Kjølebind

Vivi

Blir kjent med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har kommet over anbefalinger av såkalte kjølebind som skal være god å bruke rett etter fødsel. Er det noen her som har prøvd dette? Er det en stor fordel å ha, eller unødvendig å bruke penger på? :rolleyes:
 
Da jeg fødte for 2 år siden fikk jeg frosne bind på sykehuset; det var rett og slett Libresse Goodnight dyppet i vann og deretter lagt i fryseren. Man bretter dette inn i en vaskeklut (for å ikke forfryse noe) før man legger det inn i bleie/truse. Jeg syntes det (pluss Xylocain) var helt topp på hovne sting!
Hvis det fins egne frosne bind på butikk eller apotek ville jeg sjekket pris først. Jeg kommer nok bare til å putte fem vanlige Libresse Goodnight i fryseren i begynnelsen av august.
 
Det forslaget over ser ut som en god og rimelig løsning. :)
For hemoroider puttet jeg isbiter i en plastpose og deretter en vaskeklut utenpå og la på i løpet av dagen. Det hjalp hvertfall veldig på å få den til å trekke seg sammen.
 
Da jeg fødte for 2 år siden fikk jeg frosne bind på sykehuset; det var rett og slett Libresse Goodnight dyppet i vann og deretter lagt i fryseren. Man bretter dette inn i en vaskeklut (for å ikke forfryse noe) før man legger det inn i bleie/truse. Jeg syntes det (pluss Xylocain) var helt topp på hovne sting!
Hvis det fins egne frosne bind på butikk eller apotek ville jeg sjekket pris først. Jeg kommer nok bare til å putte fem vanlige Libresse Goodnight i fryseren i begynnelsen av august.

Det er et litt rimeligere alternativ ja, og så bra at du fikk det på sykehuset! De som jeg har fått anbefalt er ferdige bind som har en kjølende effekt i 30 min, og som man kan ha med i fødebagen. Legger ved en link her:

https://www.fodebagen.no/products/nedkjolingsbind?variant=31868092383281

Sikkert like greit å bare fryse ned noen selv egentlig...har aldri tenkt på det som en mulighet :hilarious:
 
Det er et litt rimeligere alternativ ja, og så bra at du fikk det på sykehuset! De som jeg har fått anbefalt er ferdige bind som har en kjølende effekt i 30 min, og som man kan ha med i fødebagen. Legger ved en link her:

https://www.fodebagen.no/products/nedkjolingsbind?variant=31868092383281

Sikkert like greit å bare fryse ned noen selv egentlig...har aldri tenkt på det som en mulighet :hilarious:

Jeg har bestilt disse, venter på meg på posten nå. Jeg syntes de hørtes så praktiske ut!
 
Sist bløtet jeg bare opp vanlige bind og la i fryseren. Det holdt i massevis. Jeg for min del syns ikke det er verdt å kjøpe egne når det ikke er såå mange dagene med vonde sting☺️ Er jo ikke sikkert man trenger dem heller.
 
Da jeg fødte for 2 år siden fikk jeg frosne bind på sykehuset; det var rett og slett Libresse Goodnight dyppet i vann og deretter lagt i fryseren. Man bretter dette inn i en vaskeklut (for å ikke forfryse noe) før man legger det inn i bleie/truse. Jeg syntes det (pluss Xylocain) var helt topp på hovne sting!
Hvis det fins egne frosne bind på butikk eller apotek ville jeg sjekket pris først. Jeg kommer nok bare til å putte fem vanlige Libresse Goodnight i fryseren i begynnelsen av august.
Fikk det på sykehuset denne gangen fordi jeg var så hoven. JM sa det ikke ville være hovent dagen etter pga isbind (som de kalte det) og det stemte
 
Det geniale med de fra Fødebagen er at man ikke trenger å legge de kaldt. Du klemmer på dem, også aktiveres det kalde. Jeg tenkte å ha det på sykehuset (håper jeg slipper bruke dem da, haha), og heller lage egne hjemme.
 
Når jeg fikk førstemann i 2017 hadde jeg ikke hørt om det en gang, og klarte meg helt fint uten! Så jeg tenker at det er unødvendig, spesielt siden det finnes alternativer som det over her skulle det bli nødvendig! :)
Men selvfølgelig, hadde jeg hatt ekstra penger liggende, men det er så mye annet jeg heller ville brukt de på så da kjøper jeg de tingene istedenfor, haha!
 
Jeg har bestilt kjølebind og sånn vinklet spruteflaske. Savnet noe sånt forrige fødsel. Håper det hjelper!
 
Sniker :)

Hadde ikke hørt om kjølebind ved forrige fødsel. Sikkert veldig praktisk, men fare for uvi?
 
Sniker jeg og.

Jeg fikk "isbind" på sykehuset og det var himmelsk. Hadde så vondt og det lettet smertene. Det var helt vanlige libresse med vann, fryst ned. Lagde mine egne da jeg kom hjem fra sykehuset. Til neste fødsel, så skal jeg lage de klar i forkant :)
 
Hadde det ikke sist og kommer ikke til å bruke penger på det nå heller. Hvertfall ikke for en så kort stund som 30 min :p brukte Xylocain gel, funka utmerket! Ellers følte jeg aldri noe behov for å ha noe kaldt i trusa :p
 
Sniker :)

Hadde ikke hørt om kjølebind ved forrige fødsel. Sikkert veldig praktisk, men fare for uvi?

Det skal nok ikke brukes så lenge om gangen, men i krote perioder for å lindre/få ned hevelse :)
 
Back
Topp