Vi har noen sånne bøker. Vi koser oss med å lese eventyrene, og når storebror på 5,5 skal velge eventyr så velger han ofte fra den rosa boken.
Skjønner ikke helt oppstyret.
Skjønner ikke helt oppstyret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er helt enig med deg!Ser ikke helt problemet jeg da...
Helt ærlig så syns jeg likestillingen generelt har feil fokus. Ingen som tar skade av å ha en bok for gutter/jenter eller kvinner/menn.
Gutter og jenter har alltid vært og kommer alltid til å være forskjellige, så hvorfor skal det ikke kunne finnes gutteting og jenteting?
Ja jeg tror det. Mulig de nærmeste og de i barnehagen haha. Men de sier Hen og syns dette er kjempe stas!!! Off dør litt selv, blir for sært!!!Haha, jo hjelpes :O
Er det kun foreldre som vet kjønnet? Eller?
Haha, dør litt kjenner jeg av slike folk![]()
Ja jeg tror det. Mulig de nærmeste og sjekket de i barnehagen haha. Men de sier Hen og syns dette er kjempe stas!!! Off dør litt selv, blir for sært!!!
Tror jeg har lest om de i avisen engang.Ja jeg tror det. Mulig de nærmeste og sjekket de i barnehagen haha. Men de sier Hen og syns dette er kjempe stas!!! Off dør litt selv, blir for sært!!!
Hehe ja helt sikkert! La kjønn få være kjønn!!!Tror jeg har lest om de i avisen engang.
Ja godt poeng... Altså hvordan snakker de om dette når tema kommer opp? Målet er vel at barnet selv skal finne ut hvilket kjønn en er, de mener vel at vi kognitive ikke er født kjønn, men blir det. At kjønnsorganer ol kan være feil... Ganske sjuke tankegang altså. Mener det er på grensen til barnemishandling når det går så langt. Hadde ikke hatt problem med å gi sønnen min dukker og vogn eller rosa Lego, for det er en periode se skal gjennom... Men å være totalt mot kjønn og overhodet ikle ha fokus på det. Barn fra de er født utviklingen seg forskjellig om de er gutt eller jente?!?Kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hva de sier til barnet!? Høres veldig sært ut
Hun gir de bort.Det er så mye annet i verden å bruke tid å bekymre seg for .... Synes det er å overreagere noe utrolig mye ... Betyr ikke at jeg ikke er enig i tanken , men synes måten det er gjort på er helt feil . Materialistisk samfunn når man kan brenne julegavene til ungene tenker jeg ....
Hun gir de bort.
Ja godt poeng... Altså hvordan snakker de om dette når tema kommer opp? Målet er vel at barnet selv skal finne ut hvilket kjønn en er, de mener vel at vi kognitive ikke er født kjønn, men blir det. At kjønnsorganer ol kan være feil... Ganske sjuke tankegang altså. Mener det er på grensen til barnemishandling når det går så langt. Hadde ikke hatt problem med å gi sønnen min dukker og vogn eller rosa Lego, for det er en periode se skal gjennom... Men å være totalt mot kjønn og overhodet ikle ha fokus på det. Barn fra de er født utviklingen seg forskjellig om de er gutt eller jente?!?
Så hvordan har de den store praten ja hehe
Fordi det skaper et kjønnsskille med en forventing om at for å være jente så må du være kledd i rosa, alt er prinsessete og glitter og fjas.Hva er egentlig problemet med at det er litt forskjell på jenter og gutter? At jenter får rosa Lego og gutter får monster Lego? Det er en forskjell, og det vil det altså være for alltid! Hvorfor skal alt være så himla likt hele tiden?