Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ved uke 13 skal nub theory i teorien være 94% nøyaktig. Litt usikker på om det begynner å bli sent i uke 14.Finner de ofte ut kjønn i uke 14, og stemmer dette med hva som kommer ut ved termin? syntes det er så lenge å vente til uke 19, så lurer på privat UL denne uken
Hvorfor skal du på ultralyd to dager i samme uke?Jeg skal på ultralyd hos Lundring på torsdag OG på riksen på ultralyd på fredag, hehe.. Gleder meg, og er veldig spent.. Er 13+0 på torsdag...
SnikerVed uke 13 skal nub theory i teorien være 94% nøyaktig. Litt usikker på om det begynner å bli sent i uke 14.
Var det jeg fryktet. Sent for nub og potensielt tidlig for å se på kjønnsorganer.Sniker
NUB begynner vel bli litt sent da
Mener huske den har ganske kort periode man kan se på.
men jeg så selv på denne allerede ved 11+1-ish. Har ikke opplevd det før
Det er bare en tilfeldighet.. Timen på torsdag ble bestilt for lenge siden, og den på Rikshospitalet fikk jeg tildelt denne uken ifbm KUB-testHvorfor skal du på ultralyd to dager i samme uke?
Jeg fikk også to dager etter hverandreDet er bare en tilfeldighet.. Timen på torsdag ble bestilt for lenge siden, og den på Rikshospitalet fikk jeg tildelt denne uken ifbm KUB-test
Finner de ofte ut kjønn i uke 14, og stemmer dette med hva som kommer ut ved termin? syntes det er så lenge å vente til uke 19, så lurer på privat UL denne uken
Gikk det fint med kub’en? Har ikke fått noe svar på blodprøven enda jeg.. 14 dager siden jeg var der..Jeg fikk også to dager etter hverandre
Jeg hadde blodprøven 2 uker før ultralyd, så resultatene var klare på ultralyden. Jeg fikk redusert sannsynligheten for Trisomi 21 fra en bakgrunnsrisiko på 1: 237 (alder) til 1:4750 etter blodprøve og ultralyd. Trisomi 18 og 13 fikk henholdsvis 1:11826 og <1:20000. Ultralyden var veldig preget av "hvordan få snudd rundt på denne ungen, så nakkefolden blir målbar". Det var virkelig verdt pengene å ta turen innom spesialistsenteret for kvinner også. Se litt på hele ungen, ikke bare nakken og antall fingre.Gikk det fint med kub’en? Har ikke fått noe svar på blodprøven enda jeg.. 14 dager siden jeg var der..
Man kan i uke 12-13 (helst) se på vinkelen mellom ryggrad og «Nuben» (vet ikke hva det heter på norsk) og basert på det si med rimelig stor sikkerhet om det blir jente eller gutt.
Vis vedlegget 311609
Helst tar de blodprøven så man har svaret klart til ul og så får man en totalvurdering da. Har hørt om ei som fikk tilsendt blodprøvesvar, men usikker på hvor hun bodde og hadde tatt prøvenGikk det fint med kub’en? Har ikke fått noe svar på blodprøven enda jeg.. 14 dager siden jeg var der..
Det er veldig stor forskjell på hvor godt utstyr de har rundt omkring. Jeg var med på et forskningsprosjekt på Rikshospitalet for 11 år siden med mange ultralyder. De hadde veldig godt utstyr. Det beste som var å få tak i da tror jeg. OULen den gangen var med dårligere utstyr. Nå virker det som om "alle" har like bra utstyr eller enda bedre. Nå er nok sikkert mine "alle" litt over snittet. Har vært hos klinikk Hausken, Rikshospitalet og Spesialistsenteret for kvinner.Denne teorien hu brukte på meg
Men som hu sa var at hu drev med dette vær dag å mange tidlige ul, å hun hadde et apparat som skal kunne se mere pga hun jobber med høy risiko svangerskap
Så hun kunne med sikkerhet si at det var jente spent å se om de sier det samme 12.12 også
Hvor var det du var? Jeg er superspent på kjønn, og ønsker å vite snartDenne teorien hu brukte på meg
Men som hu sa var at hu drev med dette vær dag å mange tidlige ul, å hun hadde et apparat som skal kunne se mere pga hun jobber med høy risiko svangerskap
Så hun kunne med sikkerhet si at det var jente spent å se om de sier det samme 12.12 også