kjønn i uke 14?

Da klarte jeg ikke å vente lenger :angelic:

Magefølelsen, ringtesten, kinesisk fødselskart og graviditetssymptomene tilsa at det var en jente, og jammen fikk vi se ei lita pia på ultralyd :Heartpink gleden er enorm!

Var på ultralyd på mandag uke 14+ 4, såg tydelig att her var det en liten gutt:D

Så herlig når dere får vite kjønn så tidlig :Heartred
Jeg skal på ultralyd på sykehuset uke 13+3, hadde vært kjekt hvis de hadde kunne sett noe da, hvis ikke så blir det å vente i spenning til oul. Magefølelsen til både jeg og mannen er jente, men skal man tro det kinesiske fødselskartet så blir det gutt :)

Så herlig når dere får vite kjønn så tidlig :Heartred
Jeg skal på ultralyd på sykehuset uke 13+3, hadde vært kjekt hvis de hadde kunne sett noe da, hvis ikke så blir det å vente i spenning til oul. Magefølelsen til både jeg og mannen er jente, men skal man tro det kinesiske fødselskartet så blir det gutt :)
Det kinesiske fødekartet har ca 50% rett:happy:

Jeg var på sjekk på Rikshospitalet i forbindelse med kub test forrige uke, og legen sa ingenting om kjønn:happy:Så jeg venter fortsatt i spenning til oul:angelic:

Jeg var på ultralyd 13+0, og da sa legen at det var ei jente. Hun forklarte meg hvorfor, og det ser ut til å være den nub teorien som beskrevet over. Hun var så sikker i sin sak, men jeg kjenner at jeg ikke helt greier å tenke på navn før etter Oul likevel :)

Var på ul i går, 13+4, han mente det var jente ;) Men jeg stoler ikke helt på det før oul ;-) Blir isåfall 3 jenta her i huset. :sign19

Jeg var på sjekk på Rikshospitalet i forbindelse med kub test forrige uke, og legen sa ingenting om kjønn:happy:Så jeg venter fortsatt i spenning til oul:angelic:
De pleier ikke se etter kjønn da. Unntaket må være om man har alvorlig kjønnsbunden sykdom i familien

Nettopp kommet hjem fra Lundring på spesialistsenteret :) Alt så helt perfekt ut -og han sa det så veldig ut som jente☺️

De pleier ikke se etter kjønn da. Unntaket må være om man har alvorlig kjønnsbunden sykdom i familien
Ja jeg vet:) Men det høres jo ut som noen leger forteller det likevel. Jeg spurte ikke pga settingen og hva vi var der for å sjekke.

Ja jeg vet:) Men det høres jo ut som noen leger forteller det likevel. Jeg spurte ikke pga settingen og hva vi var der for å sjekke.
Mente at de ikke ser etter det når man er på sykehuset til fosterdiagnostikk.
De aller fleste som har ul ved 12-13 uker går privat og da er det mange som ser.
I Norge er det ikke lov å opplyse om kjønn før etter fullgåtte 12 uker med mindre det gjelder alvorlig kjønnsbunden sykdom

De aller fleste som har ul ved 12-13 uker går privat og da er det mange som ser.
I Norge er det ikke lov å opplyse om kjønn før etter fullgåtte 12 uker med mindre det gjelder alvorlig kjønnsbunden sykdom
Jeg var over 13 uker og er sikker på at legen så det, men sa ingenting;)

Jeg var på fosterdiagnostikk på Riksen, jeg hadde ikke tenkt å spørre om kjønn, men han spurte meg om jeg ville vite det ;) Kommer nok an på hvem gyn man har også :)

Last edited:
Jeg var på fosterdiagnostikk på Riksen, jeg hadde ikke tenkt å spørre om kjønn, men han spurte meg om jeg ville vite det ;) Kommer nok an på hvem gyn man hat også :)
Var innom riksen tidligere i uka jeg og, legen gjorde bare det han skulle. Ingen ekstra ting...

Var på UL i uke 13 forrige svangerskap, og fikk allerede da vite at det var jente ☺️ Vi skal på TUL om tre uker, er da i uke 14+ så er spent!☺️

Jeg var 12+6 på riksen for KUB. De var i all hovedsak opptatt av å dytte rundt på mini for å klare å måle nakkefolden. Fikk i det minste sett at hun levde.... Så 5 fingre/tær, 4 hjertekammer og litt sånt også altså, men opplevelsen av å få se ting selv og få forklart hva man så var mye bedre på Spesialistsenteret for kvinner.

9CBF07A3-BD67-4C04-926D-304B248F1A29.jpeg
Jeg var 12+6 på riksen for KUB. De var i all hovedsak opptatt av å dytte rundt på mini for å klare å måle nakkefolden. Fikk i det minste sett at hun levde.... Så 5 fingre/tær, 4 hjertekammer og litt sånt også altså, men opplevelsen av å få se ting selv og få forklart hva man så var mye bedre på Spesialistsenteret for kvinner.
Veldig enig med deg..! Mye bedre opplevelse der enn på riksen..
Har forresten plutselig fått mage:joyful:
Veldig koselig :)

Back
Topp