Kjenne liv tidlig

Er 18+3 nå med min første og har kjent bevegelser i flere uker, men den siste uken har de blitt kraftigere og hyppigere. Så måtte jo prøve å kjenne på magen der de hardeste bevegelsene har vært og kunne tydelig kjenne det på utsiden og:Heartred vet ikke hvor tidlig man egentlig kan kjenne det, men ble skikkelig overrasket! Selvfølgelig når samboeren skulle kjenne ble det helt stille fra den lille i magen:facepalm:

Er førstegangs og kun i uke 15, men gleder meg veldig til å kjenne liv! Vet jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller :laughing002
Jeg er førstegangs og begynte så smått å kjenne liv rundt uke 14/15 mener jeg å huske.Men var ikke helt sikker, så i hodet mitt så var det babyen jeg kjente. Synes det var så koselig tanke, og nå som jeg er 18+3 så kan jeg bekrefte at jeg hadde rett. Det startet med veldig lett flimring/sommerfugler/luft nederst i magen på kvelden, og ble bare mer og mer for hver uke.

Kjent masse liv i noen uker nå,
men ikke kjent noe særlig med bevegelsee nå siden lørdag morgen…. Legevakten mente det var for tidlig å kjenne lov nå selv om dette er nr 4… og var ikke bekymret.

Har du kjent noe mer liv nå?
Kan jo være at baby nå ligger i en stilling som gjør at bevegelsene ikke kjennes like lett/tydelig?
Jeg husker fra mitt første svangerskap at jeg hadde kjent regelmessig bevegelse i et par uker, før det plutselig opphørte samtidig med at det kom noe blod, dog brunt/gammelt blod. Var muligens rundt uke 19/20, de mente fortsatt da at det var for tidlig til at jeg skulle kjenne liv regelmessig og det skapte ikke bekymring. Heller ikke mtp blodet, siden det var gammelt. Alt stod heldigvis bra til. Sikkert ingen trøst for deg, som så klart kjenner på en bekymring nå da men.

I stad, da jeg våkna på sofaen, mens jeg lå litt i sånn halvsøvne, så kjentes det ut som litt sånn bobler/leamus i magen. Tenk om det var bebisen :think005 Kanskje for tidlig, men lov å håpe!
Sånn har jeg det også om dagene er i uke 17 og kjenner ikke annet en bobler og rumling i magen, er 1 svangerskapet og morkaka på fremsiden laughing6 :Heartred :dummy1::dummy1:

Har du kjent noe mer liv nå?
Kan jo være at baby nå ligger i en stilling som gjør at bevegelsene ikke kjennes like lett/tydelig?
Jeg husker fra mitt første svangerskap at jeg hadde kjent regelmessig bevegelse i et par uker, før det plutselig opphørte samtidig med at det kom noe blod, dog brunt/gammelt blod. Var muligens rundt uke 19/20, de mente fortsatt da at det var for tidlig til at jeg skulle kjenne liv regelmessig og det skapte ikke bekymring. Heller ikke mtp blodet, siden det var gammelt. Alt stod heldigvis bra til. Sikkert ingen trøst for deg, som så klart kjenner på en bekymring nå da men.
Nei ikke kjent noe mer… sitter i tlf kø hos legen

Rart de ikke kan høre mer på mor som kjenner kroppen sin og barnet bevegelser… ikke noe som skal undersøkes før etter uke 24 har jeg inntrykk av. Legevakt trodde ikke på meg att jeg kunne kjenne bevegelser selv om dette er barn nr 4 :banghead:

Last edited:
Du har ikke doppler? Eller noen rundt deg som har? ❤️
Nei.. er svært få gravide i bygda, ser ut til att 2024 kullet blir svært lite. Jordmor viste kun om 2-3 stk o_O Så jeg kjenner ingen med doppler. Min ene vennine spør litt rundt så håper hun får napp

Nei ikke kjent noe mer… sitter i tlf kø hos legen

Rart de ikke kan høre mer på mor som kjenner kroppen sin og barnet bevegelser… ikke noe som skal undersøkes før etter uke 24 har jeg inntrykk av. Legevakt trodde ikke på meg att jeg kunne kjenne bevegelser selv om dette er barn nr 4 :banghead:

Hæ? Trudde ikke på deg!? Hva i alle dager! Skammelig av helsevesenet. Hvorfor skal det være så vrient å bare sette av 5-10 minutter ekstra for å ta en rask sjekk med ultralyd?

Føler med deg, dette kan ikke være noen god følelse.

Hæ? Trudde ikke på deg!? Hva i alle dager! Skammelig av helsevesenet. Hvorfor skal det være så vrient å bare sette av 5-10 minutter ekstra for å ta en rask sjekk med ultralyd?

Føler med deg, dette kan ikke være noen god følelse.
Man kan lure. Kjenner jeg tidvis er flau av å være en den av det norske helsevesnet, en dog prehospitalt.
Ringte fastlegekontoret idag og de ble oppgitt over legevakt. Fikk time hos lege, sjekket med UL og fikk se hjerteslag :Heartbigred

Man kan lure. Kjenner jeg tidvis er flau av å være en den av det norske helsevesnet, en dog prehospitalt.
Ringte fastlegekontoret idag og de ble oppgitt over legevakt. Fikk time hos lege, sjekket med UL og fikk se hjerteslag :Heartbigred

Ja, har jobbet mange år i helsevesenet jeg og. Synes det er skamfullt mye av det man hører rundt om.

Så utrolig godt du ble tatt på alvor og fikk sjekket :Heartred

Back
Topp