Kjønn ved privat ultralyd

Jeg ser kjønn fra uke 12, men føler meg ikke helt trygg før i uke 13. Men vet ikke om det er helt etisk å opplyse om kjønn før uke 12, pga abortgrensen, så ville ikke prøvd før. Men hvis du er over 12+0 så er det jo en sjanse, men det kan også være litt tidlig
Jobber du med det? Spennende iallfall. :cool:

Vi bestilte privat for at far skulle være med. Så her var det lov å medbringe en. Første gangen hadde jeg med ei venninne. Og andre gangen med samboeren. Så vi trengte ikke tilhøre samme husstand engang.

jeg fikk også vite antagelig kjønn. Men, siden de går etter nub(?) teorier og ikke etter ett kjønn de fysisk kan se. Så er det mer usikkert. Jeg var uke 13+2 eller noe sånn. Så om hun har rett eller ikke vet jeg jo ikke før oul. Så blir jo spennende å se. Men venninna mi fikk bekreftet kjønn i uke tolv. Det stemte på begge to. Tvillinger.
Så kjekt å se deg snike litt her! :) Hvordan går det med deg? Hva trodde legen det var ? :p

Så kjekt å se deg snike litt her! :) Hvordan går det med deg? Hva trodde legen det var ? :p
Hahaha. Du vet, hver gang jeg ser navnet ditt så tenker jeg at jeg er i riktig barselgruppe. :D Og det er viktig å snike litt overalt. :hilarious: Trykker vare på nyeste innlegg av og til, merker dere er så sykt mye mer aktive her enn hos oss. :cool::p

hun trodde det var jente. Men så har jeg hørt at det er mye oftere feil ved at de tror jente og at det er gutt enn motsatt. Så får vente å se. Svigerfamilien har handlet inn masse rosa, selv har jeg kjøpt tre ting. Men nå er oul til tirsdag. Så da får jeg endelig svar.

og der? Hvor langt er du på vei nå? :)

Har lest masse om denne min-teorien nå i ettermiddag. Veldig interessant! Kanskje kan man se noe på bildene om to uker (12+0) litt tidlig seff, men da kan man jo sammenligne med svaret i uke 14 ooog oul :)

Hahaha. Du vet, hver gang jeg ser navnet ditt så tenker jeg at jeg er i riktig barselgruppe. :D Og det er viktig å snike litt overalt. :hilarious: Trykker vare på nyeste innlegg av og til, merker dere er så sykt mye mer aktive her enn hos oss. :cool::p

hun trodde det var jente. Men så har jeg hørt at det er mye oftere feil ved at de tror jente og at det er gutt enn motsatt. Så får vente å se. Svigerfamilien har handlet inn masse rosa, selv har jeg kjøpt tre ting. Men nå er oul til tirsdag. Så da får jeg endelig svar.

Her trodde de gutt, også kom det jente, så.. skjer den veien og, gitt :p

Har lest masse om denne min-teorien nå i ettermiddag. Veldig interessant! Kanskje kan man se noe på bildene om to uker (12+0) litt tidlig seff, men da kan man jo sammenligne med svaret i uke 14 ooog oul :)

NUB'en du tenker på? Blir spennende å se! Veldig gøy å gjette i alle fall :)

Er det noen som vet om man kan få vite kjønn ved privat ultralyd før den ordinære i uke 18? I såfall fra hvilken uke kan det være mulig? Har fosterdiagnostikk i uke 12. men skjønner vel at det er lite å se da :) tolv år siden siste svangerskap, da var det ikke så vanlig med privat ultralyd :D
Vi var på ultralyd 12+3 og han var bombesikker på at det var gutt og det stemte <3 Martin Lundring på Jessheim :happy:

Vi var på ultralyd 12+3 og han var bombesikker på at det var gutt og det stemte <3 Martin Lundring på Jessheim :happy:
Har hørt mye om denne Dr.Lundring på forskjellige tråder, han og kona virker å være NUB-ekspert-royalty i Norge :) Dumt det er et stykke mellom Trondheim og Jessheim !

Jepp autokorrektur er no drit :D Nub ja!

Var ei på forumet som gjettet på NUB'en på datteren min, som fikk riktig. Men jeg var litt usikker da, siden oul noen uker senere sa gutt.. men VAR jo faktisk jente likevel. :P Så, greit å gjette litt på både TUL og OUL :p

Skal jo ha ultralyd i både uke 12, 14 og den ordinære rundt uke 18 nå så da har man forhåpentligvis noen bilder og nuber å gå ut fra og sammenligne :)

Last edited:
Her trodde de gutt, også kom det jente, så.. skjer den veien og, gitt :p
Litt betryggende å høre faktisk. For da er ikke statistikken noe dårligere for min del kun fordi de har gjettet jente. Hehe. Hun virket veldig flink, og utstyret var tipp topp. Så føler meg 80% sikker på jente. Meeeeeeen, kommende tante har handlet så syyyyyykt mye rosa. At jeg synes det blir veldig vanskelig om det er feil. Jeg vet det ikke er min feil. Og vi sa at hun gikk ut fra nub teori osv. men likevel. :oops::rolleyes:

Litt betryggende å høre faktisk. For da er ikke statistikken noe dårligere for min del kun fordi de har gjettet jente. Hehe. Hun virket veldig flink, og utstyret var tipp topp. Så føler meg 80% sikker på jente. Meeeeeeen, kommende tante har handlet så syyyyyykt mye rosa. At jeg synes det blir veldig vanskelig om det er feil. Jeg vet det ikke er min feil. Og vi sa at hun gikk ut fra nub teori osv. men likevel. :oops::rolleyes:

Jeg kommer aldri til å stole på kjønn på UL igjen, haha :p
Skulle i utgangspunktet ikke vite denne gangen, av den grunn. Men nå tok jeg NIPT fra DK, så da får jeg om 1-2 uker vite kjønnet med 99% sikkerhet. :)

Jeg kommer aldri til å stole på kjønn på UL igjen, haha :p
Skulle i utgangspunktet ikke vite denne gangen, av den grunn. Men nå tok jeg NIPT fra DK, så da får jeg om 1-2 uker vite kjønnet med 99% sikkerhet. :)
Heheh. Her har de truffet alle gangene på oul. Uten å være i tvil. Så jeg tar det de sier for god fisk. :hilarious:

Heheh. Her har de truffet alle gangene på oul. Uten å være i tvil. Så jeg tar det de sier for god fisk. :hilarious:

Ikke sant :P men det blir liksom noe med det, når du har fått feil beskjed én gang.. ;p

Jeg gjør det samme :p De hadde rett på meg at det var jente 12+3, og hun brukte også bare nub teorien :) Du hadde 3/4 fra før? Både gutter og jenter eller? Er formen fin ellers også?

Nå måtte jeg faktisk inn i appen å se, har ikke like stålkontroll denne gangen:hilarious: I dag er jeg 8+2. Hadde en ultralyd 7+1 hvor hun sa alt så bra ut, men jeg klarer ikke helt å stole på det enda. Har en ny ultralyd på mandag for å se utvikling, kanskje jeg klarer å begynne å tro litt på det da.

Back
Topp