Kjefte på andres barn i barnehagen ved levering/henting

mari1976

Elsker forumet
I barnehagen til sønnen min er det en som ofte finner på mye tull og tøys når jeg kommer for å hente sønnen min. F.eks tar hun av og til lua hans, for hun vet at han sliter med mye ørebetennelse og er redd for å få det igjen eller hun river ting han har laget ut av hendene hans slik at det blir ødelagt. Hun har også slått meg i magen da jeg var gravid, ikke så veldig hardt da, og sa at nå hadde hun skadet babyen. Jeg kjenner at jeg koker innvendig av og til, men har klart å bare si i en litt streng tone at hun må komme tilbake med tingene hans f.eks.

Dette var inntil for 1 uke siden. Da klikket jeg helt........
Jeg var og hentet storebror i barnehagen og måtte ha med meg lillebror i vognen. Da vi har nesten kommet bort til porten kom hun selvsagt løpende og ville se babyen. Hun vet at hun bare får se og ikke ta på han. Det er en regel alle har i barnehagen pga smittefare.
Det hun gjør er at hun tar armen til storebror og bokser lillebror midt i ansiktet. Slo altså den lille babyen på 4 uker midt i ansiktet. DA klikket jeg, tenkte ikke i det hele tatt, bare grep tak i dressen hennes og holdt henne fast så hun ikke fikk stikke av og skjelte henne ut. Jeg var såååå sint!!!! Sikkert ikke det lureste jeg kunne gjort, men som sagt så tenkte jeg ikke, det var ren refleks. I ettertid har jeg lurt på hva gjør man i sånne situasjoner og hva får en på 5,5 år til å gjøre noe sånn? Er de ikke store nok til å forstå at sånn gjør man ikke??
 
Ville sagt i fra til ledelsen i bhg om hva som hadde skjedd og hva du sa/gjorde.
Klart man blir forbannet når unger ikke kan oppføre seg, og da bør du si ifra til ledelsen sånn at ungen kan bli holdt under oppsyn ved henting/levering. Skal ikke være sånn at man ikke tør å levere/hente i redsel for hva det neste blir.
 
Ville sagt i fra til ledelsen i bhg om hva som hadde skjedd og hva du sa/gjorde.
Klart man blir forbannet når unger ikke kan oppføre seg, og da bør du si ifra til ledelsen sånn at ungen kan bli holdt under oppsyn ved henting/levering. Skal ikke være sånn at man ikke tør å levere/hente i redsel for hva det neste blir.
Sier meg enig i den. Vi som jobber i Bhg har ansvaret for barna mens de er der. Ergo, barnehagen skal ta ansvar for den ungen sin oppførsel!
Forstår at rullegardinen gikk ned!
 
Når det kommer til hva som gjør at en 5,5 åring gjør slikt kan jeg si at det sikkert ligger veldig mye bak. Sannsynlig uhyggelige ting slik dette barnet oppfører seg.
 
Skjønner og forstår reaksjonen din. Uten tvil. Hadde glatt gjort det samme selv!
 
Si i fra til ledelsen i barnehagen. Slik oppførsel er ikke greit!
 
Jeg har snakket med barnehagen og sagt at hun ikke får komme bort til babyen mer. De skal passe på så godt de kan, og alle de voksne i barnehagen har fått beskjed. Synes likevel det er rart.
 
Når det kommer til hva som gjør at en 5,5 åring gjør slikt kan jeg si at det sikkert ligger veldig mye bak. Sannsynlig uhyggelige ting slik dette barnet oppfører seg.
Må være et stort behov for oppmerksomhet ihvertfall, tenker jeg men likevel.....
 
Skjønner reaksjonen din veldig godt. Hadde nok kokt hps de føeste vil jeg tro... Alikevel burde du nok tatt dette med ledelsen og krevd handling umiddelbart, husk at ansatte i barnehagen har taushetsplinkt og for alt du vet kan denne jenta ha en rekke problemer som du ikke vet om...
 
Jeg hadde gjort ak det samme som deg!!

Men føler og tror at her må det nok ligge noe mer bak hennes oppførsel... :-/
 
Jeg synes du har vært tålmodig til nå, og hadde også klikket.

Kjenner du foreldrene hennes? Kunne du ha snakket med de?
 
Hadde nok gjort akkurat det samme som du. Så hadde jeg fortalt det til bhg og krevd handling slik at hun ble nøye passet på ved henting osv. Tenker nok at denne jenta ikke har det så greit på hjemmebane, men det er min tolkning og det kan jo hende at det er er noe helt annen som ligger bak.
 
Hadde klikka selv.. Utrolig rart at ikkje barnehagen følger med. Det hadde aldri skjedd i vår barnehage. Der er dei voksne over alt og plukker opp alt som skjer. Du skal slippe og måtte stresse med andre barn når du henter.
 
Skjønner at det var en fæl situasjon, og har forståelse for reaksjonen din. Ville som andre nevner her snakket med barnehagen om det så de passer bedre på heretter.

Det høres ikke ut som aldersadekvat atferd, og det kan hende at barnet enten har en diagnose, er under utredning, eller utagerer pga omsorgssvikt hjemme. Dette vet man jo ikke, og barnehagen har taushetsplikt og kan ikke opplyse deg om det.

Håper de passer bedre på henne heretter, og at du føler deg trygg i hente- og leveringssituasjonene.
 
Du vet jo selv det ikke var riktig oppførsel mot et lite barn, men jeg skjønner reaksjonen din.

Jeg snakker til andre sine barn ja. Men tar det for mye tid så sier jeg i fra at unger som ikke wr hentet må passes av de som jobber der.

Slik atferd ser jeg ikke bare på som plagsom for dere, men bekymringsfullt. Du bør absolutt si i fra til personalet.
 
Jeg kjefter på andres barn om de gjør noe mot meg eller mini, eller om jeg ser noen som er ugreie når jeg går forbi i bhg og det ikke er voksne der.
Fikk positiv tilbakemelding fra bhg på det, de var så vant med at ingen turde si ifra.
 
Back
Topp