Kjøper du mye brukt eller mest nytt til den kommende babyen?

M

Moderator Kristin

Guest
Blir det mest nytt? Eller har dere og eller kjøper det meste brukt?
 
Her arver babyen mye etter storebror, men av de tingene vi har trengt å kjøpe i tillegg, har det mest vært brukt :)
 
Kjøpt det meste brukt, det gjør jeg med alt av utstyr og ting til barna. Og til hus og heim også :)
 
Jeg har en fantastisk snill svigerbror og svigerinne som kom med er lass av ting til oss. Eneste vi må kjøpe er vogn, bilstol og stellebord. Vi gikk fra å ikke ha noe i hus til plutselig ha mye klart. Klær skal vi også få arve da min niese også er født i oktober.
 
50/50 kanskje, hvis vi sier at å «kjøpe brukt» også betyr å arve :)
 
Det blir nok kjøpt mest nytt, men da er tanken at alt tas vare på sånn at neste baby arver:)
 
Arver jo det meste fra storesøster.
Til henne kjøpte vi ny vogn, seng, bilstol. Utover det kjøpte vi masse brukte klær og stæsj, også fikk vi masse nytt, særlig fra mamma.
Så totalen blir en god blanding.
 
Mest brukt, fordi han arver fra storebror. Ville nok kjøpt mest nytt om det var første.
 
Første barn og det vi kjøper er nytt, i tillegg får vi lånt og arvet noe fra venninner.
 
Andre barnet so vi bruker mesteparten på nytt no :) Måtte bytte ut vogna til søskenvogn (kjøpte den brukt) og skal kjøpe ammepute, close caboo bæresjal og ein ekstra enheit til babycall nytt so trur eg vi har det vi trenger :)
 
Vogn og bilstol nytt hvertfall. Det andre er kjøpt brukt til nå eller så hadde vi fra før av :)
 
Vogn og bilstol kjøpes nytt her (presanger fra kommende besteforeldre). Får en del klær av venner, kjøper også bedside crib og noe annet div. brukt via dem. Får også tripp-trapp-stol (ny) i gave fra kommende tante, og kommer nok til å kjøpe noen klær nye (da mest vintertøy/ull).
 
Her arver lillemor en del fra storesøster. Det vi trenger å kjøpe inn blir en blanding av nytt og brukt.
 
Vogn og bilstol kjøpes nytt her (presanger fra kommende besteforeldre). Får en del klær av venner, kjøper også bedside crib og noe annet div. brukt via dem. Får også tripp-trapp-stol (ny) i gave fra kommende tante, og kommer nok til å kjøpe noen klær nye (da mest vintertøy/ull).
Litt det samme som vi gjorde det :)
 
Jeg kjøper ny seng og vugge, resten arves eller kjøpes brukt litt bekymret i forhold til bilstol, men arver den av ei god venninne som jeg vet har behandlet den godt og den er best i test. Andre som har arvet bilstol? Ønsker så klart kun det tryggeste for barnet!
 
Jeg kjøper ny seng og vugge, resten arves eller kjøpes brukt litt bekymret i forhold til bilstol, men arver den av ei god venninne som jeg vet har behandlet den godt og den er best i test. Andre som har arvet bilstol? Ønsker så klart kun det tryggeste for barnet!

Hvis du vet den ikke er kræsjet med og behandlet pent er det jo ikke noe stress med brukt bilstol :) vi har fra storesøster som vi skal bruke nå også, blir jo litt samme greia.
 
Jeg kjøper ny seng og vugge, resten arves eller kjøpes brukt litt bekymret i forhold til bilstol, men arver den av ei god venninne som jeg vet har behandlet den godt og den er best i test. Andre som har arvet bilstol? Ønsker så klart kun det tryggeste for barnet!
Ja, så lenge den ikke har vært i kollisjon/skade og ikke er for gammel.
 
Back
Topp