Kjenne liv ved uke 10?!?!

Lykkepjuska

Elsker forumet
Hmm.. Tror dere på de som sier at de kjenner liv fra uke 10? Er som regel andregangsgravide som vitner om dette.. Noen med erfaring..? Synes det høres litt rart ut.
 
nei, det er ei lita loppe 3 cm som hopper av og til, det tror jeg ikke og jeg er andre gangs fødende.... men jeg tror jeg kjente til kribling i uke 12 sist.... men det kan jo bare være innbilning..
 
Tenker det jeg også, egentlig. Er førstegangsgravid, men synes jeg kjente bobler i sta.. Men er nok bare tarmen.. *knis* er jo bobler der og, hihi. 
 
Tror de kjenner noe, men noe baby er det ikke. 2-3 cm liten ting, så og si uten armer og bein kan ikke sparke sånn at det kjennes. Men å forsøke å fortelle en som helst sikkert har kjent liv siden uke 7 at det er det ikke er som å snakke til en vegg. Jeg hadde selv fantomspark i mange år etter sønnen min. Visste jo at det ikke var noen baby der, men kjente sparkene. Så det tenker jeg er mulig også når man er gravid, bare at da har man noe å relatere det til.
 
Jeg har en venninne som har kjent liv begge gangene i uke 10. Samt en kollega av sambo har det. Men jeg synes det høres litt rart ut, men man vet aldri. Har en ekskollega som kjente fra uke 12, så umilig er det nok ikke. I uke 8 allerede har de jo albue, fingre og tær, så de gir nok litt liv i fra seg.
 
Jeg kjenner noe.., men ikke spark. det er mer som om det er en klump som avogtil blir presset litt opp...vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Den presses liksom ut i magen min. Vært en rar følelse, men har bare kjent det 2-3 ganger til nå... 
 
Har kjent noe,er andregangs, MEN følte desverre noe flere uker før jeg ble gravid og hehe, nemlig disse berømte fantomsparka!!!Må si jeg faktisk er litt bekymra for akkurat det, kommer jeg til å vite når det er virkelige spark og om det er fantomsparka :/
 
Og for å være ærlig de som sier de kjenner noe før uke 12,tror jeg nok har fantomspark altså, eller aktive tarmer...
 
kan ikke si jeg tror helt på det jeg heller.. man kjenner sikker noe, men det er nok luft og tarmer som arbeider. sånn rent logisk sett er det vanskelig for meg å tro at man faktisk kjenner noe så tidlig..
 
nei d tror jeg ikke går ann. sist kjente jeg tidlig. uke 14.
 


Hepe skrev:
Jeg kjenner noe.., men ikke spark. det er mer som om det er en klump som avogtil blir presset litt opp...vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Den presses liksom ut i magen min. Vært en rar følelse, men har bare kjent det 2-3 ganger til nå... 



Tror kanskje jeg skjønner hva du mener.. Når jeg tisser, kjennes det ut som en liten ball i magen, en klump som du sier. hehe.. Og den presses liksom litt akkurat da. Men ellers kjenner jeg den ikke. =)
 
Samme her :)

Hepe skrev:
Jeg kjenner noe.., men ikke spark. det er mer som om det er en klump som avogtil blir presset litt opp...vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Den presses liksom ut i magen min. Vært en rar følelse, men har bare kjent det 2-3 ganger til nå... 


 
Dere får tro hva dere vil, men jeg er nå ganske sikker på at jeg kjenner lille bønna jeg da.
Det "kiler" på samme sted i magen hver gang, og i går hørte jeg hjertelyden rett over der kilinga kommer fra. Jeg kjenner stor forskjell på den kilinga her og luft!
 
Babyen begynner å bevege på seg i uke 9. Det er bitte små ufrivillige bevegelser som ingen kjenner. Så nei, jeg tror ikke folk kan kjenne der så tidlig. Med min første kjente jeg den første blafringen i uke 13. Det var fryktelig tidlig, så jeg er spent på når jeg kjenner noe denne gangen. Kanskje denne babyen er mer sedat og ikke så spinnvill som min første :)
 


LisseUmmaNuddeAteJam skrev:
Tror de kjenner noe, men noe baby er det ikke. 2-3 cm liten ting, så og si uten armer og bein kan ikke sparke sånn at det kjennes. Men å forsøke å fortelle en som helst sikkert har kjent liv siden uke 7 at det er det ikke er som å snakke til en vegg. Jeg hadde selv fantomspark i mange år etter sønnen min. Visste jo at det ikke var noen baby der, men kjente sparkene. Så det tenker jeg er mulig også når man er gravid, bare at da har man noe å relatere det til.

De har både armer og bein utviklet ved uke 10:)

 
Sist jeg gikk gravid kjente jeg liv fra uke 12, og kjenner mange andre gangs som har gjort det. var selv andre gangs da. Og Ho første kjente jeg fra uke 16.
 
Dere må også huske at det er veldig forskjellig fra person til person når en kjenner noe og når en kjenner de første sparkene:)

Jeg kjente det veldig sent forrrige svangerskap med tvillinger!
 


ToneKone skrev:
Dere får tro hva dere vil, men jeg er nå ganske sikker på at jeg kjenner lille bønna jeg da.
Det "kiler" på samme sted i magen hver gang, og i går hørte jeg hjertelyden rett over der kilinga kommer fra. Jeg kjenner stor forskjell på den kilinga her og luft!

Det gjør jeg og.. Men det er ikke den lille. Vi må huske at fra uke 9-10 begynner ting å flytte på seg..livmora vokser, tarmene flytter litt på seg og musklene er slappe..så man får en annen følelse i magen enn man er vant med.

Men derimot så har jeg fått beskjed om at det er mulig å kjenne fra uke 12-13, spesielt for meg som er suuper følsom i området, og andregangs..gleder meg emoticon

 


H0112 skrev:


ToneKone skrev:
Dere får tro hva dere vil, men jeg er nå ganske sikker på at jeg kjenner lille bønna jeg da.
Det "kiler" på samme sted i magen hver gang, og i går hørte jeg hjertelyden rett over der kilinga kommer fra. Jeg kjenner stor forskjell på den kilinga her og luft!

Det gjør jeg og.. Men det er ikke den lille. Vi må huske at fra uke 9-10 begynner ting å flytte på seg..livmora vokser, tarmene flytter litt på seg og musklene er slappe..så man får en annen følelse i magen enn man er vant med.

Men derimot så har jeg fått beskjed om at det er mulig å kjenne fra uke 12-13, spesielt for meg som er suuper følsom i området, og andregangs..gleder meg emoticon



Mulig det, men jeg er nå fortsatt sikker på hva jeg kjenner.
Jeg er 11 uker i dag, og andregangs, og hvis det i følge "bøkene" skal være mulig å kjenne det fra uke 12-13, så tror nå jeg det er fullt mulig å kjenne det fra uke 11. Vi alle følger ikke fasiten! emoticon
 
Back
Topp