Kjøper du mye brukt eller mest nytt til den kommende babyen?

Veldig mye av det vi skulle ha ble rimeligere å kjøpe nytt. Ellers har jeg kjøpt en god del klær brukt :) Har dessverre ingen å arve fra.
 
Vi både arvet og kjøpte en del brukt til første, noe av det blir brukt igjen mens en del blir byttet ut til nytt. Klær liker jeg stort sett å kjøpe nytt, ikke fordi det ikke er bra nok - men fordi jeg er vel litt kresen på at det er praktisk og lettvinte plagg.
 
En del utstyr blir kjøpt brukt eller arvet, som vogn, seng og stellebord. Andre ting blir kjøpt nytt (spesielt det som bør være nytt), men gjerne på salg. Kjøpt en del klær på outlet, f.eks.
 
Her går det mest i arv og bruktkjøp, men e jo kjempe stas å kjøpe eit og anna plagg nytt òg. Får mykje nytt i gåver, og har det meste vi treng fra første :happy: Einaste vi ikkje kjøper brukt her i huset er bilstol og sko, alt anna blir tatt etter ka vi finn billigst og best når vi har behov for det :D
 
Har både arvet, kjøpt brukt og kjøpt noe nytt :)

Bra for miljøet og lommeboka å først og fremst kjøpe brukt. Er mye fint å få kjøpt som er pent brukt.
 
Her er det meste nytt, men har arvet noen få ting :)
 
Vi skulle jo ikke ha flere barn, og rakk å gi bort eller selge absolutt alt vi hadde etter de to første. Siden dette er desidert siste baby for oss, så har vi kjøpt så og si alt brukt. Det meste ser helt nytt ut, og vi har spart masse penger!

Ga bort veldig mye til søsteren min også, som fikk baby i september 2018. Har fått låne tilbake mye av de de fikk :hilarious: Får også låne bilstol av dem, som var ny i fjor og veldig godt behandlet.

Heia gjenbruk! Det eneste jeg kjøper nytt nå for babyperioden er madrasser til sprinkelseng, bedsidecrib og vugge :)
 
En god blanding av nytt og brukt :) synes særlig litt finere ullklær er fint å kjøpe brukt- dette er plagg som ofte bare er brukt et par ganger og som er som nye. Mange selger også helt nye plagg som de feks har fått i gave og aldri rakk å bruke. Bodyer kjøper jeg nye, de har ofte litt flere bruksmerker.
 
Back
Topp