Kjøpe alt babyutstyr nytt eller mye brukt?

En del av utstyret er etter storebror, ellers kjøper vi ny bilstol, madrass til sengen og litt annet utstyr, men kjøper også utstyr som er pent brukt! Vognen er etter storebror og bare et år gammel som vi kjøpte bag til :-) Ønsker oss en del utstyr til jul og slikt også (bilstol får vi av pappa feks). Vi kjøpte feks en nydelig moseskurv som nesten var ubrukt og ser ny ut for 500 kr, så vi kjøper brukt dersom det er fint brukt :-)

Jeg også er egentlig skeptisk til å kjøpe bilstol brukt på grunn av det kan ha vært i ulykker osv, men heldigvis så kjenner jeg hun jeg skal få det av og vet at det ikke har vært i ulykker og det er heller ingen skader på det :) Hun hadde aldri i gitt bort en bilstol hvis det hadde vært noe galt med det :) Så er veldig trygg når jeg kjenner de som har det :) Men hadde aldri tenkt tanken på å kjøpe brukt bilstol av noen jeg ikke kjente godt, da hadde jeg heller kjøpt nytt :)

Så lenge setet ikke er over 5 år og du kjenner de du kjøper det av er det jo ikke problem å kjøpe brukt nei :-)

Vi venter første barnet og har ikke sånn veldig god økonomi, så her blir det meste kjøpt brukt eller arvet. Ser ikke problemet med det, noe kjøper/arver vi fra familie og noe har vi funnet på salgssider på Facebook eller Finn. :-)

Vi har ganske god økonomi, men ser ikke noen grunn til å sløse med penger forde.. har en bror med mye utstyr etter sine to.. får nok veldig mye derifra.. vogn får vi av foreldrene mine og den kjøper vi ny (første barnet, så ser for meg å bruke den til flere).. kjøper nok også nytt bilsete, klær, madrasser osv.. barneseng arver vi også.. tenkte å kjøpe lekegrind og evnt tripp trapp stol brukt, men liker å kjøpe det som er i stoff nytt.. (men arve fra familie er greit - får bl.a. voksipose og barnehagevogn) og tenker jo da at vi kan bruke det til flere barn.. har en shoppinggal mor, så står nok ikke på utstyret.. vi er heldige!

Jeg fulgte veldig med på tilbud etc sist jeg var gravid og kjøpte alt nytt bortsett fra at vi arvet en del klær fra venner. Denne gangen har vi jo stort sett det vi trenger fra forrige gang. Er mye pent brukt på Finn.no da, så jeg hadde ikke hatt noe imot å kjøpe via dem (i alle fall så lenge jeg henter ting selv, mer skeptisk til å få ting tilsendt).

Back
Topp