Kjøpe brukte sko til barn

Jeg kjøper ikke brukte hverdagssko, da det ikke er anbefalt å bruke sko som er formet etter andres føtter. Bunad- og finsko som er lite brukt arver jeg imidlertid gjerne.
 
Nei brukte sko kjøpes ikke
Jeg tar ikke noe sjanse på at han kan fåproblener senere pga brukte sko
 
Kommer helt ann på om det er mye brukt. Har kjøpt skisko brukt, rekker nesten ikke å bruke de før sesongen er ferdig her og neste år må de ha nye:rolleyes:
 
Nei, er helt for gjenbruk men har aldri kjøpt brukte sko per i dag. Eldste har bestandig slitt skoene noe voldsomt så må være helt plettfrie i utgangspunktet hvis de skal hyre en stund :p
 
Nei. Har hoftebarn så er ekstremt sær på at sko til en hver tid skal passe perfekt på foten og ikke er slitt.
 
Jeg har arvet noen finsko til frøkna fra min søster, typisk brukt 1-2 ganger og ikke kan se på sålene at de er brukt :) (sånn type sko som man går med til og fra besøk/selskap osv) :)
 
Mine barn har arvet sko av hverandre hvis det ikke er veldig brukte sko som yndlingsjoggesko osv. Uansett greit å ha som backup-sko hvis de man vanligvis bruker er klissvåte eller blir glemt igjen eller noe.
 
Nei, brukte sko kommer vi aldri til å kjøpe. De arver heller ikke av hverandre. Gutta mine har hypermobile ledd, og det er ekstra viktig at de har sko som passer helt perfekt for de. Alle har hver sin gange, og skoen blir derfor tråkket ned på ulike måter. Feil gange kan skape store konsekvenser senere i livet.
 
Har arvet noen finsko, de brukes jo ekstremt lite, snakk om et par timers bruk. Andre sko kjøpes nye.
 
Nei, ønsker ikke å legge opp til problemer med føtter og bein senere i utviklingen så her kjøpes nye sko ved behov. Kunne nok godt ha tatt i mot pent brukte pensko og lignende, men foreløpig har vi ikke sett så nøye på akkurat det.
 
Nei. Mannen nekter. Jeg sliter med føttene og det risikerer vi at de små også gjør så det er ikke verd det.
 
Nei. Han får nye sko. Sko formes etter føttene, så vil ikke at han skal brukes andre sine sko
 
Nei. Har lest litt før mye om det.
Har jatta med når vi har arva sko, men ikke brukt de.
Får se med finsko og skøyter etterhvert...
 
Nei, ikke sko som brukes mye.

Men yngste har arvet skiskoene etter eldste som enten ikke er brukt eller brukt en gang eller to
 
Jeg ser at jeg blir første mot strømmen her ;):angelic:
Her arver barna sko, og det har jeg ikke problemer med.
Det er så vanvittig mye mer som spiller inn på hva slags form og funksjon foten får, enn noen sko man bruker en liten periode i barneårene. Sist jeg sjekket var det vitenskapelige grunnlaget for å anbefale å ikke arve sko såpass dårlig, at jeg ikke syns det veier opp for den miljømessige og økonomiske belastningen det er å kjøpe helt nye sko av alle par til barna.
Tar en sjekk om sålen er hel, og at den ikke er slitt helt skjevt. For føttenes utvikling tenker jeg det er viktigere å sjekke at skoen har en bøyelig og fleksibel såle, helst frem mot fremdelen av foten, og at den ikke klemmer på tærne.

but that's me :angelic:
 
Skisko har gjerne eldste arvet, men ellers er alt av sko nye. Småen har en del problemer med føttene så er bare ett fåtall merker som sitter godt på foten og de kjøpes da nye.
 
Back
Topp