Kjøp,salg/bruktmarked......?

RedFrost

Forumet er livet
Hva med hjemmelagde ting da?
De er jo på en måte hverken nye eller gamle.....[8|]

Altså med tanke på de nye salgs reglene her inne.....

asså, det kan jo ikke gjelde samme regler for f.eks. scrappesaker - da får de kutte ut den delen av forumet. Man kan jo ikke selge brukte diecuts og papirer osv....

Verktøy kanman selge, men ikke selve scrappesakene...[8|]

"Brukte alfabeter selges.
Har blitt prøvd ut på en LO (uten å bli festet) men passet ikke."

Hohoho. [:D][;)]

ja litt pussig at d skal gjelde scrappeting... hmmm.. men korleis d e ang sånn hvis e brodere noe på bestilling? e d da brukt?[:D]

Har nettopp spurt Prikken om det ang hjemmelagede ting, og det er det ikke lenger lov å selge her inne..
De måtte visst bare gjøre det sånn..[8|]

Jeg synes det er fryktelig synd at alt fra vognposer, strikketøfler, broderier osv ikke lenger er tilgjengelig
-er ikke akkurat så lett å finne folk som lager og selger slikt og det er da ikke noen som blir rik på det heller..

ORIGINAL: nica85

Jeg sendte pm og spurte om det var lov med die-cuts, og fikk tilbake at det kunne selges så lenge det var brukt... Men øhm, det er litt tregt da, så jeg fjerna bare tråden min. [8|] Så da er det altså også ulovlig å selge et uåpnet produkt, for det er ikke brukt... 

Om Du skjerer dette ut med reste ark så er det jo på en måte brukt da?[8|]
For du bruke jo en del av arket før du så kutter ut resten?

ORIGINAL: Bamboo

Har nettopp spurt Prikken om det ang hjemmelagede ting, og det er det ikke lenger lov å selge her inne..

Jeg synes det er fryktelig synd at alt fra vognposer, strikketøfler, broderier osv ikke lenger er tilgjengelig
-er ikke akkurat så lett å finne folk som lager og selger slikt og det er da ikke noen som blir rik på det heller..

Ja dette er jo veldig synn.
Nei det er ikke mye og tjene på dette i det hele tatt.[8|]

ja helt teit igrunn spør du me.. ting he foregått så greit jo... æsj allti noe[:(]

ORIGINAL: summer82

ja helt teit igrunn spør du me.. ting he foregått så greit jo... æsj allti noe[:(]

Helt enig[&o]

Synes selvfølgelig at det blir litt feil å kjøpe inn store kvanta av ting billig for å selge og tjene
penger her inne, men noe så uskyldig som håndarbeid da..[8|]

Helt enig[&o]

Synes selvfølgelig at det blir litt feil å kjøpe inn store kvanta av ting billig for å selge og tjene

ja d e akkurat d e tenke e også... handarbeidting d bør vel gå å selge? men altså d går no skrive at en he tatt en av brettet osv da e d no påbegynt[:D] men d e no litt firkanta at ingen kan trykke opp dies lenger å selge her.. d e no brukt mens ho laga d da... den bør vel holde...????

Helt enig[&o]

ja d e akkurat d e tenke e også... handarbeidting d bør vel gå å selge? men altså d går no skrive at en he tatt en av brettet osv da e d no påbegynt[:D] men d e no litt firkanta at ingen kan trykke opp dies lenger å selge her.. d e no brukt mens ho laga d da... den bør vel holde...????

Ikke godt å skjønne hvordan de skal kunne si at visse ting er brukt/ubrukt..
Men man har vel forhåpentligvis fremdeles lov til å etterlyse ting man vil kjøpe her inne, får gjøre det flittig[;)]

ORIGINAL: nica85

Men hvorfor er det ikke lov lenger? Hva er grunnen? [8|]

Aner ikke, fikk bare dette svaret: "Nei, det vil ikke være tillatt å selge annet enn brukte ting.
Vi er nødt til å gjøre det på denne måten..."[8|]

ja igrunn ett utroli teit svar ja,,, håpe dei kan finne ei ordning på ting...

hey, hvor står disse nye regelene?
ikke sett de jeg!

så akkorat reglene etter at jeg hadde lasta ned bilder av ting jeg vil bli kvitt.. deriblant klisteralfabeter.. men som fortsatt er uåpnet og da var det bare å slette tråden min... [:'(]

ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

hey, hvor står disse nye regelene?
ikke sett de jeg!

står inne på kjøp/salg/auksjon

Synns denne siden blir mer og mer "streng" jeg....

ORIGINAL: Nikki!

veldig synd

tar jo faderen meg helt avgårde her på BV jo,lager jo regler for alt..og endrer på ting som fungerer fint.

nå får de skjerpe seg

Helt enig!

Har en stund vært etterlyst flere kategorier inne på "kjøp og salg" for at folk lettere kunne finne frem,
så denne nye regelen kom som lyn fra klar himmel for min del iallefall..

Folk som driver egen butikk har jo ikke lov til å selge varene sine der uansett så jeg skjønner ikke helt
hva som ligger til grunn for dette[8|]

jeg lurer litt på om stansa figurer oh tall er brute siden verktøyet er brukt? osv
Ark som en har kjøpt i pakker og selger noen av?
Scrappe sett, der en bare har brukt litt,m men resten er uåpnet??

Back
Topp