Kjølebind og skylleflaske fra fodebaggen.no

Zebra

Første møte med forumet
Noen her som har prøvd dette fra fødebaggen? Er førstegangsfødende og usikker på om det er verdt pengene?

Jeg har ikke prøvd det; men, med nr1 ville jeg nok antagelig hatt behov for det. Forsåvidt - du kan bruke en vanlig spruteflaske (type imsdal), og legge bind i fryseren, så jeg vet ikke hvorvidt det er verdt det. Med nr2 ble jeg ikke klipt, og da hadde jeg heller ikke behov for slike ting.

... Så, JEG ville ikke kjøpt det, personlig - heller laget til selv ved behov, men kan ikke si noe om det vil være verdt det for deg. :)

Hadde ikke behov for skylleflaske forrige gang, ble sydd 4 sting etter klipp men det gikk fint å tisse, og tørket meg med det som heter «tørre stellekluter» fra butikken. Hadde de såklart under vann før jeg tørket meg så de ikke var tørre om du skjønner :hilarious:

kjølebind derimot DET skulle jeg hatt noe av. Men har lest at man fint kan lage det selv, så det skal jeg lage denne gangen og ha i fryseren. Burde jo ikke ha noe kaldt liggende på lenge om gangen, så kjølebind bruker jeg isåfall for å lindre hevelse med jevne mellomrom i løpet av dagen som avveksling fra vanlige bind.

Hadde kjølebind og skylleflaske fra Fødebagen som andregangs, med første fødsel friskt i minne (klipp og mye vondt). Fikk minimalt med rifter i andre fødsel, så brukte bare et par kjølebind. De fryste våte bindene vi lager selv kan ikke sammenlignes med disse kjølebindene, som er tørre og behagelige, syns jeg. Og effekten varer bare i 30 minutter, som er akkurat passe.

Skylleflasken brukte jeg veldig mye. Både under og etter dobesøk, og til vask før natten. Enklere å bruke denne som er vinklet slik at den treffer der den skal enn en vanlig drikkeflaske.

Jeg hadde nok kjøpt både kjølebind og skylleflaske igjen om vi skulle hatt flere barn. Kjølebindene som er til overs, har jeg lagt vekk til vi evnt får behov for isposer siden prinsippet er det samme :)

Ble klippet herifra til evigheten med nr 1, men klarte meg helt fint uten både kjølebind og skylleflaske. Fikk tilbud om kjølebind på sykehuset, men takket nei. Nr 2 ble haste ks. Mens med nr 3 ble jeg verken klippet eller sydd og underlivet kjentes helt normalt ut dagen etter fødsel og hadde derfor ikke behov for det da heller.

Noen her som har prøvd dette fra fødebaggen? Er førstegangsfødende og usikker på om det er verdt pengene?
På mitt sykehus hadde de hånddusj på toalettene, så hadde ikke behov for en slik på sykehuset. Hjemme tok jeg bare en kjapp tur innom dusjen ved behov, kan ha på topp/genser, bare naken nedentil.
Kjølebind tror jeg kunne vært deilig, men jeg hadde det ikke.
Om dette hjalp deg så veldig, er jeg usikker på:bag::hilarious:

Jeg har bestilt både kjølebind og flaske, er førstegangs så kan ikke svare deg på spørsmålet:) men jeg er veldig glad jeg har valgt å kjøpe det! Har litt økt fare for blødning, ikke no voldsomt men tror det kan være godt å kunne bedøve litt etter å ha presset ut en stor baby :)

Jeg ble klipt og sydde en del og jeg savnet det ikke. Hadde en imsdal flaske som jeg skylte med når jeg var på do, ellers dusjet jeg meg i dusjen :) kommer til å gjør det samme nå.

Jeg ble sydd i to timer etter fødsel sist, men hadde ikke behov for verken kjøling eller skyllesaker.

Jeg har kjøpt en 6-pk med kjølebind. Er førstegangsfødende og tenker at hvis jeg ikke får bruk for dem så kan det jo være en fin babyshower-gave til en venninne senere :)

Jeg fryste bind selv og brukte en liten imsdalsflaske. Tisset stortsett i dusjen de første dagene uansett, men bindene lindret godt. Så nei, du trenger ikke bruke penger på noe mer fancy enn akkurat slik jeg beskrev det.

På sykehuset fikk jeg et fryst bind som ble pakket godt inn. Ut over det trengte jeg verken kjølebind eller skylleflaske. På sykehuset hadde de et lite dusjhode som jeg kunne bruke da jeg tissa der, hjemme tissa jeg i dusjen.

Jeg hadde kjølebind og brukte alle. Veldig deilig når underlivet er hovent etter fødsel. Prøvde å fryse ned bind da jeg gikk tom, og det var mye kjipere kvalitet. Ble vått overalt og de var først for kalde og så nesten for varme. Ville absolutt kjøpt bindene - du taper ikke noe på å ha prøvd ❤️

Da har jeg prøvd ut disse og brukte opp alle bindene (6) det var helt greit men har ingenting å sammenligne med. Skylleflaska var gull verdt! Bruker fortsatt 5 dager etter fødsel. Anbefales!

Jeg fikk et klipp, men savnet ingen av disse tingene. Skylte meg med dusj på barsel og var lite plaget av klippet ellers.

Ikke kjøpt, hadde kunnet trengt det med første, men med nr2 og 3 var jeg like fin etter fødsel :) ingen smerte. Om du har mye penger å bruke på litt sånne greit å ha produkt så kan du jo bare kjøre på, men det er ikke et must. Å det er ikke sikkert du får bruk for det

Hadde jeg visst at det eksisterte hadde jeg definitivt hatt bruk for det. Revnet og ble klippet, sydde i over en time. Brukte hjemmelagde kjølebind i flere uker etter fødsel, og tisset i dusjen.

Back
Topp