Kjenne liv ved uke 10?!?!

Jeg kjente det i uke 13 med nummer to. Fikk vite at noen var mer sensible enn andre for liv. 
Nå er jeg 10 uker, og har de siste dagene kjent små bevegelser rett over livmora når jeg legger en hånd på. Det er som et lite svakt dunk som så blir borte igjen. Luft har jeg mye av og det bobler på en helt annen måte. 

Så jeg tror på det 
 
Sorry damer, men uansett kva dåke er overbevist om at dåke kjenner, så er det umulig å overbevise meg om at det er babyen!;)
Morkaka som blir flytta på, livmor som vokser, luft i systemet; så absolutt. Men babyen? Nei, det trur eg verkeleg ikkje ;)
 


LaMore^ skrev:


LisseUmmaNuddeAteJam skrev:
Tror de kjenner noe, men noe baby er det ikke. 2-3 cm liten ting, så og si uten armer og bein kan ikke sparke sånn at det kjennes. Men å forsøke å fortelle en som helst sikkert har kjent liv siden uke 7 at det er det ikke er som å snakke til en vegg. Jeg hadde selv fantomspark i mange år etter sønnen min. Visste jo at det ikke var noen baby der, men kjente sparkene. Så det tenker jeg er mulig også når man er gravid, bare at da har man noe å relatere det til.

De har både armer og bein utviklet ved uke 10:)


Så og si uten betyr ikke helt uten. Bein og armer er 1-3 mm i uke 10. Selv ikke noe som sitter på nesa di med så korte ben vil klare å sparke slik at det kjennes. Som jeg skrev, klart man kjenner noe, men babyen er det ikke. Enkel kunnskap om fysiologi og fosterutvikling burde sette en stopper for diskusjonen, men jeg forundres stadig over de som fortsatt mener at noe på en cm eller to kan sparke slik at det kjennes i et organ uten noen sensoriske nerver.
 
Nå klarer ikke jeg helt å se problemstillingen her jeg da... Hvis noen tror de kjenner liv, hva er så galt med det?? La oss nå tro på det da!
Det spiller ingen rolle for meg hva alle andre tror og ikke tror på, så la nå meg og alle andre som mener de kjenner liv få lov å ha den trua da! JEG er fremdeles ganske så sikker på hva jeg kjenner, selv om det så klart ikke er kraftige spark, jeg vet jo at de ikke er store, sterke fotballspillere enda!!
 
Jeg har kjent liv en stund tror jeg selv da. Er 11+1 idag, og jeg har ikke så forbaska mye luft i magen at alt som rører seg er luft :p så noe av det som rører seg er sikkert babyen :)
 


Lykkepjuska skrev:


Hepe skrev:
Jeg kjenner noe.., men ikke spark. det er mer som om det er en klump som avogtil blir presset litt opp...vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Den presses liksom ut i magen min. Vært en rar følelse, men har bare kjent det 2-3 ganger til nå... 



Tror kanskje jeg skjønner hva du mener.. Når jeg tisser, kjennes det ut som en liten ball i magen, en klump som du sier. hehe.. Og den presses liksom litt akkurat da. Men ellers kjenner jeg den ikke. =)


Jeg har kjent det når jeg sitter i sofaen....kjenner det noen sekunder så går den vekk igjen. Når "klumpen" presser seg opp så føles den ut som om den er på størresle med en tennis ball... 


 
Back
Topp