fisker i midten av magen ca 8 cm under navel. Sparkene kjenner jeg oppåver. Altså om jeg f.eks ligger på rygg så kjenner jeg spark opp mot taket.

Sniker fra april. Startet å kjenne det starten av uke 19, men var usikker. I uke 20 ble jeg sikker. Jeg syns det kjennes ut som noen tar en fing som poker fra innsiden av magen. Nå er det blanding av litt treige pokes til raskere knips på en måte :-P hehe. Syns det er litt vanskelig å beskrive, men har aldri syns at det har følt ut som bobler eller fiskehale :-) i starten gikk det 1,5-2 dager mellom hver gang. er nå nå 21+4 og kjenner det flere ganger daglig og hardere :-)

Jeg er ganske sikker på at jeg kjente mitt første spark i går. Kjente ett dult/dytt i magen. Ikke så sterkt fordi morkaken ligger foran, men jeg er overbevist om at det var det første sparket :-)

Back
Topp